Vanwaar het koele karakter bij een waterman?

Ik hoor altijd bij internet voorbij komen dat de waterman zich niet goed of makkelijk kan uitten en het vooral rationeel is en koel en afstandelijk . Ikzelf ben waterman maar ben ook nieuwetijdskind/aquariustijdperk-kind en die hebben een empathisch karakter en heel inlevend en gevoel , terwijl dat het tijdperk is van de waterman . Dus waarom is de waterman dan koel als het watermantijdperk heel inlevend en empathisch is ? Beetje tegenstrijdig . Dit is namelijk de enige karaktereigenschap die ik bij de waterman niet heb omdat ik een nieuwetijdskind/aquariuskind ben . Leg is uit ?
Voor wie (als ik deze reacties en antwoorden zo lees) niet weet wat een watermantijdperk-kind inhoud:
Ze staan bekend om hun empathische vermogens, en staan waardoor bekend als gevoelsmensen. En zijn vanaf jonge leeftijd al erg volwassen waardoor er steeds meer in de wetenschap bekend komt te staan over de peuterpubertijd en kleuterpubertijd, want ze hebben het IQ (niet emotionele IQ) van een tiener. En ze ontwikkelen zich vanuit hun EQ terwijl (na afgelopen twee ‘mannelijke’ tijdperken - het aquariustijdperk is een vrouwelijk tijdperk namelijk) de maatschappij nog helemaal ingericht is op het IQ en het praktische. Maar daar komt steeds meer verandering in, kijk maar naar de schoolsystemen zoals bij de basisschool bijv. Sinds 3/4 jaar worden wereldwijd alleen nog watermantijdperk-kinderen geboren. Dus we zitten al in het nieuwe tijdperk in principe, alleen is het nog even wachten tot deze opgroeid.

1.9K
Siri1995
2 jaar geleden
Mijn vraag is daardoor (even voor de helderheid) , hoe de waterman als sterrenbeeld wordt omschreven in tegenstelling tot zijn tijdperk , dan had het toch een koel tijdperk moeten zijn met weinig emotie enzo wat het sterrenbeeld omschrijft over zichzelf ?
Of is het zo dat de waterman afgelopen tijdperken niet meer in ze element heeft gezeten waardoor die koel is geworden en afstandelijker ? En dat nu zijn tijdperk aankomt de echte waterman weer naar voren komt of ?
TurfGraver
2 jaar geleden
Als je in astrologie gelooft is alles mogelijk. ;)
Siri1995
2 jaar geleden
Ik laat jou toch ook in je waarden of niet soms
TurfGraver
2 jaar geleden
En ik jou Siri. Vanwaar je gevoel dat dit niet zo is?
Siri1995
2 jaar geleden
Omdat je na mijn idee een sarcastische opmerking maakte … , of begrijp ik je verkeerd ?
TurfGraver
2 jaar geleden
Nee geen sacarsme. Gewoon feiten.
Je staat vrij (en ik respecteer) waarin je wil geloven .
Maar kennis over en wetenschap van helpt wellicht goede (juiste) keuzes in je leven te maken.
LeonardN
2 jaar geleden
Horoscopen zijn een trucje vergelijkbaar met goocheltrucs. Zoals bekend is dat een goochelaar geen magische kracht heeft, zo is het ook bekend dat sterrenbeelden geen voorspellende waarde hebben.
Mocht je willen snappen waarom mensen toch snel vallen voor o.a. horoscopen/waarzeggerij dan is dit de uitleg.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Forer-effect
https://www.youtube.com/watch?v=NBXRzdzFnHk1 "Het betreft de neiging van mensen om vage en algemeen geldende uitspraken over de eigen persoon te accepteren als rake en typerende omschrijving. Dit zonder zich te realiseren dat diezelfde omschrijving voor bijna iedereen opgaat. De populariteit van horoscopen valt grotendeels te verklaren door dit effect." Elke keer als iemand die gelooft in horoscopen iets hoort wat "klopt" zal dit het geloof versterken, elke keer als er iets niet klopt, zal deze dit vergoelijken/wegredeneren. Tegenstrijdigheid die je zo zal kunnen vinden wordt nooit echt besproken door horoscoopgelovers.
LeonardN
2 jaar geleden
(Heb lang gedaan over mijn reactie, dus heb daarom je toevoeging gemist.)
Ik weet inhoudelijk niet wat een watermantijdperk-kind/nieuwetijdskind inhoudt, maar ik betwijfel of er enige wetenschappelijke modellen zijn die dergelijke ideeën ondersteunen. De wereld verandert, de inzichten en wijze van opvoeding en scholing dus ook. Dat kinderen dus anders worden lijkt me niet meer dan een logisch gevolg van veranderende invloeden van buitenaf. Het zal dus niet zo zeer zijn dat mensen niet weten wat het inhoudt, maar dat ze het idee verwerpen, of ongegrond vinden (geen bewijs). Net zoals ik niet weet wat het monster van Loch Ness nu precies zou zijn (een draak, een dinosaurus, een amfibie) omdat ik in zijn geheel niet geloof dat het bestaat. Dat staat overigens los van mijn idee dat bepaalde schoolsystemen beter kunnen veranderen als we ontdekken dat kinderen beter reageren op andere methodes. https://psychogoed.nl/wat-is-een-nieuwetijdskind-of-een-indigo-kind/
>geen wetensch. bewijs
LeonardN
2 jaar geleden
Uiteindelijk hebben we dus twee dingen zonder enige wetenschappelijke basis, die elkaar tegen lijken te spreken. Dat is dus niet gek.
Iedereen kan horoscopen uitbrengen en iets zeggen over watermannen.
Iedereen kan stellen welke eigenschappen een watermantijdperk-kind zou hebben.
Gegeven genoeg auteurs/horoscopen/uitleggen over tijdperkskinderen, zal er altijd wel een tegenstrijdigheid opduiken. https://psychogoed.nl/wat-is-een-nieuwetijdskind-of-een-indigo-kind/
"Er worden door verschillende auteurs veel verschillende kenmerken genoemd, waardoor er ook tegenstrijdige kenmerken genoemd worden."
(dus dat is alleen al binnen de uitleg van enkel tijdperkskinderen zelf)
Siri1995
2 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide informatie ,
Maar wat ik overal in terug hoor is ‘gevoel’ … , Overal , en de rest loopt idd wat je zegt uiteen . Maar los van dat; het watermantijdperk-kind staat bekend om ze gevoeligheid , en dat is het tegenovergestelde van wat je bij het sterrenbeeld zelf ziet .
Mijn concrete vraag is: waarom is het watermantijdperk-kind gevoelig en empathisch als de waterman zelf bekend staat om ze koelheid en gevoelloosheid ? Want nieuwetijdskinden leven vanuit hen hart , en andere mensen (dat zijn dus vissentijdperk-kinderen) leven vanuit hun hoofd , terwijl de vissen juist daarentegen bekend staan om hun gevoel . Bedoel , dat is toch tegenstrijdig eigenlijk ? Of waar heeft dat mee te maken ?
LeonardN
2 jaar geleden
Volgens mij begrijp je mij totaal niet.
"Maar wat ik overal in terug hoor is ‘gevoel’ …"
Dat is knap want dat heb ik precies 0x gezegd. Ik zeg dus dat alles wat mensen zeggen die komen met termen als "watermantijdperk-kind" uit hun nek kletsen en dat er daarom dus met gemak tegenstrijdigheden ontstaan. Als iemand stelt: "Een kind geboren in het "watermantijdperk" heeft zus en zo eigenschappen, hoe weet deze dat dan zo zeker, en hoe weet deze dan dat dat komt vanwege de tijd waarin deze geboren is in plaats van dat dat komt omdat kinderen vandaag de anders worden opgevoed, en andere technieken tot hun beschikking hebben? Misschien is het makkelijker te begrijpen als we een voorbeeld pakken van iets waarvan je ook snapt dat het onzin is.
Kan je uit het volgende rijtje aangeven waarin je NIET gelooft.
-platte aarde
-jonge aarde
-geesten
-karma
-kabouters, elven, monster van Loch Ness, Big foot (of andere mythische wezens)
-heksen, tovenaars (of andere volkslegendes)
LeonardN
2 jaar geleden
"waarom is het watermantijdperk-kind gevoelig en empathisch als de waterman zelf bekend staat om ze koelheid en gevoelloosheid ?" Omdat de mensen die dat stellen dat zonder problemen kunnen stellen. Mensen die erin geloven, nemen het toch wel aan. Mensen die snappen dat het onzin is boeit het niet dat het elkaar tegenspreekt, dat zien ze als logische uitkomst als je in een pseudowetenschappelijk tak van sport vrijelijk uitspraken kan doen.
Cryofiel
een jaar geleden
Siri1995, je vraagt: "waarom is het watermantijdperk-kind gevoelig en empathisch als de waterman zelf bekend staat om ze koelheid en gevoelloosheid?" Stel eerst eens kritische vragen. Bijvoorbeeld: wat is het waterman-tijdperk eigenlijk? Wat bedoel je ermee? Hoe kom je erbij dat het zou bestaan? Stel dat het niet bestaat, is er dan een manier om dat te ontdekken? Nog een kritische vraag: is het watermantijdperk-kind gevoelig en empathisch? Waar zou dat uit volgen? Stel dat het niet zo is, bestaat er dan een manier om dat te ontdekken? Enzovoort. Beantwoord eerst deze kritische vragen eens. Kun je dat niet? Dan is je fundament niet in orde. En als je fundament niet in orde is, is alles wat je daaop baseert automatisch ook niet in orde.

Antwoorden (1)

De meest simpele uitleg is dat karaktereigenschappen toewijzen aan sterrenbeelden onzin is. Dat verklaart het in basis allemaal.

Desgewenst kan ik ook een uitgebreidere uitleg geven van waarom het onzin is.
2 jaar geleden
SimonV
2 jaar geleden
In deze spirituele rubriek kun je elke vraag wel zo beantwoorden…
Inherent aan iets geloven is dat het niet te bewijzen valt en ‘onzin’ genoemd kan worden.
Binnen de astrologische leer is er wellicht een (niet te bewijzen) antwoord mogelijk. Toch een plus voor je scherpe formulering.