Wat is de beste manier om je zondes vergeven te hebben in de Islam?

Zoals meeste mensen, maak ik ook vaak zondes als moslim. Maar wat is de beste manier om vergevenis te vragen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.8K
Ritsuka
2 jaar geleden
Vraag dit aan je imam
liveisgreat
2 jaar geleden
Is er geen verschil tussen vrijwillig kwaad doen en per ongeluk kwaad doen? Want als mens kan je toch kwaad doen zonder het te beseffen? bv als je te snel reed en je verwondde daardoor een spelend kind op straat, dan deed je dat niet vrijwillig. Tenzij te snel rijden een zonde is, dat weet ik niet.
Dat is iets anders dan vrijwillig iemand slaan.
Zolang we mensen zijn zullen we onvrijwillig pijn veroorzaken, we kunnen dan fouten wissen maar het komt er dan op aan deze niet meer te herhalen.

Antwoorden (1)

Wis het na je gebed:

“Wie na elk (verplicht) gebed drieëndertig keer soebhaanAllaah (Verheven is Allah), drieëndertig keer Alhamdoelillaah (alle lof zij Allah) en drieëndertig keer Allahoe akbar (Allah is groot) zegt, negenennegentig dus, en het voltooit met de honderd door het zeggen van: Laa ilaaha illAllaahoe wahdahoe laa Shariekalah, lahoel-Moelk wa lahoel-Hamd wa hoewa ʿalaa koelli Shay’in Qadier (er is geen ware god dan Allah, Hij is de Enige -Ware God-, geen deelgenoot heeft Hij. Het Koninkrijk behoort tot Hem en alle lof komt Hem toe en Hij is tot alles in staat.) Al zijn zonden zullen kwijt worden gescholden…”

(Sahieh Moeslim)

Wis het voor het slapen gaan:

“Wie voor het slapen gaan (het volgende) zegt: Laa ilaaha illAllaahoe wahdahoe laa Shariekalah, lahoel-Moelk wa lahoel-Hamd wa hoewa ʿalaa koelli Shay’in Qadier, Laa Hawla wa laa qoewwata illa billahil-ʿAliy il-ʿAdhiem, SoebhaanAllaah, walhamdoelillaah, walaa ilaaha illAllaah, wallaahoe akbar (Er is geen ware god dan Allah, Hij is de Enige -Ware God-, geen deelgenoot heeft Hij. Het Koninkrijk behoort tot Hem en alle lof komt Hem toe en Hij is tot alles in staat. Er is geen Kracht noch Macht buiten die van Allah, de Verhevene. Verheven is Allah, alle lof zij Allah, er is geen god dan Allah en Allah is groot). Al zijn zonden zullen kwijt worden gescholden…”
Wis het door Allah vergiffenis te vragen:

“Wie het volgende zegt: Astaghfiroellaah, aladie laa ilaaha illa hoe, al-Hayy ul-Qayyoem, wa atoebo ilayh (Ik vraag Allah om vergiffenis, er is geen ware god dan Allah, de Levende de Onderhouder en ik keer me berouwvol tot hem). Hij wordt vergeven, ook al vlucht hij van het strijdveld.”
2 jaar geleden
TurfGraver
2 jaar geleden
Das handig.
Op naar de volgende zonde. ;)
teusvh
2 jaar geleden
Iemand die niet tellen kan zal dus altijd zijn/haar zonden met zich mee blijven dragen?