Hoe heten de wezens die in het gnosticisme in de hemel vertoeven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Wellicht bedoel je de Aeonen, de verschillende godheden, of emanaties van de Ene God. Mogelijk bedoel je ook de Archonen (zeg maar engelen en demonen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ goede poging !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je. (Die plus zit in escrow of zo? ;)

Andere antwoorden (1)

Het gnosticisme kent verschillende hemelen, waar de zielen van de gestorvenen verblijven. Daarnaast zijn er engelen en aartsengelen.