hoe kan iemand geesten zien en hoe werkt het met de communicatie tussen de persoon en geesten

ik ben een persoon die geesten ziet. ik kan er niet mee praten maar ik zie ze wel staan. hoe kan het dat ik het wel zie maar me vrouw niet. wie kan dat uit leggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.8K

Het beste antwoord

Weet je zeker dat het geesten zijn en niet gewoon mensen die niet met je willen praten?

Is dat eerste het geval, raadpleeg dan een psychiater. Die kan je misschien verder helpen.

Is het tweede het geval, overweeg dan gewoon eens een gesprek aan te gaan. Als je er niet mee kunt praten heb je misschien een angst waardoor je jezelf niet zo ver kunt krijgen. Wellicht is het raadzaam een psycholoog te raadplegen.

De reden dat je vrouw ze niet ziet, is mogelijk omdat ze alleen bestaan in jouw werkelijkheid. Je brein plaatst ze dan op een plek in jouw bewustzijn die voor anderen natuurlijk niet zichtbaar is. Dit kan door een sterk gevoel voor fantasie en inbeeldingsvermogen komen, maar ook door een storing in je brein. Daarnaast zijn mensen nogal geprogrammeerd om overal gezichten in te zien dus ook dat zou in je nadeel kunnen werken; wellicht is dat vermogen nogal ontwikkeld bij je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

Jouw fantasie is meer levendig dan die van je vrouw, zo simpel steekt het in elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je wel met de helm geboren, ik geloof zelf niet in geesten, sterker nog er is tot op heden geen wetenschappelijk bewijs geleverd dat ze bestaan, maar als je er last van hebt kan je het beste naar de dokter gaan, die heeft daar wel goede medicijnen voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom moet altijd alles wetenschappelijk bewezen worden? Sommige dingen zijn voor een grote groep mensen niet te verklaren, omdat ze al bij voorbaat sceptisch zijn. En een wetenschappelijk bewijs stelt ook niks voor, want de ene na de andere bewijs is vaker een misser, dan dat er bij jou en iedereen een geest je vaak komt bezoeken.
zijn er buiten je vrouw mensen die wel eens geprobeerd hebben om te zien wat jij ziet?
als die het ook niet zien dan word het hoogtijd dat je je eens binnenstebuiten laat keren door en psych.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft je nick er iets mee te maken en heet je vrouw nuchtere naatje. Maar serieus, geesten bestaan niet en dus is er ook geen communicatie mogelijk. De enige andere mogelijkheid is, dat er naargeestige geesten bestaan en hun enige communicatie mogelijkheid is het uitdelen van anonieme minnetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan krijg je van mij een anoniem plusje voor dit geestige antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps, nu is het niet anoniem meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Martijn : In alle openheid, bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geesten bestaan zeker wel!!! Ook jij draagt geesten om je heen, wat zou ik graag je gezicht willen zien, als je een orb of een schim ziet, dan kan er meteen 112 gebeld worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je wel enig idee, wat een orb is en dragen die ook mobieltjes bij zich. Met het oog op dat bellen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ze wel eens gefotografeerd Moolkeesje (orbs), maar ze lijken me niet groot genoeg om een GSM te kunnen tillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook geen heel kleine mobieletjes,op zeg maar, orb formaat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vrees dat ze ze nog niet zo klein maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Moolkees:Kan het zijn,dat je broer je halfbroer is en van achteren Klepzeiker heet?
Vette -
Nou kijk, dat is natuurlijk! Want! Dan heb je dat je de mensen zijn, en dat die stemmen horen. En dan die stemmen, die vertellen van alles weet je wel, en dan dat soms dan ga je doen wat ze zeggen, en dan opeens dan ben je in Veenhuizen, daar is me broer ook, die heet Joop.
Nou, en dan is dat je de geesten ziet, dat is dan dat zeg maar de vizuwela variantie op de stemmen. Maar! Want belangrijk! Dat je ze dan niet hoort, dat is dan wel goed, want dat scheelt weer met de rechter enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijkbaar heb jij het 'zesde zintuig', en je vrouw niet.
Zo simpel moet het haast wel zijn.
Wat jammer dat je niet kunt communiceren met de geesten die je ziet. Dan heeft het namelijk ook weinig zin dat je ze kunt zien. Lijkt me dan alleen maar freaky.

