Wie is Kenneth Johannes Kerver nou precies?

Ik zie hem heel erg veel voorbij komen met dat hij beweert dat de eindtijd is begonnen enz. Maar wie is dit nou precies?

SentWierda
2 jaar geleden
Tallozen zijn Kerver voorgegaan. Allen hebben voorspeld het einde der tijden en de spoedige wederkomst van Christus. Onder andere in de Apostolische Gemeenten en de Zevende-dags Adventisten.
Op de voorspelde data (o.a. 22 oktober 1844) is niets bijzonders gebeurd.
DivineSaturos1
2 jaar geleden
Ik begrijp het oké bedankt in ieder geval!

Antwoorden (1)

Kerver zelf was tot voor kort lid van een hervormde gemeente binnen de Protestantse Kerk in Nederland. Hij maakt nu deel uit van een huisgemeente. In Nederland voelt hij zich verwant met baptistengemeente De Rank in Alkmaar.
"Ik ben de enige achter de knoppen bij jezuskomtspoedig.nl. Maar achter dit alles staat de Heere Jezus Christus."
Dankzij Kenneth Johannes Kerver (25) staan langs verschillende snelwegen in Nederland billboards met de tekst ”Het einde is begonnen. Blijft u straks achter? Kies Jezus!”

“De Bijbel vertelt u dat er een generatie christenen komt, die niet hoeven te sterven. Dit noemen we de opname van de gemeente. De apostel Paulus, die uitgekozen werd door God en die geleid werd door de Geest van God, vertelt u het volgende hierover:
16 Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem van een aartsengel en met een bazuin van God neerdalen uit de hemel. En de doden die in Christus zijn, zullen eerst opstaan.
17 Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn, samen met hen opgenomen worden in de wolken, naar een ontmoeting met de Heere in de lucht. En zo zullen wij altijd bij de Heere zijn. – 1 Thessalonicenzen 4: 16-17”
In de Bijbel staat hoe we het begin van de voleinding kunnen herkennen:
A. Er zal misleiding zijn.
B. Er zullen oorlogen en geruchten van oorlogen zijn.
C. Het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk.
D. Er zullen hongersnoden zijn.
E. Er zullen besmettelijke ziekten zijn.
F. Er zullen aardbevingen in verschillende plaatsen zijn.
Heel origineel is Kerver niet. Vorig jaar voorspelde de Schiedammer Wim van Zanten ook al het einde der tijden. Wikipedia houdt een lijstje bij:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_dates_predicted_for_apocalyptic_events
https://www.rijnmond.nl/nieuws/193206/Diepgelovige-Schiedammer-Dit-is-het-begin-van-het-einde