Wat is de veroorzaker van kanker? Wordt het veroorzaakt door negatieve energie, haat, wrok of zit het in je genen?

Toegevoegd na 31 minuten:
Gevoelens moeten het uiteraard zijn.

Toegevoegd na 44 minuten:
Gevoelens moeten het uiteraard zijn.

Toegevoegd na 1 uur:
Met deze vraag wil ik absoluut niet iemand kwetsen, vraag me gewoon af of het invloed kan hebben of hoe het werkelijk kan zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gedurfde vraag, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel Gd. Vond het ook wel eng om het te stellen maar ja, soms denk ik hier over na en.....zie mijn reactie bij jouw antwoord. Er zijn velen onder ons, allemaal zoekende waar dingen/energie invloed op kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vraag met lef!+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GV+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank jullie wel. Wel een hele nare vraag, vind ik.

Het beste antwoord

De leer van de traditionele Chinese medicijnen (TCM) heeft een principe welke je een antwoord zou kunnen geven.

Als een patiënt binnenkomt, zal binnen de TCM worden gekeken waarom die patiënt niet gezond is.
(hier in het westen wordt gekeken welke symptomen hij heeft)

Als je je daarbuiten beseft dat een normaal persoon wel 1000x in zijn leven kanker krijgt, dan kan je je afvragen waarom zijn lichaam dit de meeste keren heeft kunnen oplossen en die ene keer niet.
Wat is er dan mis in zijn lichaam, dat zijn lichaam dit niet zelf heeft kunnen oplossen?

Dit kan dus inderdaad stress zijn, wrok, voedsel, enz. Kortom alles waarvan je lichaam niet meer optimaal kan presteren.
In mijn optiek heeft een ziekte altijd een psychologische oorsprong. en is de ziekte zelf een symptoom.
Hier is een heel boek op gebaseerd "de sleutel tot zelfbevrijding"
Een soort bijbel voor natuurgeneeskundigen.