Ikzelf zou niet weten hoe je moet communiceren met een geest, want ik zie ze nooit.
Misschien kun je daarvoor een cursus volgen of tips vragen aan een paranormaal persoon?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Vandaar die drie minnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha.kek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal 't wezen! Spooky....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Curcusje met geesten praten? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Ed! Ja, een cursus communiceren met geesten. Lijkt me gaaf! Les 1: Kijk de geest diep in de ogen.....
probeer eens n afspraak te maken met derek ogilvie.misschien kan hij je helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen ga eens naar deze site
http://lightworker.com/
Of wanneer je lid bent van de bibliotheek leen dat het boek her-inderen van Steve Rother.Misschien kun je er wat mee.
Veel zoekplezier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geesten oproepen en met doden praten is onzin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dat weten we dan ook weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zo onzinnig als jou dan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We zijn er weer hoor jongens. Gezellig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vertel eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het heerlijk, mensen die bij voorbaat de deur dichtgooien als het om paranormale zaken gaat.
Ongeloofelijk hoe sommige mensen zich volledig afsluiten zodra het gaat om iets dat ze zelf niet ervaren hebben.
Hup, kont tegen de krib en ontkennen die hap.
Je laat jezelf zo kennen.
En daar geniet ik van.
jij bent daar blijkbaar veel gevoeliger voor dan je vrouw,
ik denk dat zij op één of andere manier contact proberen zoeken met jouw.Ze wachten gewoon af of jij er klaar voor bent om te communiceren.Je kan het gewoon vragen wat ze willen ergens op een rustig plaatsje bijvoorbeeld als je in bed ligt of tijdens het mediteren ze gaan op de één of andere manier antwoorden,en als je dat helemaal niet wilt kun je ook vragen of ze willen weggaan "dat doen ze ook hoor wees gerust".Laat je niet ontmoedigen door reacties van mensen die daar niet in geloven je bent zeker niet "gek" ofzo.Ik zou zeggen stel je er voor open het zal je leven veel verrijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt maar heel weinig voor dat twee personen op het zelfde moment de zelfde geest ziet.
Komt nog bij, wat zie je dan?
Ik heb mijn twijfels of je wel geesten ziet.
Het komt maar heel zelden voor en jij praat er over alsof je het heel gewoon vindt.
Indien je geesten ziet, zou je ook met ze kunnen communiceren, ik wacht voor de rest van mijn antwoord even jouw reactie af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen zien (meestal) geesten wanneer zij daar 'rijp' voor zijn.

Jij hebt mogelijk een zesde zintuig en de 'gave' om een geest te mogen zien. Niet iedereen heeft deze gave, een zesde zintuig dat zo ontwikkelt is dat je dit mag zien. Bij jouw vrouw zal het dus anders liggen. Ik hoor vaker dat iemand een geest/verschijning ziet maar wanneer een ander daarbij aanwezig is, hoeft deze het niet te kunnen zien.

Hoe je kunt communiceren? Dit kan door gedachten, je hoeft niet te spreken want zij kunnen jou 'lezen' zonder taal. Jij kunt hun verstaan zonder horen. Je kunt het voelen of gewoon wéten.
Gebruik hierbij je intuïtie.

