Als een ziel/geest energie is wat is die energie dan?

Heeft die energie zelf een bewustzijn? Is dat mijn eigen bewustzijn dat ik nu ervaar? Of is het een soort voeding die mij laat leven en straks een ander laat leven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie vraag! +

Antwoorden (14)

wat is die energie dan? ik denk de impulsen die er door je hersenen gaan.
die energie heeft geen bewustzijn, net zomin als de electriciteit de je huis binnenkomt bewustzijn heeft.
ja, het is je eigen bewustzijn dat je nu ervaart, je kan immers moeilijk het bewustzijn van een ander ervaren?
nee het is geen soort voeding die overgaat op iemand anders, het zijn je eigenste impulsen in je eigenste hersenen.

ik verwacht een zwik minnen, het zij zo ;)
13 jaar geleden
Energie is een trillingsgetal.

Verlichting 700-1000
Vrede 600
Vreugde 540
Liefde 500
Reden 400
Aanvaarding 350
Bereidheid 310
Neutraal 250
Moed 200
Trots 175
Boosheid 150
Verlangen 125
Angst 100
Verdriet 75
Apathie 50
Schuld 30
Schaamte 20

Dit zijn de energiewaarden volgens de schaal van Dr David Hawkins. Hij heeft deze schaal wetenschappelijk vastgesteld. Het is een logaritmische schaal van 1 tot 1000.

De ziel is geen energie.
Wat je ervaart zijn je eigen overtuigingen afgestemd op jouw energie.
Energie zelf heeft geen bewustzijn.
Het is geen soort voeding dat je laat leven of een ander straks.

Toegevoegd na 1 dag:
http://www.stevepavlina.com/blog/2005/04/levels-of-consciousness/

Hoe durft iemand dit als onzin te bestempelen. Het is wetenschappelijk vastgesteld. Dr. David Hawkins heeft deze lijst samengesteld.

http://www.cocreationsunlimited.com/truth/consciousness.html

Lees bovenstaande link, dan zie je dat ik allemaal klopt wat ik zeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het spijt me werkelijk NieuwsGierigvrAAGJE; ik ben echt niet dom hoor, maar ik was je kwijt na "energie is"... Dit soort antwoorden ben ik in het verleden wel meer tegen gekomen, het was een tijdje gestopt, maar die komen blijkbaar weer terug. Leg het eens uit in Jip- en Janneketaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De waarden zijn enigszins anders: Trots is 179 punten en Bereidheid 280. Moed is 470 en Schaamte is 140, want ik schaam me rot over zo een antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach een beetje van dit soort kolder is ook wel eens aardig. Geeft in ieer geval an, dat er nog grote zeveraars op deze wereld rondlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ge OH is 1353
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Hilbert. Nee niet direct, maar als je de waarden kent, kun je er je voordeel mee doen.
Energie wordt geleverd door batterijen, accu, etc. Een mens die eet en rust maakt ook energie. Energie heeft geen bewustzijn. Ziel en geest zijn abstracties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die energie is misschien 1 miljoenste volt die 1 hersencel heeft.Met in totaal 1 ,5 kg aan hersencellen vormen ze met zijn allen een eenheid die een ziel vormen.Die energie is gewoon elektriciteit, om het niet mooier te maken dan het is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een manifestatie van de multi-dimensionale Flying Spaghetti Monster in onze ruimte-tijd continuüm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die is goed. Ik moet ergens in geloven, pas dan mag ik meepraten? Zo werkt dat niet Hilbert...
Aangezien er velen zijn die het "juiste" antwoord in pacht hebben zal ik eens gaan proberen hierin mee te doen. Allereerst, hoe kunnen we iets met woorden omschrijven als we niet weten wat het is? Het woord energie krijg zo misschien nog wel een overlading. Wij mensen bestaan inderdaad uit een vleselijk lichaam waar van allerlei stromen doorheen lopen. Voor het totale geheel, omdat wij weten wat we doen (denken we) hebben wij Nederlanders het woord bewust zijn uitgevonden.

Om antwoord te geven op je vraag, heeft die energie bewustzijn, dan denk ik ja. Dat heeft die energie, maar niet zoals wij DENKEN dat die zal zijn. Als deze energie een bewustzijn had, dan hadden wij gisteren toch dik verloren van Brazilie, want 360 miljoen "bewustzijnen" tegen "16 miljoen". Snap je hem?

Ik ben van mening dat energie globaal werkt, van persoon tot persoon. Waarom? Omdat we allemaal een verschillend trillingsniveau hebben. Het staatje dat in een van de eerdere antwoorden is gegeven is een feit, maar de getallen achter de komma zijn meer van belang. Daar zitten de subtiele verschillen tussen de mensen. Om antwoord te geven op je 2e vraag, ja dat is je eigen "bewust zijn".

Daarom spreek van je leiders en volgelingen. Leiders stralen een bepaalde frequentie uit, waar men zich prettig bij voelt of niet. Viel je je prettig erbij dan sluit je je jouw frequentie daar dichter bij aan. Ga ervan uit dat er achter de komma, ontzettend veel getallen staan, laat staan sub-frequenties.

Waarom zouden anders volgelingen en leiders bestaan? Als niemand zijn frequentie doet aansluiten of dichter bij iemands anders zijn frequentie, dan krijg je geen verbintenis.

Waarom wordt je verliefd op die ene en die ander niet.

Ja er is dus een veld (energie of welk woord dan ook) waarin wij ons rond bewegen en al deze frequenties kunnen ervaren.

Is het een soort voeding, ja denk het wel, maar niet zoals wij een voeding zien, maar meer als het woord voeding (eten), want feitelijk gebruikt dan deze energie toch het lichaam.
Leuke nadenker is dat.

En nu ga ik werken, groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen ziel en derhalve kan een ziel geen energie zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als we wisten welke energie dat was, zouden we een fototoestel kunnen maken om geesten te fotograferen.
Dat zou een sensatie wezen!
Maar we weten het niet, dus zijn er geen echte foto's van geesten.
Maar we kunnen ook nog steeds geen foto's van de wind maken en niet van de zwaarte kracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een mooie vraag, zeker door je toevoeging!
Die energie die jij in jouw vraag beschrijft is inderdaad bewustzijn ZELF! Het is de enige voeding die jou laat leven en die ieder ander laat leven, nu, eerder, en later!
Jij kunt er niet bewustzijn in 'ontwikkelen'. Het bewustzijn, zoals jij het ervaart, is het bewustzijn van jouw 'persoonlijkheid', degene 'die ervaart'. Dis de iemand die zegt; "Dit weet ik, dit begrijp ik, hier ben ik bewust van", maar ook degene die zegt: "Dit begrijp ik niet, dit ken ik niet van mezelf, of hierin raak ik 'mijzelf' kwijt"...
Hetgene dat jouw laat 'leven', overkoepelt dat alles! Het is het totaal aan kennendheid en het totaal aan niet-kennendheid.. Het is het leven ZELF!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De uitspraak ,"ik denk dus ik besta .....het lichaam en uw onderbewuste of de geest ,dat zijn twee verschillende materies ,u lichaam leeft nu ,uw denken of persoonlijkheid of voelen dat zit van binnen in uw eigen bewustzijn uw "zijn " die is er ook nog na het overleven gezien ik anders niet weet waardoor ik dingen aanvoel en kan doorgeven van overledene personen aan die mensen die bij me op consult komen ,tot voor enige tijd was ik zelf sceptisch tot ik lisa williams bezig zag en vooral mijn eigen ervaringen al gehad en gevoeld had maar durfde er met niet veel mensen over praten zoals hier bv ,de wetenschappers willen alles meten en analyseren en vooral tastbare bewijzen maar hoe kan je deze gewaarwordingen bewijzen ?Ik vraag amper iets aan de mensen die me contacteren en het contact met een ziel of geest is altijd spontaan alsof die overledenen met zelf als een kanaal gebruiken en dan die vreugde of verassing bij de mensen als ik iemand goed kan beschrijven volgens de indruk die ik van die persoon krijg dus ik ben nog niet echt geoefend en wil hier nog meer over leren want voor vele mensen is het belangrijk om nog eens contact en bevestiging krijgen
dat er werkelijk meer is tussen hemel en aarde ,sceptisch zijn is logisch maar probeer open te staan voor dergelijke onderwerpen en lees maar eens enkele boeken en spreek eens met een zuiver en oprecht medium u kan nog verrast worden vroeg of laat ,oordeel niet te snel ,er zijn namelijk ook honderduizenden mensen ziek door FM/CVS en die ziekte kan niet ontdekt worden direkt of men heeft ook geen kuur dus dan ontkent men deze ernstige aandoening gezien ze er nog niet genoeg van weten ....
Zo is het ook met het paranormale ...we weten nog niet genoeg maar voelen en ervaren dan pas kan je inzien dat het echt kan ,gewoon stilte creeren en jezelf openstellen voor kontakt met een geliefde ,u hoort geen stemmen maar in uw herinneringen hoor je dan bijna die geliefde praten en als dat herhaald word in je gedachten dan is dat vaak een boodschap van je beschermengelen ,dus voor wie meer wil weten kan gerust eens kijken op mijn homepage bij googlehttp://sites.google.com/site/layla007homepage/
Daar vind je meer info over deze thema's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie vraag!

