Is het verplicht om langs de deuren te gaan bij Jehova's Getuigen?

Als je bij de Getuige van Jehova zit, is het je dan verplicht langs de deuren te gaan of is dat vrijwillig?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Religie
6.3K

Antwoorden (4)

Ben je zelf Jehova getuige? Zo ja, dan voel je toch een plicht om andere mensen ook het grote nieuws te vertellen. Als je er niet bij hoort, het is niet verplicht... Toch word je een beetje raar aangekeken als je het niet doet. Ik ben zelf ook Jehova getuige geweest en heb ook heel veel respect voor hen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het is een christelijke plicht om het goede nieuws uit te dragen. In welke vorm we dit doen is aan ieder van ons om dat te bepalen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
aimeeTJE, de vraag is of het verplicht is bij de JG om langs de deuren te gaan ja of neen.
Waarom heb je uw antw. verwijderd? Omdat mijn reactie niet onder uw antw.mag gelezen worden? Ik zal het hier terug beknopt weergeven.
U durft niet volmondig neen antwoorden omdat U dan weet dat U liegt net zoals Louis de Wit van jullie bijkantoor in kraainem die het bestaan van de bewuste "blauwe enveloppen" ontkent en net als jij de vragen ontwijkt. Ik weet Aime dat deze enveloppen bestaan . zie vanaf 26:12 tot 30:50
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03/25/pano-onderzoekt-seksueel-kindermisbruik-bij-jehovas-getuigen0/ Dit kerkgenootschap met hun volgelingen vinden dan van zichzelf dat zij "in de waarheid" wandelen...
En natuurlijk Moet deze "waarheid" verkondigd worden van deur tot deur.
De evangelisatie is een belangrijk en onlosmakelijk kenmerk van de beweging van de Jehova's getuigen. Het uitdragen van het geloof is verplicht, maar dit hoeft niet per se langs de deuren plaats te vinden. Men kan ook gaan evangeliseren op plaatsen waar veel mensen (langs)komen.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Aime, het heeft geen nut om langs de deuren te gaan verkondigen en tegelijk kritische vragen over uw genootschap te ontwijken zoniet de vele blunders van het WTG te bagatelliseren of erger nog... te ontkennen. Maar ik begrijp het.. Ik was vroeger ook zo. Gelukkig heb ik de betekenis van ware en waarheid begrepen...
Mijn zus is Jehova's getuige. Ze, zegt dat er een groot verschil is naargelang koninkrijkzaal.
Je hebt bij de getuigen eigenlijk geen verplichtingen noch verboden, Maar natuurlijk, als je na je dood in dat paradijs wil komen, zal je toch dingen moeten laten of doen. In haar zaal oushen ze niet, en is er veel begrip. Ze laten je de keuze ook bv met alcohol.
Tegelijk is die groep getuigen ook één grote familie die samen voor iets gaan. Dus automatisch ga je meedoen. Zij doet mee uit innerlijke overtuiging en omdat ze het wrl leuk vindt om dit met een zus of broer te doen.
In andere Konkinkrijkzalen zouden de ouderlingen ( een soort wijzen) je wél op de vingers tikken als je niet predikt, aan de deur of op straat. Zegt mn zus...
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
"Je hebt bij de getuigen eigenlijk geen verplichtingen noch verboden,"
Dit geloof je toch zelf niet, als je niet van deur tot deur gaat wordt je daarover aangesproken door de ouderlingen van de gem. vooral als de kringopz. is langs geweest. (en dit is in alle gem. van jeh. get. zo)
Je wordt aangemoedigd om toch langs de deuren te gaan alsof het een verplichting is.
Mijn moeder wou zich lang gel. laten dopen op 72 jarige leeft. maar dit werd geweigert omdat zij geen velddienst verrichtte, zij was in dit opzicht een beetje mensenschuw omdat zij niet gelettert was, nooit naar school geweest, nooit de kans daartoe gehad heeft. Ze is gestorven op 84 jar. leeft., ongedoopt alhoewel zij er heel erg naar verlangde.
Hieraan kun je merken dat deze religie is gebaseerd op (bepaalde) werken en niet op geloof zoals Jezus steeds aangaf dat geloof de sleutel is tot redding.
Gelukkig had mijn moeder een Groot geloof...
En nu zullen de Jeh.get. waarschijnlijk Jakobus 2 in gedachten hebben...
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Aime, nog steeds geef je geen antw. op de vraag. Je durft geen eerlijk antwoord te geven?
De vraag is of het --Verplicht-- is... Gewoon ja of neen. En in geval van mijn moeder Aime... zou jij ook weigeren om haar te dopen? Hangt redding af van ... het van deur tot deur gaan ?... Wat is jou eigen mening nu eigenlijk in deze situatie, durf je er openlijk over te praten?
Nee, Dit is niet verplicht.
Maar in het evangelie wordt wel sterk gemotiveerd om het evangelie uit te dragen en te verspreiden.
De Jehova's geloven dat ze een ieder die ze kunnen overtuigen van het evangelie en een ieder die ze kunnen overtuigen het evangelie na te leven
gered wordt vsn het eeuwige vuur.
Ze proberen dus de mensen te bekeren vanuit barmhartigheid en ze zien zichzelf dus als uitdrager van het evangelie.
De Jehova's geloven dat het aannemen van hun overtuiging de enige juiste overtuiging is
om aan het eind der tijden gered te worden en de hemel in te mogen.
Toch wijkt hun "Enige Ware Evangelie" vaak af van de algemene Christelijke Evangelie.
" Jehova's getuigen geloven dat zij de enige juiste religie hebben[2][3] en dat de mensheid zich in de "eindtijd" bevindt, de laatste fase voordat God ingrijpt, wat hen een eindtijdbeweging maakt. Omdat ze geloven dat alle niet-Jehova's getuigen dan zullen worden vernietigd,[4] proberen zij hen te overtuigen van hun geloof. Jehova's getuigen staan erom bekend dit te doen door getweeën van deur tot deur gaan, waarbij de leden van de geloofsgemeenschap hun boodschap aan de hand van de Bijbel en publicaties van het Wachttorengenootschap verspreiden. "
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De meeste jehovah's getuigen geloven wat hun genootschap hun opdraagt te geloven. Het resultaat is dat weinige jeh. getuigen een eigen mening hebben, dit zie je aan de reacties onder de antwoorden. Met kritische mensen durven zij geen eerlijk debat aangaan. Fouten van het genootschap worden geminimaliseert, ontkent of gewoonweg gerechtvaardigd onder het mom --niemand is volmaakt.. het genootschap maakt ook fouten-- . Ik ben benieuwd of Aime een eigen mening heeft en op deze vraag nogmaals maar dan eerlijk durft te antwoorden.