Soms willen verschijningen (nog) niet communiceren en laten zij alleen hun aanwezigheid zien.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit het zeker niet uit dat je geesten ziet. Wat ik je zou adviseren is om ze naar het licht te sturen.
Het leven met normale levende mensen is al zo gecompliceerd genoeg, laat staan dat je er nog geesten bij krijgt.
Mensen die zijn overleden hebben hun leven gehad,en zijn overgegaan.
Er wordt voor hun gezorgd, ze zijn in goede handen.
Blijf met beide benen op de grond, en houdt je met de uitdagingen van het leven bezig, en de levenslessen die je moet leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat je geesten echt kan zien.Denk wel voelen,en je fantasie en begrip proberen er misschien een beeld bij te plaatsen.Je vormt dan zelf wat je ziet.
Of misschien heb je indd een gave.
Lijkt me overigens niet prettig als je de enige bent die het ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
een vriend van mij ziet ze ook
en hij stuurt ze regelmatig weg.
het is vrijwel nooit uit te leggen aan mensen die dit niet zien. of er begrip voor hebben. ik dacht ook dat die vriend een grote fantasie had, als ik dat zei werd hij erg ongelukkig.
inmiddels weet ik beter. hij ziet en hoort en voelt wel degelijk van alles uit 'een ander niveau van bestaan/zijn'.
ik respecteer dat.
in het besef dat er echt meer is tussen hemel en aarde.
het is jammer dat jouw vrouw 'ze' niet ziet.
het is ook niet aan te leren.
het is een kwestie van gevoeligheid juist op dat niveau.
ik wens je er heel veel sterkte mee.
en ook dat je in staat zult zijn er zo mee om te gaan dat het je leven niet beheerst.
praat erover met hen die ze ook zien. dat kan je steun geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord.
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Sommige mensen zijn er gevoelig voor, anderen niet. De meeste mensen niet (of ze durven er niet voor uit te komen).

Ik zie ze niet, maar kan er tenminste 1 voelen en ermee communiceren. Of ik dat nou een geest moet noemen, weet ik niet, maar voor het gemak zal ik dat maar doen. Je hoeft het alleen maar te denken, in je hoofd doen alsof je er tegen praat. Tenminste, zo werkt dat voor mij. Als je geest niet antwoordt, dan heeft 'ie daar blijkbaar geen zin in.

Laat je niet gek maken door alle negatieve reacties, die komen gewoon van mensen die er niet gevoelig voor zijn, of die gewoon niet het lef hebben er voor uit te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prachtig vind ik als je dat kan.
Jij moet de rest nog ontwikkelen denk ik.
Ik had al een reactie gezet in het begin.
(kan je terug lezen)
Ik geloof je voor 100 procent.
Je hebt heldervoelen~helderziend ~ helderwetend~helderruikend enz enz.
Ik kan ook iemand die geesten ziet en toen vertelde een medium dat je vragen moet stellen aan die geesten en dan antwoord kan krijgen als ze zin hebben om te praten.
Misschien hebben ze geen zin of willen ze niet praten met jou omdat je er niet klaar voor bent.
Die persoon die ik kan die dusook ook geesten ziet,is er niet klaar voor die is heel bang om ze horen praten en sluit zich daarvoor af.
Misschien ben jij dus ook bang en weten die geesten dat.

