Mudra's zijn houdingen van het lichaam die de een of andere invloed hebben op de lichaamsenergieën, of je stemming. In de meeste gevallen worden de handen en vingers in een behaalde positie gehouden, maar het hele lichaam kan ook deel van de mudra uitmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mudra's zijn gebaren van lichaam en handen, (soms één, soms beide) om bepaalde gevoelens of situaties uit te drukken. De herkomst is India.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke nick heej lig ff gestrekt hier... doet me denken aan iemand dood maken met een blije mus :P
mudra is een vingerhouding.in indiase geneeskunde worden de mudra,s gebruikt om op energetische,lichamelijke en psychische basis een evenwicht tot stand te brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mudra's zijn speciale handhoudingen waarbij je vingers op een bepaalde manier contact laat maken met andere vingers.

Het lichaam is volgens de Chinese Geneeskunde ingedeeld in energiebanen/meridianen. Deze banen lopen over je hele lichaam, zowel links als rechts.

In je arm lopen 3 Yin en 3 Yang meridianen, dus 6 in totaal. Deze komen allemaal in de vingers uit.
Elke meridiaan staat in contact met andere meridianen.

Mudra's zullen bepaalde specifieke meridianen in contact brengen met andere meridianen. Dit dus door een vinger op een bepaalde plaats te leggen. Dit veroorzaakt een bepaalde manier waarop de energie gaat stromen in je lichaam. En een bepaald gebied wat extra stimuleert.

Zelf gebruik ik dit boek wel eens.
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/mudra-s/1001004001572774/index.html
Te vinden in de witte boekhandel.