Energetisch ontstaan er in een leven een heleboel blokkades, hierdoor kan de energie niet meer optimaal stromen, maar ook het bloed kan niet meer optimaal stromen. Dus ook geen optimale toevoer van zuurstof en afvoer van afvalstoffen.
Dit is essentieel om op lokale plekken in je lichaam ontstekingen, zwellingen en andere kwalen te kunnen genezen.
Energieblokkaden hebben in de meeste gevallen een psychologische oorzaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hierin was ik zoekende. Dank je wel Gdanonym!
Dank voor je duidelijke antwoord!+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het weer helemaal met je eens, mensen die bij mij komen en een of meerdere ernstige blokkades hebben, bedrijgen die blokkades uiteindelijk hun gezondheid, in een later stadium hun weerstand en nog later kunnen deze mensen ernstig ziek worden en zelfs kanker krijgen.
Misschien weten we wel over 30 of 40 jaar, dat dit de belangrijkste oorzaak is van het ontstaan van kanker.
Planten krijgen ook stress, door verplanten, te droog ,te weinig voeding, te weinig licht en door die "stress"worden ze ziek worden en kunnen ze zelfs dood gaan.
Je kunt ze dan ook niet helpen door de ziekte te bestrijden, maar alleen maar door de stress weg te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo 'raar' is mijn vraag dus niet, dank voor jullie bijdrage!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, sommigen willen een pil, sommigen vinden deze opvatting een gevaar en voor sommigen is het een uitkomst.
Iedereen zal moeten zoeken wat het beste bij hem past. @Ed, dit trek ik door naar erfelijkheid, omdat het leefmilieu gelijk is en daarmee ook het denken overeenstemmingen kent. @Jeanette, nee hoor niet in mijn spiritualisme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In je eerste alinea wek je overigens wel de suggestie dat ' hier in het westen' niet wordt gezocht naar de oorzaak van ziektes ; het tégendeel is waar. De symptomen zijn de leidraad, en er wordt inderdaad ook een en ander aan symptoombestrijding gedaan als men het (nog) niet weet -omdat dat vaak OOK gewoon helpt - maar voor verreweg de meeste ziektes vinden en bestrijden we de oorzaak. Dat neemt niet weg dat er nogal wat patienten zijn die liever de oorzaak (bijv, overgewicht) niet willen aanpakken en willen dat de dokter hun symptomen bestrijd, natuurlijk, maar het is NIET de basisvan de geneeskunde. Die indruk wek je echter (bewust ??) wel. Dat vind ik jammer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Marleen, ik heb die omschrijving inderdaad niet goed omschreven. Wat ik wilde schrijven is
de TCM zoekt, waarom is de patient niet gezond.
Bij ons zoekt, waarom is een patient ziek. Dit verschil in aanpak maakt het antwoord voor deze vraag duidelijker. Ik kon er even niet meer goed opkomen toen ik het antwoord schreef.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist omdat ik vaak de gedachte heb dat negativiteit (je zelf opvreten uit woede, verdriet, afgunst, jaloezie enz.)een veroorzaker kan zijn van lichamelijke problemen, ziekten, o.a. kanker heb ik de vraag gesteld. Ook met de gedachte dat de energie geheel verstoord raakt.
Misschien had ik mijn vraag iets voorzichtiger moeten stellen en i.p.v. kanker, ziekten, had moeten schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kanker is doodsoorzaak nummer 1, er zijn daarbij altijd wel personen die een dierbare heeft zien lijden en doodgaan. Dit leed/stress zal niet iedereen hebben kunnen verwerken.
De vraag kan oud zeer weer oproepen. Daarbij is de gedachte eigen schuld dikke bult (die men zou kunnen lezen uit je vraag) de druppel die de emmer doet overlopen. Gelukkig is dit nog niet gebeurd hier. Een tijdje geleden had ik wel dat effect. De algehele gedachte dat een ziekte door zichzelf veroorzaakt kan zijn is al een drama op zich. Men is goed om de schuld overal te leggen behalve bij zichzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Marleen, Het is al bewezen dat gedachten je beter kunnen maken (placebo).
Waarom zouden gedachten je dan niet ziek kunnen maken. Voor de kleine ziekten denk men dit dan wel (hartkloppingen bij een angstaanval), maar dit zijn kleine uitzonderingen. Ik denk er dus iets anders over. Maar elke persoon heeft wel zijn eigen zwakke plek/aanleg om een ziekte te ontwikkelen, als hij minder weerbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, ik bedoel @Jeanette
