Het sterrenbeeld bevat vele sterren, de bekendste waarvan Regulus en Denebola zijn - de twee helderste in de set.

Ook zit er in het sterrenbeeld Gliese 436, welke een van de sterren is waarvan is aangetoond dat er ten minste 1 planeet omheen draait.

Een van onze buursterren is ook in dat sterrenbeeld te vinden - Wolf 359. Deze bevindt zich op een afstand van nog geen 8 lichtjaar.

Het sterrenbeeld bevat tevens het asterisme "Sikkel", welke wordt gevormd door de sterren die in de gangbare afbeeldingen het hoofd en de manen van de leeuw vormen.

Tevens zitten er maar liefst 5 sterrenstelsels uit de Messier-lijst in Leeuw.

Dit alles zal op 2 augustus 1962 niet heel veel anders zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord: + Of het is wat peetje bedoelde, is maar de vraag. Tja!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee niet helemaal,snap er de ballen van ,maja,moet ik mn vragen maar beter omschrijven.haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje voor de wetenschap! +
Leeuw (Leo, afkorting Leo) is een sterrenbeeld aan de noorderhemel, liggende tussen rechte klimming 9u18m en 11u56m en tussen declinatie -6º en +33º.
Het ligt binnen de ecliptica en is dus een van de tekens van de dierenriem. De zon staat hier van 10 augustus tot 16 september.

Dus niet op 2 augustus.

In de Griekse mythologie verwijst het naar de Nemeïsche leeuw die Herakles doodde tijdens een van zijn slagen.
De Egyptenaren aanbaden de leeuw omdat de zon in dit sterrenbeeld stond als de levens-brengende overstromingen van de Nijl plaatsvonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hierbij een beschrijving van het sterrenbeeld Leeuw. Maar.. als je echt iets wilt weten, zal je je persoonlijk horoscoop moeten laten berekeneen door een goede astroloog. Want niet allen je geboortedatum, maar ook het exacte tijdstip en de plaats zijn bepalend voor een persoonlijke horoscoop.

Leeuw is een koninklijk teken, een expressief teken, en dat komt tot uitdrukking in zelfbewustzijn en levensvreugde. Een Leeuw-mens kan op de juiste wijze van luxe genieten, alsof het voor hen is bedacht. Een ruimhartig gebaar, grootse plannen, een Leeuw weet wel hoe goed over te komen. Rustig, zelfverzekerd, optimistisch en vastbesloten. Creatieve intelligentie, sterke overtuigingen. Humoristisch en grootmoedig, gepassioneerd en opgewekt. Houdt van het gevoel belangrijk te zijn. Probleem kan daarbij zijn een te grote afhankelijkheid van bewondering en bevestiging door anderen.

Een Leeuw-kind heeft een sprankelende natuur, maar als het het gevoel heeft te kort te komen is daar weinig van te merken. Als kind moet een Leeuw leren dat de aarde niet alleen voor hem is geschapen. Dat 'ik-ben-de-baas' trekje lijkt misschien heel dominerend, maar in feite heeft dit kind een grote behoefte aan veiligheid en de zekerheid dat zijn ouder(s) of verzorger(s) trots op hem zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, op http://www.astro.com/cgi/scus.cgi?act=new&lang=h kun je je gratis registreren en gratis een korte geboortehoroscoop laten berekenen. Klopt best veel van (bij mij in ieder geval)