Je astrale lichaam wordt ook wel 'je droomlichaam' genoemd. Dit droomlichaam zit middels een 'zilveren' koord aan je fysieke lichaam vast (wordt ook wel het droomkoord genoemd)

Als je slaapt ben je letterlijk vertrokken naar het astrale gebied. Als je wakker wordt kom je via dit koord weer terug in je lijf. Soms voel je een schok als je inslaapt; je bent dan net 'uitgetreden'. Terugkomen gaat soms ook met een schok.

Iedereen kent van die dagen dat je nog half in slaap lijkt. Je bent er niet echt bij. Waar je dan wel zit is je ook niet helemaal duidelijk. Je zit tussen waken en dromen in. Veel van je energie is nog in de droomwereld blijven hangen - 'op astraal'. Het is nodig om jezelf terug te halen door je te concentreren.

Er zijn oefeningen om je droomkoord schoon te maken en jezelf als het ware vast te klikken in je lichaam. Astrale energie is 'droomenergie'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dus half in slaap bent en dan het gevoel hebt dat je en heel eind naar beneden valt/zweeft en dan met een schok wakker wordt is uittreding?

Andere antwoorden (3)

De energie die ontstaat bij collectieve gedachtes, gedachtes die maar voor een bepaalde groep gelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dromen en Astraal bewustzijn: astrale energie is een soort rookgordijn. Suggestieve klanken, beelden en gevoelens roepen een bepaalde sfeer op, waardoor het bewustzijn gemakkelijk verdwijnt in gedachten, dagdromen, ideeën, emoties. Daardoor is het soms moeilijk om gefocust te blijven. Astrale energie doorzien helpt om je zekerder te voelen, minder beïnvloedbaar te zijn en stelt je in staat om helderheid te verkrijgen waar eerder alles mistig leek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wordt ook astrale licht genoemd.
Het is de bron van je ziel. Een menselijk ziel is gemaakt uit vijf delen die bij elkaar worden gehouden door deze licht of energie.
Het is ook de energie die de schepping bij elkaar houdt en komt vanuit de bron via 10 concepten die onze werkelijkheid manifesteren.

Je kan de astrale energie voelen, ieder mens heeft zo'n "astrale licht meter", dat gevoel heet geluk (happiness).
Bronnen: