Waar is de hemel?

Als er er even vanuit gaan dat deze zou bestaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Technisch gezien zou volgens Openbaringen van Johannes de hemel pas ontstaan als de dag des Oordeels geweest is. Dat betekent concreet dat de goede gelovigen opstaan uit het graf en rond het gouden Jeruzalem zullen leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zie De ontdekking van de hemel van Harry Mulisch. Dan weet je het zeker.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boek en film geven je misschien stof tot nadenken. Je fantasie wordt wellicht verrijkt.
De hemel is hier, de hel is hier...

Maar kun je de ingang vinden dan het een en het ander?

Dat is de vraag en alles is er nu... Dus ook hemel en hel...

Dat is later natuurlijk, maar ook in het nu...

Aan jouw de keuze... (Als je de keuze hebt)

Antwoord: de Hemel is hier...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tsja, als je het hier ontzettend naar je zin hebt waarom dan doodgaan eigenlijk

of het dan nog beter wordt is maar te betwijfelen

dus de hemel kan ook hier op aarde zijn

ik kan me niet voorstellen gelukkig te zijn op een plek zonder m'n kinderen en mijn vrouw, en nog levende vrienden etc.

als ik dood zou zijn zou ik moeten gaan zitten wachten totdat die ook dood gaan, fijn is dat....

maar toch ben ik gelovig, alleen denk ik er liever niet teveel over na...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vind ik wel hoor. Juist wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach basje, voor zielepoten is er vast ook een hemel
Een quote van een bekende verlicht meester. "De hel en de hemel zijn geen geografische gegevens maar psychologische gegevens". Dus het is waar je zelf bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat doet dat er nou weer toe, wie het zei. De betekenis van de uitspraak is een stuk interessanter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OSHO
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die bekende verlicht meester maakte veel grappen)))
Boven in de lucht.
Niets meer en niets minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een trouwceremonie daar waar je in 't pak van de bruidegom zit en waar de bruid Aya is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"...and He is with you wherever you are..."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk, man, denk...