Waarom maken mediums zich zo op dat je tijdens de kennismaking al bang wordt?

ja je ziet ze zitten met zwart omlijnde ogen ,bandje om hun hoofd,olielampje hier lampje daar
is dat om het geloofwaardig te maken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je maakt een vergissing.Een waarzegster is vaak een kermisattractie,die kun je niet serieus nemen.Een medium ziet er heel normaal uit!

Dat zal gebeuren om de goedgelovigen nog iets goedgeloviger te maken. Een nuchter mens zal daar nier intrappen.

geloofwaardiger weet ik niet, wel geheimzinniger, Het zal n beetje moeten lijken op zigeunerinnen die er bekend om stonden dat ze de toekomst konden voorspellen

Dat doen alleen de valse types om 'indruk' te maken op de klant (lees: slachtoffer). De commercie ligt op de loer....!

Een opgemaakte mevrouw zoals jij beschrijft is een soort van attractie, zoals je wel eens in films ziet. Een echt medium is gewoon een normaal mens met een normaal uiterlijk. Sommige media willen ons laten geloven dat deze mensen er zo raar uitzien. Niets is minder waar het zijn gewoon "normale"mensen, met een alledaags uiterlijk.

Ze vermommen zich, zodat je ze later niet op straat herkent, en je geld terug wilt, indien de voorspelling niet is uitgekomen.

Mensen die om andere redenen indruk willen maken om wat ze werkelijk kunnen , kleden zich indrukwekkend, "dress to impress" Maar inderdaad ben je wat in de war met "fortune-tellers " omdat die term dekkender is dan "waarzeggers " gebruik ik die maar. Mensen die geestelijke ingevingen krijgen hoeven zich helemaal niet opvallend te kleden, wat sommige mensen door inspiratie en intuitie kunnen weergeven , behoeft geen show, dat is soms al indrukwekkend genoeg. Zelf gebruik ik niet graag termen als mediums, mentalisten enz. maar het valt moeilijk te ontkennen dat mensen intuitief soms dingen weten die uitzonderlijk zijn. Laten we eerlijk zijn, de momenten van inspiratie en intuïtie laten zich niet via dubbelblindmethoden testen, maar dat wij uberhaupt een bewustzijn hebben valt wetenschappelijk wel vast te stellen, maar niet goed te verklaren. Het is dan ook redelijk te veronderstellen dat ons bewustzijn voor meer ingevingmethoden geschikt is dan alleen de zintuigelijke of de verstandelijke. Dus als mens zich extravagant moeten kleden om te overtuigen, ben ik al geweest. Als mensen wijsheid en inzicht verkondig is , spits ik graag de oren, ongeacht wat voor titels of andere "verdiensten" de persoon heeft. "Eenvoud is het kenmerk van het ware" "De middelmaat kent niets hogers dan zichzelf; maar het talent (h) erkent onmiddellijk het genie(ale)"

Ze kleden zich zo omdat ze een masker opzetten. Zo kunnen ze iemand anders zijn dan ze werkelijk zijn. Dat is hun probleem, drama. Als jij je niet prettig voelt en of bang bent. Moet je gewoon weglopen. Volg je gevoel... altijd. Zeg maar dag tegen haar. Als ze vraagt waarom, zeg je dat het niet goed voelt.

Moest een beetje lachen om je vraag en zag het al voor me. Toch zit er wel wat in hoor, je moet de hele entourage rondom het medium zijn, soms wat aan passen, het visuele is ook van belang, moet niet te gek worden natuurlijk. Maar ik zie een olielampje ook liever dan een t.l. lamp van 1.50 m. de sfeer bij een medium is uitermate belangrijk, want als jij je er niet goed voelt, kan het medium ook niets beginnen. Zelf let ik ook heel erg op uiterlijke omstandigheden, niet te licht en niet te donker, de kleuren moeten kloppen, zelfs de vorm van de ruimte waar je in zit, is van belang, liefst rond, dan is iedereen even belangrijk er zijn dan geen betere of slechtere plaatsen. Iedereen moet gelijkwaardig wezen, door je zelf te veel uit te dosten (overdreven) ben je niet meer gelijkwaardig, het medium wil hierdoor boven de ander staan en dat is niet goed, hooguit om meer indruk te maken, maar dat moet een medium doen met de uitspraken en niet met uiterlijk vertoon.

Elk medium, waarzegster of hoe je ze ook maar wil noemen zijn omgeven met veel poeha. De één doet het met make up, een ander met een gewaad en de volgende door er gewoon uit te zien maar geen seconde de mond dicht te houden op een podium voor een 1000 koppig publiek. Het zijn ook allemaal oplichters, geen enkele uitgezonderd. Ze hebben een gage voor een uurtje tv waarvoor jij smullend naar de Ferrari kan stappen. Om de mensen te helpen..... Het enigste talent wat ze daadwerkelijk hebben is dat ze mensen goed kunnen observeren, en een juiste sfeer creëren. Elke Nederlandse rechercheur van politie zou zo medium kunnen worden. De recherche doet precies hetzelfde. Een sfeer creëren, een emotie losmaken waarin mensen bereid zijn dingen te vertellen. Alleen de politie doet het om uit te zoeken of de verdachte daderkennis heeft of inderdaad onschuldig is. Een medium doet het voor het geld en nergens anders om. Als je werkelijk objectief bent dan zal het ook opvallen dat de grootste successen van mediums bij vrouwen plaatsvinden. Dit komt omdat vrouwen gemakkelijker hun emoties tonen en zo voor het medium makkelijker zijn in te schatten waardoor ze beter raak schieten. Het publiek wat bij hun komt zijn ook mensen die het willen geloven. Alles wat dat medium zogenaamd over jou weet via de geest van een overleden dierbare heb je het medium zelf verteld. Is het niet met woorden, dan is het wel met emoties en tranen. Je zal ook nooit een medium in een gokhal zien omdat ze bij de eerste, de beste éénarmige bandiet door de mand vallen. Nee, je ziet ze altijd opduiken in zwaar emotionele gebeurtenissen als ziekte, vermissing en overleden dierbaren. Omdat je daar op je zwakst bent met je emoties en deze onderwerpen er bij het publiek ook het best in gaan zodat ook hun minder scherp worden. De politie heeft jaren samengewerkt met mediums en zij documenteren alles. Er is nog nooit een zaak door een medium opgelost. Jack Spijkerman heeft in het begin van zijn tv carrière vele "serieuze" mediums ontmaskerd met een fantasie verhaal en een typetje wat hij speelde. Geen van die mediums heeft zijn actie ooit voorzien. Raar, niet? Het zijn oplichters en daar hoort wat opsmuk bij. Ik vind het verwerpelijke mensen die misbruik maken van de diepste emoties en zwakke momenten van de mens. Mensen die feitelijk hun laatste strohalm al kwijt zijn. Mensen die goedgelovig zijn en tegen beterweten in hun verhalen slikken.

Gelukkig doen lang niet al die mediums dat meer , maar vroeger had je echtvan die waarzegsters met dikke smokey eye s en veel sieraden om, om alles maar zo mysterieus mogelijk over te laten komen. Tegenwoordig gaan steeds meer mediums redelijk normaal gekleed, omdat ze vinden dat hun gave belangrijker is dan hun uiterlijk. Maar mochten er tijden sessies toevallig nog veel mediums zo gekleed gaan dan is dat meer voor de show om extra indruk te maken en omdat ze dat zelf gewoon heel leuk vinden dan dat het enig nut heeft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100