Als je waarde hecht aan Numerologie, zeker wel!

"Numerologie is de studie van getallen en hun betekenis voor de mens en zijn levensloop. De numerologische analyse van je geboortedatum geeft vooral inzicht in je lot en lotsbestemming c.q. je levenslessen en verdere ontwikkeling en heeft raakvlakken met astrologische principes "

Via onderstaande bron kan je naar aanleiding van je geboortedatum kijken of bepaalde getallen en de uitleg voor jou van waarde zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

Ja (als je dat gelooft)

Toegevoegd na 1 minuut:
Maandagskind heeft een lief snuitje.
Maar o, wat is 't een ijdeltuitje!
Dinsdagskindje danst heel net
Polka, wals of menuet.
Woensdagskind vindt steeds een traan
Immer heeft men 't kwaad gedaan.
Donderdagskind maakt reizen fijn
Met de boot en met de trein.
Vrijdagskind deelt gulweg rond
Wat het zelf óók lekker vond.
Zaterdagskind wordt heel gauw groot
En wil werken voor zijn brood.
Maar 't kindje, dat 's Zondags werd gebracht,
Is 't liefste schatje, dat altijd lacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het gewoon je hele verdere leven je verjaardag!
Natuurlijk zijn er mensen die het anders uitleggen. Zoals in de astrologie of numerologie.
Het is maar waar je waarde aan hecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net zo iets als een waarzegger je moet er in geloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de chinese astrologie is het ontzettend belangrijk en zelfs het tijdstip van geboorte heb je nodig om een goeie horoscoop te krijgen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is onderzoek gedaan naar kinderen die goed presteren in sport. Het bleek dat velen iets gemeen hadden: hun geboortedatum viel zodanig, dat ze ouder waren dan de andere kinderen in hun klas. (omdat kinderen die vroeg in het schooljaar jarig zijn, een jaar later aan school beginnen... als je geboren bent op bijv 1 november, dan ben je al 8 tot 9 maanden ouder, als je aan school begint)
Omdat deze kinderen al verder ontwikkeld zijn, doen zij het beter in sport, en zijn ook vaker aanvoerder van teams.
Dus je zou kunnen zeggen, dat als je geboortedatum aan het einde van het jaar is, de kans bestaat dat je goed presteert bij sport.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het bovenstaande geldt uiteraard voor Nederland, in onderstaande bron begint het schooljaar in januari.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zegt hoe oud je bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schijnbaar is er iemand van mening dat je geboortedatum geen indicatie is van leeftijd. Merkwaardig.
Ja, het zegt hoe oud je bent en wanneer je je verjaardag hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou... als je daarbij ook kijkt naar de maand waarin iemand geboren is wel. Tenminste volgens dit onderzoek;

Uit recent onderzoek van ontwikkelingspsycholoog dr. Ad Dudink van de Universiteit van Amsterdam blijkt dat de meeste politiek leiders en topbestuurders in Nederland in de zomermaanden zijn geboren. Hiermee laat hij zien dat zien dat de geboortemaand langdurig van invloed is op de ontwikkeling van kinderen.

Wie op de basisschool een jonge leeftijdspositie inneemt
(een vroege leerling is) en de top wil bereiken, moet extra begaafd zijn om op te vallen tussen de al wat oudere kinderen. Doordat de peildatum in Nederland op 1 oktober ligt, worden begaafde septemberleerlingen mogelijk meer uitgedaagd dan oktoberleerlingen die bijna een jaar later starten.

Volgens Dudink zijn op korte termijn maatregelen nodig om de vele negatieve gevolgen van een toevallige geboortemaand te stoppen. Leraren kunnen bij een
beoordeling rekening houden met de leeftijdspositie van een leerling. Zo is de cito-eindtoets eenvoudig te corrigeren voor precieze leeftijd.

Verder zijn er natuurlijk nog de nummerologie fans, de Boeddhisten, de westerse en de oosterse astrologen die ervan uit gaan dat je geboorte datum en tijd een speciale betekenis hebben.

Hier nog een link naar een leuke site waar je, aan de hand van je geboortedatum, aan grappige feitjes, weetjes en theorietjes kan komen.