Maar laat je totaal niet gek verklaren door al die negatieve antwoorden hier.
Ik vroeg ook aan een medium waarom ik nooit geesten ziet ze zei omdat ik er niet open voor sta en bang ben.
Ik zelf ben er heel bang voor dus ik sta er ook niet open voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK bedoel niet dat hij dit allemaal heeft, maar hij zal alleen helderziend zijn.
En niet helderhorend, daarom hoort hij ze niet.
Maar ja als mensen die geesten zien of horen of wat dan ook voor gek word verklaard dan kan je dit verhaal lang of kort maken.
En alleen maar agressie opleveren. Ik zelf heb het nog nooit gezien of gehoord en zou het ook niet willen mij lijkt het heel eng.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
connie, waarom die angst?
je bent bang voor je vrienden.
voor je antwoord een plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou het lijkt mij heel eng als je denk alleen thuis te zijn en je komt s'nachts (bv) je kamer in en je ziet ineens iemand staan of zitten en die begint ineens te praten.
Ik ben van die antwoord van de medium waar ik naar toe ben gegaan zo geschrokken, ze kon dit echt niet weten wat ze mij vertelde en vanaf die tijd vond ik het allemaal eng.
Want dat was de bevestiging dat er wel degelijks iets bestaat. Want ik dacht mijn god stel je voor dat ik ook ooit zo iets zal zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Connie, wees er maar niet bang voor, geesten praten niet zo maar tegen je, dat kunnen ze niet eens, wel kan je boodschappen via je gedachten van ze opvangen en dat omzetten in taal, dat is wat het medium ook deed.
Een geest laat zich ook zo maar niet zien, dit komt bijna nooit voor, hooguit vlekken of schimmen.
Maar ze bestaan wel en bang zijn hoeft echt niet.
ga eens naar een medium toe. Je hoort het wel vaker dat mensen geesten zien en dat zij je proberen iets duidelijk te maken maar ze weten er niet mee om te gaan. Het beste is om te accepteren dat ze er zijn. Misschien schiet je daar al mee op. Ga zitten en stel de vraag: wat kom je doen? wat wil je? en wacht om te kijken of er een antwoord komt. Dit hoeft niet altijd verbaal te zijn. Soms kan je beelden door krijgen en soms ook niets. blijf gewoon rustig zitten en stel je ervoor open. Misschien kom je hier verder mee. En anders echt een medium. Je heb op tvwest een programma Bep het Medium google het eens. Best interessant. Ik ben daar zelf geweest en het was een bijzondere ervaring. Zij zag ook mijn opa en oma staan, nou die kon ze niet maar wist ze wel helemaal te omschrijven. Ze praatte er ook niet mee maar kreeg wel dingen door.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hai Mafferooie,

Ik denk zelf persoonlijk dat je makkelijker met 'geesten', 'energiebronnen' of hoe je het ook wil noemen, kan communiceren, wanneer je er voor open staat.
Hoewel de meesten mensen bij het zien van een geest verschrikkelijk schrikken of in paniek raken kun jij hier blijkbaar rustig mee om gaan.
Zie je de geest alleen thuis? Want als je er last van hebt is het mogelijk om een medium (oid) langs te laten komen die je kan helpen om de geest te laten 'verhuizen' of naar het volgende 'level' te laten gaan.