De ziel ben jij! Dus die energie ben jij!
Je ziel is je diepste zijn, jouw diepste bewustzijn over jouw zijn.

Het is geen soort voeding die jou laat leven en straks een ander laat leven.

Jij bént die ziel, het is jouw energie en dat zal het altijd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles is energie in een bepaalde vorm - alles heeft zijn eigen vorm- de ziel is dus wel energie maar wat maakt dat het de ziel is is de vorm waarin de energie zich bevindt. Wat je meemaakt veranderd je patroon.

je leeft in een stoffelijke wereld -vrij dikke energievormen-
vaak ervaar je vrij oppervlakkig de dikke energie, maar soms ervaar je alles met bijvoorbeeld meer kleur, proef je duidelijker of ga je volledig op in een waarneming, dan dring je dieper door ervaar je dunnere energievormen. Deze dunnere vormen dringen door tot in je ziel, die zelf ook een fijner energiepatroon heeft.

Je bewustzijn is een klein gedeelte van je energiepatroon, een klein gedeelte in het waarnemingsveld van jezelf. Je neemt ook dingen onbewust waar.

De energie is de bouwstof van alles.
Het is alles, we kunnen het vormen o.a. met onze gedachten (liefde geven), eigenlijk vervormen we continu, we maken van ons eten een lichaam en activiteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die energie is naar mijn mening het begin en einde van alles. Het zijn kleine stukjes van een groter geheel, wat velen als "God" typeren. Die kleine brokjes energie hebben dus idd een bewustzijn, die voortleeft na de dood, maar als het eenmaal ontsnapt is aan de cirkel van leven, dood, reincarnatie, opgaat in het grote geheel en voor eeuwig gelukzalig zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is heel wat gespeculeer over wat energie van de ziel is. En vele denken het bij het juiste eind te hebben. Ik denk dat je zelf moet nagaan wat het voor jou is.

Wat mij betreft is energie iets dat heel goed in de film "The matrix" wordt gevisualiseerd als de matrix.
Die film zit symbolisch erg goed in elkaar.
Alles is er door opgebouwd; wij als mensen maar ook al de zaken om ons heen. Alles heeft zijn eigen verdichting (frequentie van de energie). In potentie zijn wij wezens (verdichtingen) die deze energie kunnen veranderen naar onze wil. Die wil komt vanuit ons fijnstoffelijke bestaan de ziel. Mijns inziens is ons fijnstoffelijke wezen (geest) de vorm die op kan gaan in de allom aanwezige energie als de ontwikkeling ver genoeg is. Jij ... jou wezen... jou zijn... of dat nu in een verdichtte vorm is van een mens of niet..... stuurt deze ontwikkeling. Je streeft je eigen ontwikkeling na (of niet, dat is de keuze van ieder individu). Ben je hierin ver genoeg, dan ga je op in de allom aanwezige energie van het leven. Dit geberut ook aan het einde van "The matrix" met het hoofdpersonage. De vraag die nog interessanter is: Waarom is zijn we die energie? En: Wat is het doel van die energie gevoed door al die ontwikkelde zielen?

Er is heeel veel over dit onderwerp geschreven.
Je kan misschien eens een aantal boeken lezen:

Celestijnse belofte (Erg benaderbaar boek),
Geeft duidelijk aan wat je allemaal met je energie kan.

Brengers van de dageraad (Iets moeilijker benaderbaar)
Geeft een mogelijk inzicht in hoe, wat en waarom we wezens zijn die van energie zijn opgebouwd.

OASPHE ( Erg zwaar)
Is een soort bijbel achtig boek waar alles in staat. Wel erg verdiept uitgelegd.

Wat het belangrijkste is dat je de vraag in je lijf hebt. Volg die vraag naar " jou" antwoorden. Want er is niemand die beter " jou" antwoord op deze vraag kan geven dan jijzelf.

Volg je inzichten en gevoel antwoorden liggen op straat en zijn in de wereld te vinden.