http://www.jouwgeboortedag.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan er geen enkele waarde aan hechten, als het al iets zou beteken hoe zit het dan met geboortes met een keizersnee, of een uitgestelde inleiding vanwege het weekeind?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk je dat een keizersnede toeval is? Of het weekend? Ik geloof dat jij komt wanneer jij wilt komen (ook al zit het weekend ertussen en ook al wil jij gehaald worden). Net zoals je ook dood zal gaan op het moment dat jij dat wilt (ook al ga je via een onverwacht ongeluk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou je dit eens willen proberen Ed. Ik ben benieuwd: http://www.innerned.org/bioritmeberekenen.html De uitleg...
http://www.innerned.org/bioritme.html Hoe is de uitslag, en hoe voel jij je. Als je het een cijfer geeft van 0-10, waarbij 10 je topdag is en een 0 een absolute slechte dag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof dat dat niet uit maakt, je geboortedatum stond al lang vast voor je werd geboren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gdan. ik heb het bioritmeberekenen gedaan, maar kreeg de tweede en de derde keer een andere uitslag.
hoe ik me nu voel? een 9.
graag verdere uitleg, ik snap er de ballen niet van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hè, dat kan niet. Je moet je geboortedatum invullen, de dag van vandaag en dan op 'plot' drukken.
Dan zie je drie grafieken. Bij de datum van vandaag een grijze verticale balk. Daar gaan de drie grafieken doorheen en je ziet onderin de percentages. Ik heb rood (physical) -98%, Groen (emotional) -62%, blauw (intellectional) -83%, oranje (intuitiual) -96% Het idee is dat je net zoals vrouwen (menstruatie) ook een bioritme hebt. Dit is vanaf je geboorte begonnen.
De lichamelijke cyclus duurt 23 dagen
De gevoelscyclus 28 dagen
De verstandelijke cyclus 33 dagen Is de lijn stijgend dan gaat het voorspoedig, is de lijn dalend dan wil het maar niet lukken. Je hebt een top en een dal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer het nog maar een keer, ik kreeg drie keer iets anders!
Bij physical had ik een 0, dacht dat ik iets verkeerd deed en probeerde opnieuw, toen was alles anders!
Ook de derde keer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vreemd, jammer dat het niet lukt, ik was wel benieuwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is je geboortedag, dan kan ik hier eens kijken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5-9-42
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rood (physical) -75%, Groen (emotional) -22%, blauw (intellectional) -19%, oranje (intuitiual) -99% Ik moet ook nog leren hoe dit werkt. Aangezien je zegt dat je jezelf een 9 geeft. Moet je heeeeeeeel goed in je vel zitten. (als voor jouw 0 een bekende dieptepunt is)
Kan je jezelf per onderdeel een cijfer geven?
Lichamelijk
Intellectueel
Emotioneel
Inituitief Op groen en blauw ben je dalend. Op oranje komt je net uit een dal. Een rood zat je eergisteren in de dal en ben je nu weer stijgende. 1) Heb je vandaag wat last van een depressie, niet vrolijk?
2) Heb je vandaag wat moeite om je kennis paraat te krijgen? Kom je wat moeilijker uit je woorden?
3) Is het vandaag sinds 2 dagen dat je je eindelijk weer eens fit voelt? Ben je misschien nog wel wat snel moe?
4) Heb je de afgelopen weken moeite gehad om iemand inituitief aan te voelen/af te stemmen? Ik probeer even wat aan de hand van de resultaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een diagnose van een andere site (in het engels): Physical: Slowly your vitality is increasing. Support it with some light exercise.
Emotional: You feel unsettled and restless. Don't plan any affairs of the heart in the next few days.
Intellectual: You are irresolute and don't know where to start. Just start - anywhere!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel mooi gdan. maar doe de test nu nog een keer, dan zijn er totaal ander antwoorden.
Die 9 is goed verklaarbaar, was net terug uit de grot van een sessie, daar krijg je echt een boost van energie.
Een mens heeft op het moment dat hij wordt geboren een bioritme, ik ben er momenteel even mee bezig om te kijken bij mezelf of dit klopt.

Probeer dit eens voor jezelf na te gaan...
http://www.innerned.org/bioritme.html

Met een rekenhulp:
http://www.innerned.org/bioritmeberekenen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn gevoel wordt er geheel ten onrechte een zekere waarde aan toegekend door veel mensen.

Maar stel nu eens dat het iets uitmaakt met betrekking tot bijvoorbeeld het karakter van een mens.

Dan zouden er toch miljoenen volkomen gelijke karakters op aarde rondlopen omdat die allemaal op die zelfde dag geboren zijn.

En gelukkig zijn we allemaal anders..uniek zelfs.

En dus kun je tot de slotsom komen dat je geboortedatum totaal niet van invloed is op je karaktereigeschappen.

Zoals hier al eerder in andere antwoorden vermeld zegt het alleen iets over je leeftijd en je verjaardagsdatum.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat zo zou zijn, zouden mensen op aarde maar 365 verschillende karakters , de dagen van het het jaar, hebben.En als we dat ook nog zouden verfijnen naar hoe laat op welke dag tot op de seconde nauwkeurig en de geografische plaats op aarde dan worden we zeer zeker allemaal stapelgek
Maar los van alle gedachtenspinsels , nee een geboorte dag zegt niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,helemaal niks of je moet veel bijgeloof hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de een wel en voor de ander niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaaa :'D
Hoe oud je bent etc.
En ook over je personaliteit :]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In eerste instantie zegt het natuurlijk primair hoe oud je bent, en wanneer je je verjaardag viert.
Daarnaast is ook het moment van het jaar waarop je geboren bent enigszins van invloed. Ben je in de zomer jarig of in de winter ? Een vroege of een late leerling ? Ben je altijd een van de jongsten in de klas, van de oudsten, of ergens er tussenin ? Dat heeft namelijk invloed op je ontwikkeling. Maar verder gaat het ook niet.

Numerologie, astrologie en andere methoden om je geboortedag te koppelen aan je karakter, stoelen voornamelijk op allerlei barnum-beweringen (die dus voor vrijwel iedereen gelden), en een hoop list en bedrog en wensdenken. Daarbij blijkt ook dat mensen meer overeenkomen met hun sterrenbeeld naarmate ze dat sterrenbeeld (beter) kennen en er meer waarde aan hechten. In dat opzicht kan het werken als een boemerang-verwachting (self-fulfilling prophecy).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1.
De dag waarop je 99 nt geboren zegt je hou oud je 99 nt!
(dat 99 nt is bent maar dat mag niet van de spellingscontrole)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de dag dat je geboren bent zegt iets over de week dat je gemaakt bent. Als je b.v. in augustus geboren bent dan weet je dat je in november gemaakt bent.Wat voor weer was het die week? Koud en guur? Je snapt het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je valt dan toch onder een bepaald sterrenbeeld , met vaak daarbij behorende karakter trekken !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gelooft in horoscopen dan wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, iedere dag heeft een eigen karakter.