Hoe dan ook, zie het als een gave :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie je ze in je slaap of als je wakker bent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang de mens bestaat zijn er geestverschijningen. Jij bent wellicht het topje van de ijsberg aangezien veel mensen het niet eens melden. Met name in Engeland zijn geestverschijningen maatschappelijk geaccepteerd en men praat er over zonder afkeuring. Bijgevoegd een klassieke foto waarop een man zijn nieuwe auto toont maar zijn moeder zit op de achterbank terwijl ze al jaren dood was. Er is nog geen verklaring voor geestverschijningen en er is geen verklaring waarom jij ze wel ziet en je vrouw niet. We zijn gewoon nog niet zo ver in de wetenschap. Voor onweer had men duizenden jaren ook geen verklaring tot we elektriciteit ontdekten. Wellicht zijn geestverschijningen of de communicatie met geesten wel heel normaal in de toekomst wie weet. Het is onzinnig om het als onzin af te doen, men moet altijd open staan voor mogelijkheden, daar is de wetenschap op gebaseerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Sorry dat ik het zeg, maar je betoog bevat een aantal fouten. --  Je zegt dat er nog geen verklaring is voor geestverschijningen.
Dat is niet waar, die verklaring is er wel. We zijn zelfs in staat geestverschijningen op te roepen. --  Je vergelijkt geestverschijningen met onweer.
Die vergelijking gaat mank. Voor onweer was jarenlang geen *verklaring*, maar wel *bewijs*. Het verschil tussen 'verklaring' en 'bewijs' wordt door gelovers helaas niet vaak begrepen, maar het is essentieel. Voor geestverschijningen is, zoals ik hierboven al aangaf, wel degelijk een verklaring. Voor de 'echtheid' van geesten is geen verklaring. Dat hoeft ook niet en dat kan ook niet, want er is geen bewijs voor de 'echtheid' van geesten. Zoals je zegt moet je altijd openstaan voor mogelijkheden. Ik zie in de praktijk dat de wetenschap wel degelijk openstaat voor de mogelijkheid dat er, ondanks het volkomen gebrek aan bewijs, heel misschien tóch geesten bestaan. Ik zie helaas ook dat de paranormaalgelovers absoluut *niet* openstaan voor de verklaringen die de wetenschap geeft voor het ervaren van geesten. Ook het feit dat we geestverschijningen tegenwoordig kunnen opwekken, wordt door de paranormaalgelovers meestal verzwegen. Dat is jammer. Als slechts één van beide partijen openstaat en de andere zich afsluit, zal er nooit een dialoog tot stand komen. Alleen de partij die zich openstelt heeft een kans verder te komen - en doet dat dan ook, zoals we om ons heen kunnen zien. De partij die zich afsluit is de afgelopen eeuwen geen steek verder gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je kritische noot.. Voor bolbliksem was ook lange tijd geen verklaring en ooggetuigenverslagen werden ook als onzin afgedaan. Nog steeds is bolbliksem niet 100% aangetoond. In die zin kun je het wel met onweer vergelijken ben ik van mening. Voor geestverschijningen is ook geen verklaring als je 'verklaard' bestempeld als 'opgelost' want wat een wetenschapper als verklaring aandraagt hoeft nog geen waarheid te zijn. Je kan het met bijna dood ervaringen vergelijken. Men ziet een tunnel en licht maar dit wordt door wetenschapper A vervolgens verklaard en afgedaan als chemie of zuurstoftekort terwijl Pim van Lommel wetenschappelijk weet aan te tonen dat bijna dood ervaring juist wel op paranormale leest geschoeid kan worden. Voor dhr van Lommel is de BDE net zo echt als voor de wetenschapper dhr A die de BDE afdoet als tekort aan zuurstof. Beiden met een andere wetenschappelijke uitkomst.
Cryofiel
13 jaar geleden
Bolbliksem is niet met onweer te vergelijken. Bolbliksem is niet voor 100% aangetoond, onweer was dat vanaf het begin wél. De tunnel en het licht van een BDE zijn wetenschappelijk verklaard op grond van onze kennis van het optische systeem. Er zijn meer gevallen bekend waarin het zicht, onder invloed van zuurstofgebrek en/of ziekte en/of afsterven van delen van het optische systeem, via een tunnel verdween. Dat het zicht na een hartinfarct op dezelfde manier verdwijnt, is dus eigenlijk heel logisch. Wat Pim van Lommel in zijn boek beweert, is beslist niet wetenschappelijk te noemen. Hij negeert namelijk grote delen van bestaande kennis. Aangezien wetenschap inhoudt dat je juist de samenhang ziet, en dat je daarom juist *alle* kennis die we hebben moet meenemen, begaat Van Lommel een wetenschappelijke doodzonde. Je kunt het ook concreter maken. Als je je voor het gemak even beperkt tot de grote fouten, bevat ELKE pagina van Van Lommels boek minimaal één zo'n grote fout. Als je ook de kleinere fouten meerekent, staan er meerdere fouten per pagina in zijn boek. Dat is voor mij voldoende reden om Van Lommel geen wetenschapper te noemen - althans niet voor zover het dit boek betreft. Misschien dat hij op andere gebieden wel nuttige dingen doet, maar dit boek is een aanfluiting.