Waar kan ik diverse krachtige Mudra's vinden?

Mudra's zijn verschillende hand/vinger houdingen welke verschillende helende werking hebben.

Gaarne ook met de doel, betekenis en uitleg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Hier vind je een collectie van mudra's.
Met uitleg als je op de naam klikt.

http://www.eclecticenergies.com/nederlands/mudras/mudra.php

En hier de kundalini yoga mudra's.
http://www.pinklotus.org/-%20Kundalini%20Yoga%20mudra.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gdano,

Een mudra is nog wel wat meer dan alleen een hand/vinger houding.
Een bezegeling of een symbool kan ook als mudra worden aangemerkt. Evenals bepaalde standen van de ogen, lichaamshoudingen en ademhalingstechnieken.

Een mudra is zo krachtig als je 'm laat zijn.
Ademhaling, visualisaties en affirmaties kunnen de mudra ( intens) versterken.

Gertrud Hirschi heeft een heel praktisch mudra werkboek geschreven dat ik met regelmaat uit m'n kast haal.

ISBN 90-230-1029-9

Toegevoegd na 12 minuten:
Hakini- mudra:

Bevordert de samenwerking tussen de linker- en de rechter hersenhelft.
Bevordert de concentratie
Bouwt long energie op

Leg, wanneer je je iets wilt herinneren of de draad weer wilt oppakken, alle vingertoppen tegen elkaar.
Richt je blik naar boven, leg je tong tijdens de inademing tegen je gehemelte en laat hem tijdens de uitademing weer zakken.
Haal zo een paar keer diep adem. Benen NIET kruisen.

Schuif je het contact tussen de vingers 1 plaats op, zodat je rechterwijsvinger op je linkerwijsvinger rust enz, dan wordt de energie van de dikke darm geactiveerd.