Kan je jezelf handoplegging geven op een onbereikbare plek op je rug?

Of heb je helemaal je handen niet nodig?

Toegevoegd na 21 minuten:
PS: Als je je knie bezeert, is de eerste reactie om je handen op die knie te leggen: Dit is een vorm van handoplegging. Hierbij geef je jezelf handoplegging.

Een reiki behandelaar kan zichzelf ook behandelen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt je hand inderdaad aan de voorkant van je lichaam leggen, daar waar achter de pijn zit, sluit je ogen en zié hoe de energie doorstroomt naar de plek die het nodig heeft. Een andere manier die ik zelf gebruik: Sluit je ogen en ga ontspannen liggen of zitten, Zié de stralende, helende, energie in je maagcentrum. Adem in en zie hoe deze helende energie naar de 'pijn'plek vloeit, adem rustig uit. Adem weer opnieuw in en zie hoe er nog meer energie naar de plek gaat. Ga hier mee door, net zolang totdat jij ziet of kan voelen de de plek helemaal ver/gevuld is met deze krachtige helende energie die jij in je hebt! Succes Gd!

Ik denk dat het sowieso niet handig is jezelf een handoplegging te geven omdat het om energiestromen gaat, en je eigen energiestromen dermate te beinvloeden lukt niet zo goed.

Handoplegging gaat over doorgeven van energie, al of niet suggestief. Dus van de ene mens naar de andere. Waarom zou je die onbereikbare plek anders dan met je drooghanddoek willen bereiken? Het antwoord is dus: nee.

Nee,dat gaat moeilijk,maar een alternatief is...

Het sturen van energie via je handen is een van de mogelijkheden van energie sturen. Je zelf behandelen is uiterst moeilijk en lukt vaak niet. Het sturen van energie kan ook op afstand, dus ook bij je zelf op onbereikbare plaatsen van je lichaam. Concentreer je en probeer je zoveel mogelijk te ontspannen, als je lichaam begint te tintelen, stuur je de energie naar de plek waar je die wilt hebben, laat het samen gaan met je ademhaling. Iedere keer dat je rustig uitademt, stuur je een golfje van energie naar de plek, precies op het moment dat je geheel uitgeademd bent, dus het moment vlak voor je weer inademt, na enige tijd zal je ervaren dat je het kan sturen.

Als je je handen op de voorkant legt, en met je intentie de energie doorstuurt naar de achterkant, komt het er vanzelf. Zorg wel dat je twee handen gebruikt, een voor 'erin' en een voor 'eruit'. Iedereen kan het! Waarom zou je jezelf niet kunnen behandelen? Hoewel ik moet zeggen dat ik ook liever heb dat iemand anders het voor me doet ;-) Menstruatiepijn los ik gewoon zelf op, bijvoorbeeld.