Hoe zit dat nu eigenlijk mat zgn satanisten?

Er zijn dus kennelijk mensen die zich satanist noemen en de duivel aanbidden.Maar dat is toch iets dat uit het geloof in god voort komt zo is satan geloof ik een uit de gratie gevallen engel.
of mis ik iets als ik denk dat satanisten door het erkennen van satan ook god dus erkennen.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben zelf NIET kristelijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie

Antwoorden (4)

Zoekt en gij zult vinden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/drijfveren-satanisten.12192
http://www.goeievraag.nl/vraag/satanisme-erkend-geloof.95416
http://www.goeievraag.nl/vraag/houdt-satanisme-vertellen-satanisme.45496
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkele satanist gelooft in het bestaan van satan of andere duivels. Net zo min als wikis geloven dat ze ooit op een bezemsteel door de lucht zullen vliegen. Het is gewoon leuk tot een bizar clubje te behoren, de seksualiteit is meestal inherent, je choqueert er mensen mee, je voelt je eventjes belangrijk, ... Kortom: satanisme behoort eerder tot de psychologie dan tot de religie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Satanisten verschillen niet veel van reguliere theïsten. Ik bedoel dat in de zin dat hun geloof in een hogere macht (in dit geval Satan) niet afwijkt van zij die geloven in een goede god. Voor beide overtuigingen zijn geen bewijzen en beide groeperingen stellen zich ondergeschikt op ten opzichte van hun heerser.
En als antwoord op je vraag over het erkennen van god. Ja, dat doen Satanisten ook. Net zoals veel christenen geloven dat de duivel echt bestaat kun je niet oprecht in Satan geloven zonder het bestaan van een god te erkennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moderne satanisten noemen zichzelf ook nog wel eens gewoon satanisten. Dit heeft niets met verering van de duivel te maken: het is meer een soort leefwijze gebaseerd op een aantal ideeën over het leven. Er wordt geen godheid of iets dergelijks aanbeden.