Mogen moslims in de buurt zijn van mensen onder invloed?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Religie
2.4K
Pieterke
4 jaar geleden
Je kunt ze niet altijd uit elkaar houden.

Antwoorden (1)

Een Moslim heeft natuurlijk niet de keus in het ontmoeten van andere mensen, zeker niet in een drukte.
Khamr: alles wat een bedwelmend effect heeft, met name bedwelmende dranken zoals wijn en bier is Haram, dus verboden. De Moslim mag zelf dus geen druppel alcohol drinken.
Een mooie volledige vertaling over Khamr is van De Halalpolitie (Vertaald van Islamqa, in opdracht van de Halalpolitie). Je vindt deze onder de link. Er staat GEEN verbod om in de buurt van dronken mensen te zijn.