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@GD ; omdat je, behalve gedachten, eigenlijk altijd ook wel iets nodig hebt als een bacterie, een virus, een op hol geslagen cel, een schimmel, whatever. Je weerstand en hoe je omgaat met een ziekte, en in sommige gevallen - helaas erg slecht te sturen vooralsnog - de genezing worden sterk beïnvloed door de psyche, maar de aandoening zelf niet. Dat zou wel het geval kunnen zijn bij aandoeningen waarvoor geen enkele fysieke oorzaak te vinden is, zoals CVS of andere ' vage-klachten-ziekten' die vaak ook met therapie zonder medicijnen weer langzaam kunnen verbeteren, ook sterk afhankelijk van de medewerking van de patient. Maar je denkt je zelf geen griep, geen diabetes, geen cholera en geen kanker. Dat zin echt ziektes die mede afhankelijk zijn van externe factoren, en ook de meest positieve, sterke, levenslustige, ontspannen, vrolijke, ongecompliceerde mens kunnen treffen, dus ook dwars door een optimaal uitgeruste psyche heen kunnen ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Marleen, ik denk dat je nog veel kleiner moet kijken. Natuurlijk wordt het lichaam continu aangevallen en heb je celsplitsing die niet altijd goed gaat.
Maar als je lichaam optimaal functioneert, dan kan het lichaam dit prima bestrijden. Nog VOORDAT dit als een ziekte met symptomen zich gaat uiten. Als iemand gezond oogt, is hij dan gezond? Ik denk het niet wanneer je gezondheid alleen beoordeeld of iemand geen ziektesymptomen heeft.
Je zult veel kleiner moeten kijken. Heeft dit persoon misschien wat last van zijn rug, nek. Is hij nerveus. vermoeid, depri, heeft hij misschien eens een operatie gehad aan zijn knie?
Een blokkade is een spanning in spieren, een litteken weefsel, een ontstekinkje, wat vochtophoping, een spierknoopje, enz, enz.
De TCM heeft hier andere diagnose methoden voor, namelijk de polsslag links en rechts (frequentie, ruimte, enz), de tong, het oogwit, de huid, enz. Alles wat op een onbalans kan duiden. Hoe kunnen sommigen hun hele leven roken en niet daaraan doodgaan? Terwijl roken een bewezen oorzaak is voor longkanker.
Mijn vader heeft ook kanker gehad, terwijl hij een fanatiek hardloper is en nooit een griep heeft gehad.
Ik zie een hele magere man, die sterk WIL zijn maar ook kleine ongemakken kent zoals een ontstekinkje in de hiel, of rug. De kankervorm hebben al zijn broers gehad en zijn vader. Dus je zou zeggen erfelijk, maar ik zie meer dat hij lijkt op zijn broers en vader voor wat betreft bepaalde instelling. Ze komen immers uit dezelfde opgroei-milieu. Ja virussen en bacteria kunnen heel gevaarlijk zijn voor de mens. Maar wie gaat er als eerste dood, wie als laatste en wie niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Gd, Ik kan me goed verplaatsen in jouw antwoorden.
Zelf heb ik nl. ook het idee dat blokkades, negatieve invloeden zoals 'je zelf opvreten', in iedergeval ziekte voedt om het maar zo te noemen.
En ook weet dat gedachten kunnen genezen. Ik ken een verhaal van een man die de diagnose K kreeg na onderzoeken, deze man lag al spoedig op sterven.
Wat bleek, dosiers waren verkeerd ingevuld, deze man was kerngezond! Zoveel invloed heeft de geest dus. Ik ken TCM niet maar begrijp zeker wat je bedoeld.
Ik ga er abosoluut even wat info over opzoeken. Ook geloof ik dat er mensen zijn die K hebben en zelf zoveel positieve invloed hebben en of doordat het lichaam zéér goed functioneerd, dat het zichzelf geneest. Mijn opa en vader rookten beide minimaal 75 sigaretten per dag! Ze zijn niet gestorven aan longkanker. Ook niet aan een hartziekte. Wat niet weg neemt dat roken ongezond is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt ook veel weergegeven over 'voeding'.
Ook daar kan ik me niet helemaal in vinden omdat ik veel getinte mensen ken die helemaal niet volgens ons principe van 'gezond eten' eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Jeanette, Ik begin zelf veel meer de waarde van voeding te voelen. Voornamelijk wat het doet in de energiecentrum in je buik (de dantien). Die energie wordt als het ware opgebruikt bij verkeerde voeding. Waarbij het lichaam de overige energie gaat aanspreken. De energie kan je wel weer aanvullen, maar het is ook zonde. En als je niet je energie kunt aanvullen dan zal er telkens een beetje worden onttrokken totdat er niet veel meer over is. Terwijl voeding juist een energiebron zou moeten zijn, verbruikt slechte voeding juist onze energie. Vandaar soms ook de after dinner dip. Jeanette, je komt uit een erg sterke oorsprong. Bedank je vader en je opa maar hiervoor. Ze zijn nog steeds bij je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof je zeker wat beterft de voeding maar wat ik heb gezien is dat wanneer mensen zich niet 'goed' voeden, volgens onze ideeën, hun lichaam zoveel meer opbouwd om hun fysiek even sterk te houden. Je laatste woorden; traantjes! Dankbaarheid!
Ik was gisteren nij Derek Ogilvie en mijn vader was daar, andere mensen namen helaas het woord, maar hij was en jij weet! Dank je wel, zo waardevol en hartverwarmend voor mij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord sprak mij het meest aan! Helemaal met deze toevoeging in een reactie van jou Gdanonym; "Maar elke persoon heeft wel zijn eigen zwakke plek/aanleg om een ziekte te ontwikkelen, als hij minder weerbaar is." Iedereen bedankt voor de waardevolle bijdrage!

