Hoe kan het dat je voelt dat iemand sterft mide in de nacht als je slaapt ?

Toegevoegd na 1 minuut:
als een bekende sterft en jij ben gewoon thuis en diepe rust

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit is de 'hindsight bias'. Je hebt heel regelmatig gevoelens over iemand, zomaar vanuit het niets. Soms heel blije gevoelens, soms heel trieste gevoelens. Normaal gesproken, als je ineens het gevoel krijgt dat iemand sterft of dat iemand heel ziek wordt, vergeet je dat weer - het is immers niets bijzonders. Alleen als het gevoel heel heftig is, denk je de volgende ochtend nog wel eens: "Heh bah, ik had toch zo'n onaangenaam gevoel afgelopen nacht! Ik hoop dat ik komende nacht beter slaap!" Maar daarna vergeet je het al snel. Als jij weet dat iemand op sterven ligt, is het logisch dat je eerder zo'n onaangenaam gevoel krijgt. Ook dat is wellicht al vaker gebeurd, zoals ik hierboven beschreef, maar dat ben je al vergeten. Als jij dat gevoel krijgt en stomtoevallig blijkt dat je gelijk hebt, dan vind je dat heel bijzonder en zul je die gebeurtenis onthouden. Als je jouw gevoel al vooraf kreeg, kun je ervan overtuigd raken dat je dit hebt kunnen voorspellen. Als je jouw gevoel op het juiste moment kreeg, kun je ervan overtuigd raken dat je dit echt hebt gevoeld. Als je jouw gevoel achteraf kreeg, kun je ervan overtuigd raken dat de geest van de overledene jou gedag is komen zeggen. Wat er dus gebeurt is: --  Het gaat om een gedachte die regelmatig voorkomt. --  AL die gedachtes vergeet je. Behalve ... --  ... die ene keer dat het toevallig klopte: die onthoud je. --  Je vindt het heel bijzonder, ook als het tijdstip niet klopte. Het is dus een vorm van selectief geheugen. Heel menselijk, heel logisch - maar in werkelijkheid is er dus niets bijzonders aan de hand, het is slechts onze uiterst selectieve waarneming die het zo bijzonder maakt. In dit geval wordt dat gevoel van bijzonderheid nog versterkt doordat het om een overlijden gaat.

Toeval. Ofwel heel veel mensenkennis, dat je onbewust weet dat het niet goed gaat met die persoon en misschien wel gaat sterven. Zesde zintuig kan ook, maar dan maak je dit wel vaker mee zodat het niet meer over toeval gaat.

Dat komt om dat je op dat moment op een sterk synchrone golflengte zit met de ander. Daarmee bedoel ik dat jullie electro-magnetisch geladen ervaringspatronen (synchrone ervaringsvelden) sterk gelijkend zijn. Velen schrijven dit aan 'toeval' toe doch er zijn duidelijk herkenbare en logische redenen voor. Daar kom je zelf experimenteergewijs, of na een x-aantal zogenaamde toevalligheden wel achter. Je hebt constant van dit soort ervaringen doch omdat ze elkaar zo super snel opvolgen en/of afwisselen sta je er zelden of nooit bij stil. Pas wanneer het zich zo duidelijk voordoet zoals bij jouw voorbeeld dan ga je er wat langer bij stil staan en dan ga je er over nadenken en er vragen over stellen. In slaaptoestand zijn we doorgaans relaxer en dan zijn we meer ontvankelijk voor duidelijke gelijklopende waarnemingen en/of synchrone ervaringen. Je kan jezelf ook overdag extra tijd en rust gunnen en dan zal je merken dat je dit soort ervaringen kan manipuleren en/of sturen zoals Jij het wil. Maar ook zonder er bewust mee bezig te zijn dringen er steeds meer van dat soort ervaringen tot jou door. Je hoeft er dus niks speciaals voor te doen als je dat niet wenst.... vroeg of laat ervaar je ze toch bewuster. Door er bewuster mee bezig te zijn krijg je wel sneller duidelijkheid over de logica van één en ander. Je kiest dus zelf wat je hiermee aanvangt. Geniet hoe dan ook van de wonderen des levens want ooit zal ook voor jou duidelijk worden dat zelfs sterven niet écht definitief verdwijnen is ;-) Liefs en succes ermee!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100