Ik vind de kleur groen niet mooi en hetzelfde geldt voor de kleur geel. Ik hou van rood, roze en blauw. Zegt dat iets over mij?

Ik vraag me af of het al dan niet mooi vinden van een kleur (of juist heel lelijk) iets zegt over de persoonlijkheid van iemand. En zo ja, wat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Groen staat voor de natuur evenals bruin. Geel staat voor het zonnetje in huis. Rood zegt iets over vuur en over voor jezelf opkomen, strijden. De leeuw in je. Als je al een heethoofd bent, kan je beter rood vermijden. Blauw staat voor spiritualiteit. Het vinden van jezelf. Voor een meer aardse betekenis zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleur#Psychologie Spirituele betekenis: http://www.loesje.info/esoterie/kleurenbetekenis.htm --- Als jij deze kleding draagt, kan het juist zijn dat je die eigenschappen extra wil benadrukken ook omdat je misschien een tekort hebt wat je niet prettig vindt.

Dat is gewoon een smaak kwestie. Ik weet zeker dat je groen en geel ook wel mooi vindt. Het ligt er gewoon aan wat het is. Smaak verandert ook, dus over een tijdje vindt je misschien pimpelpaars prachtig.

Bijna alle spirituele mensen, die zich met paranormale zaken bezig houden hebben een voorkeur voor, wit, rose,lila, blauw en violet , soms rood. Hebben een hekel aan groen, geel en oranje. Deze mensen zijn vaak, heel rustige, lieve, grijze muizen, vallen niet vaak op, houden van rust en mooie dingen, zijn gek op muziek en kaarslicht, zijn creatief, meestal tekenen of schilderijen maken. Wandelen het liefst door het bos, of langs het strand. Hebben liever groene, bijna saaie planten in de vensterbank, met weinig onderhoud , dan fel bonte kleurige bloeiende planten in hun kamer.

Nee, hooguit zegt het iets over je levensfase of je gemoedsgesteldheid. Die komt echter meer tot uitdrukking in de sóórt kleuren en de combinaties die je graag ziet / draagt (fel, gedekt, donker, licht, contrast, ton-sur-ton) dan in de kleuren zelf. Mensen met een uitgesproken voorkeur voor heldere groene, gele en blauwe kleuren of juist heldere paarse, roze en rode kleuren hebben meer met elkaar gemeen dan mensen met een voorkeur voor pasteltinten versus knalkleuren, al zijn de kleuren(namen) in principe hetzelfde. Vaak speelt niet alleen de persoonlijkheid maar ook de leeftijd / leeftijdsfase wel een rol. Zo houden vrijwel alle kinderen van felle constratijke kleuren, en wordt dat in de loop van het leven bij veel mensen minder , of althans minder uitgesproken. Dat is echter geen teken van 'kinderachtigheid' of achterblijven in een bepaalde ontwikkeling ofzo. Wel of niet willen opvallen kan wel een rol spelen in wat je graag dráágt, maar zegt eigenlijk niet meteen iets over wat je móói vindt. Ik hou van felle, contrastrijke, heldere kleuren om te dragen, maar moet er niet aan denken mijn slaapkamer er mee in te richten ; ik zou geen oog meer dichtdoen.

Kijk deze link maar.

Bronnen:
http://www.omgangsvormen.nl/kleuren.htm

Ik kan me haast niet voorstellen, dat de kleur die je mooi vindt iets egt over je persoonlijkheid. Dat zou ook betekenen dat je af en toe van persoonlijkheid wisselt: Vroeger was ik gek op blauw en grijs, alles in huis was blauw en grijs. En ik had een hekel aan bruin. Ik kan me dat nu niet meer voorstellen: Nu is mijn inrichting wit met terratinten, bordeauxrood en zwart. Het totale tegenovergestelde eigenlijk. Door te leven en ervaring op te doen, verandert je smaak steeds langzaam mee. De kleuren die je nu mooi of lelijk vindt, zeggen hooguit iets over de levensfase waarin je je nu bevind.