Andere antwoorden (12)

Ha, die Jeanette;

Wat ik heb begrepen is er een hele grote rol weggelegd voor genetische factoren bij de oorzaken van kanker. Of de door jou genoemde invloeden een rol spelen betwijfel ik, daarvoor ken ik teveel positief gestemde mensen die toch kanker hebben gekregen. Ik denk wel dat een positieve insteek kan helpen de ziekte terug te dringen, maar helemaal voorkomen is volgens mij niet te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kanker kan je krijgen door stoffen zoals asbest, tabak en UV - licht. Door bepaalde straling uit deze stoffen worden de lichaamscellen zo gemuteerd, dat ze de DNA van een cel veranderen. Hierdoor krijgt de cel geen functie meer, en wordt deelt hij zich steeds. Hierdoor krijg je steeds meer onnodige cellen die zich alleen maar delen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen van de opties die je noemt. Hoewel je eventueel je genen de schuld zou kunnen geven, maar dan moet je heel specifiek gaan interpreteren.

Kanker wordt veroorzaakt door buitensporige celdeling. Het is het gevolg van een volledig gebruikelijke functie binnen je lichaam, waar een klein foutje in geslopen is - de cellen stoppen niet tijdig met delen, waardoor er een gezwel ontstaat.

Het risico op kanker wordt groter naarmate men ouder wordt. Dit omdat er met de tijd meer risico is dat er een kleine fout in het celdelingsproces ontstaat waardoor het kan ontsporen. Het betekent ook dat er geen of nauwelijks natuurlijke selectie plaatsvindt tegen kanker - de meeste slachtoffers worden pas getroffen nadat ze de kans hebben gehad om voort te planten, en dus hun genen (niet immuun voor kanker) te verspreiden naar een volgende generatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel! +
Cryofiel
13 jaar geleden
Helemaal juist! +
De aanleg zit voor een deel in je genen, maar de belangrijkste veroorzakers van kanker zitten in je omgeving : de stoffen die je in de loop van je leven allemaal binnenkrijgt die niet zo goed voor je zijn.

Negatieve energie, haat en wrok kunnen je algemene weerstand en vechtlust aantasten, waardoor je je minder goed door de ziekte heen kan slaan, maar ze zijn geenszins en nooit aantoonbaar de oorzaak. Iets dergelijks beweren is bijna hetzelfde als 'eigen schuld dikke bult' zeggen. Net zoals in sommige gevallen een positieve instelling de genezing kan bevorderen, maar je iemand die dat niet kan opbrengen daar nooit een verwijt over kunt maken. Het idee alleen al.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het missen van een bepaalde gen, kan je kanker krijgen.

Ook is de aanleg hiervoor, in bepaalde familie's erfelijk.

Ongezond of een onvolledig voedselpatroon, kan van invloed zijn.

Contact met bepaalde schadelijke stoffen is ook mogelijk.

Sommige mensen hebben gewoon pech het te krijgen, we kennen allemaal wel mensen die gezond leven, geen stress hebben, niet roken enz. maar toch kanker krijgen.

Wat ook mogelijk lijkt, dat iemand jaren lang bang is om kanker te krijgen, het ook inderdaad krijgt.

Langdurig haat en wrok hebben, altijd maar negatief zijn, zou kanker kunnen veroorzaken, omdat door zo te leven het afweersysteem ernstig wordt verzwakt.

