Hoelang duurt het ascentieproces en in welke fases verloopt het

http://www.aquariusage.com/index.cfm?newsid=2735&read=1

Toegevoegd na 5 uur:
http://inchata.eu/cmsb/content/view/358/2/

En wie weet iets over de symptomen ??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Deze vraag is niet te beantwoorden. De site waarnaar je verwijst, gaat over een bepaalde new-age-achtige geloofsrichting. Deze geloofsrichting beweert van alles en nog wat. Sommige dingen zijn puur een geloof - bijvoorbeeld het geloof dat we op weg zijn naar iets hogers. Zolang je zulke dingen ziet als onderdeel van het geloof, en er verder geen realiteit aan toekent, is dat prima. Andere dingen zijn aantoonbaar onjuist, zoals hun bewering dat onze celstructuur zou veranderen. Hoe dan ook, hun hele verhaal over ascentie is dus gebaseerd op geloof, niet op feiten, werkelijkheid, of waarnemingen. Het gaat dus om een zelfbedacht proces. Hoe lang dat proces gaat duren, is dus niet te zeggen, behalve vanuit precies dit geloof. Andere geloven kennen hun eigen ascentieprocessen, dus vanuit die geloven zul je andere antwoorden krijgen op de vraag hoe lang dat proces duurt. Hetzelfde geldt voor de fases waarin dit proces zou verlopen.

www.niburu.nl heeft het vaak over het ascentieproces en geloven daar ook heilig in. ikzelf kijk daar dagelijks voor de wetenschappelijke dingen. ascentieproces bevat een fase waarin je je zelfbewust wordt. ascentie heeft ook te maken met jouw chakra's. volgens de gelovigen heeft ieder mens 7 chakra's beginnend vanaf de genitalien tot aan je hersenen(derde oog). als je doormiddel van meditatie alle 7 chakra's opent kom je in een fase van de mekhaba, oftewel het vervoersmiddel naar ascentie. mekhaba is een combinatie van 3 woorden, geest.licht en lichaam. dit is wat ik ervan afweet. Toegevoegd na 3 minuten: de rest van ascentie interesseert mij niet, want dat is in mijn optiek volmaakte onzin. zelfbewustheid, zou mogelijk zijn, hiermee kom je in contact met jezelf en breng je rust in je lichaam. ascentie zelf kan ik niet bij, want dat is wetenschappelijk onlogisch. Toegevoegd na 8 minuten: *Merkabah

Bronnen:
www.niburu.nl

Het ascentieproces ligt in de basis van bijna alle religies en mystieke geloofssystemen. Een van de oudste systemen waarop veel nieuwe age ideeën zijn gebaseerd is de Kabbala. Mijn antwoord is gebaseerd op de kabbala systeem. Volgens de kabbala zijn er 4 werelden voor het oneindig (dat is de 5de wereld die eigenlijk niet toegangbaar is voor alle schepsels en bevat alleen een entiteit "de schepper") Deze 4 werelden bevatten elk 4 werelden en elke wereld bestaat uit 10 eigenschappen. Wij zijn in de 1e wereld "de wereld van actie" en binnen deze wereld hebben wij de hoogste wereld bereikt uit de 4 mogelijk evolutie (werelden) fases. In deze evolutie fase (wereld) hebben wij de eerste van 10 eigenschappen verworven. Kabbala is een ingewikkeld en zeer gedetailleerde systeem dus een volledig uitleg is hier onmogelijk maar betreffende de vraag hoelang deze hele proces duurt zegt de kabbala dat onze universum bestaat 15,7 miljard jaar (dat is de proces voor de oerknal 2,3 miljard + 13,4 miljard sinds de oerknal). Volgens de kabbala duurt de hele proces voor dat wij de hoogste wereld bereiken en tot verlossing komen 17,9 miljard jaar. Genoeg tijd om om je spoelen goed in te pakken zou ik zeggen :-) Toegevoegd na 6 minuten: je spullen in te pakken.... (problemen met de nieuwe speldienst van GV

Als ik je tweede link bekijk, zit ik midden dat proces. Hoelang het duurt kan ik niet precies aangeven ik kan je wel mijn ervaring en gevoel vertellen. Voor mij is dit proces zo een 6-7 jaar geleden begonnen. En komen de ongemakken en gemakken in golven. Waarbij ik algemeen kan spreken dat die golven in totaliteit zijn meer naar een top gaan en minder in de dal blijven hangen. Naar mijn idee zijn er geen fases. Elke keer wordt er een klein stukje opgelost. Dit geeft aanvankelijk weerstand en ongemakken. Als je dit helemaal zat bent en deze toestand helemaal hebt ervaren, ben je toe aan de oplossing en de oorzaak. Hiermee heelt een stukje en maakt het plaats voor nieuwe ruimte. Deze ruimte was het oude ongemak en kan nu worden gevuld met een stukje van jij. Jij wordt dus meer en meer completer zoals je bedoeld was te zijn. Energetisch zal je stukje voor stukje blokkades opheffen en zal je de energiestroming meer en meer gaan voelen en toepassen. Hoe lang het nog gaat duren kan ik je niet zeggen. Elke voorspelling die ik hier in het verleden over gedaan heb, is onwaar gebleken. Dit komt omdat ik iets als heel groot heb ervaren, terwijl het in totaliteit heel klein is gebleken. Hierdoor zijn de stappen die je maakt, maar hele kleine stapjes. Maar het gaat door en je komt vooruit. Steeds meer verander je en dat is alleen maar ten gunste. Steeds meer kan je gebruiken van de krachten die je ontwikkeld. Steeds minder zal je geblokkeerd zijn door zelf en je oude patronen. Alleen dit proces is al nuttig om te doorlopen.

Steeds meer mensen beginnen te ontwaken, dwars door alle moeite en verdriet heen, wat vaak nodig is om oud karma te doorleven en los te laten. Juist daarom leven we in een moeilijke periode, want alles wat ooit verborgen was komt nu aan het licht, klaar om te doorleven en los te laten. De nieuwe tijd die gaat aanbreken zie je al in de ogen van de zuigelingen en kleine kinderen, hun ogen kijken zo wijs en vol liefde de wereld in. Bijna dagelijks kom ik dit soort kinderen wel tegen, het zijn rijpe zielen die incarneren om de wereld te helpen het hoger zielenniveau te bereiken. Fijn dat er steeds meer mensen bijkomen, en ook op goede vraag is het fijn om je te spiegelen en jezelf terug te zien in de antwoorden van anderen.