Waarom laten we astrologen niet de wereldproblemen oplossen?

Ze zijn toch zo goed in het voorspellen van de toekomst... (of zou het toch allemaal kwakzalverij zijn)?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Wie in astrologie gelooft is voorgoed voor de wetenschap verloren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja omdat ze het allemaal uit hun duim zuigen en wat ze zeggen is niet op feiten berust maar op hun persoonlijke gevoel en mening. Iets waar we niet vanuit kunnen gaan dat het klopt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een astroloog werkt met planeten en 'andere elementen' die hij voor die gebeurtenis van belang acht. Dus per astroloog kan de uitkomst verschillen. Of het kwakzalverij is, geen idee, maar voor de toekomst voorspellen geloof ik daar niet in.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een astroloog (of wie dan ook) die kan laten zien dat hij de toekomst kan voorspellen, kan een miljoen dollar verdienen bij Randi. Plus nog een heleboel andere prijzen. Daarbij is het zelfs toegestaan fouten te maken of niet helemaal precies te zijn, als je maar laat zien dat je beter bent dan een dobbelsteen.

Met al die geldprijzen zou je een heleboel mensen kunnen helpen. Het is dus ronduit hufterig om te beweren dat je wel de toekomst kunt voorspellen, maar dat je geen zin hebt om dat even te laten zien.

Verder zou je de wetenschap heel erg vooruit helpen door een nieuw onderzoeksgebied te ontsluiten.

Kortom, astrologie is - voor zover bekend - onzin. Niet beter dan een willekeurig persoon met enige wereldkennis, mensenkennis en inlevingsvermogen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik lees altijd alle sterrebeelden voor een volledig beeld. ze komen bij mij altijd allemaal uit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Astrologie is per definitie grote flauwekul. Het is zelfs aantoonbaar onzin, maar dan moet je wel een beetje basiskennis hebben van astronomie, sterrenkunde, om dat te begrijpen. Maar veel mensen willen graag in astrologie geloven, net als in tal van andere soorten oplichterij en kwakzalverij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Natuurlijk is het kwakzalverij.... Daarom is Astro-TV van de TV gehaald!