Het zelfde geldt voor mensen, die alleen maar bezig zijn met status en geld verdienen, nooit tevreden zijn, nooit meer blij zijn, nooit meer gelukkig, ook dan verzwakt het afweersysteem ernstig en worden ze vatbaarder voor hartproblemen, herseninfact en kanker.

Jarenlang langdurig intens verdriet hebben zonder enig uitzicht , kan een oorzaak zijn van deze ziekte.

En als laatste is er ergens een link met onze welvaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat er bij kanker eigenlijk gebeurt:
Door schadelijke invloeden worden onze cellen beïnvloed, en soms raakt een cel dan onherstelbaar beschadigd.
Daardoor kan ook het erfelijk materiaal veranderen, met als gevolg dat deling, groei en ontwikkeling van zo'n cel ontregeld raakt. Dit leidt vervolgens tot overmatige celdeling, waardoor een gezwel of tumor ontstaat.

Oorzaken:
"Bij ongeveer 50 tot 70 procent van de mensen die aan kanker overlijden, heeft een ongezonde leefstijl een belangrijke rol gespeeld bij het ontstaan van de ziekte. Erfelijkheid is bij 5 procent van de mensen met kanker de oorzaak. Ook kunnen sommige virussen en bacteriën kanker veroorzaken. Daarnaast kunnen medicijnen en milieufactoren de kans op kanker vergroten. Bij het ontstaan van kanker speelt toeval ook een rol."

"De belangrijkste risicofactoren die de kans op kanker vergroten zijn:
* Roken
* Ongezonde voeding
* Overmatig alcoholgebruik
* Onvoldoende bewegen
* Overmatige blootstelling aan de zon
* Werken met kankerverwekkende stoffen zoals asbest."

Erfelijkheid speelt bij sommige soorten kanker een rol (oa. bij Borst- en eierstokkanker, Darmkanker (HNPCC en FAP)).

Of het door je instelling en stemming kan komen? Rechtstreeks misschien niet (is voor zover ik weet niets over bekend), maar het is natuurlijk wel zo dat je gedrag beïnvloed kan worden door je instelling. Ben je boos op alles en besteed je daardoor geen aandacht aan een gezonde leefstijl, dan is dat op die manier inderdaad een factor. Maar iemand die heel blij en optimistisch is en geen aandacht besteed aan een gezonde leefstijl, heeft evenveel risico; en een ander die zich boos voelt, gaat juist wel sporten en gezond eten en heeft daardoor minder kans; het komt door het gedrag, niet door de instelling zelf.

En verhalen over kanker 'overwinnen door positief te zijn' zijn waarschijnlijk meer toeval, sommige mensen overleven het nou eenmaal. Wel is het zo dat je door een positieve instelling makkelijker tóch gaat sporten, gezond gaat eten etc., en dat zijn wel dingen die de genezing bevorderen bij sommige soorten kanker, waardoor de kans op genezing iets verbetert. Maar dat wil nog niet zeggen dát je dan geneest, alleen dat de kans iets groter is. En dat komt dan doordat je instelling je gedrag beïnvloedt, niet door je instelling zelf.
Ik denk dat je ook eerder kan spreken van 'jezelf/de neiging om ongezond te eten/op de bank te blijven hangen overwinnen' dan van 'kanker overwinnen'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt van de soort kanker af. In het algemeen een combinatie van leefgewoonten, genen, leefomstandigheden, ongezonde omgeving, noem maar op. Soms leef je prefect en gezond en dan krijg je toch longkanker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk dus: we weten niet wat kanker is en waardoor het komt. Vraag gesloten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je bijdrage!+
De veroorzaker van kanker is een levensvatbare mutant van een cel in je lichaam die in staat is voor zichzelf te beginnen als parasiet en de bron van waaruit hij ontstaan is de levenskracht zolang ontfutselt dat de gastheer het loodje legt als hij de kans krijgt. Een mens heeft 70 triljoen cellen en een elke afzonderlijke cel kan voor zichzelf beginnen. 1 triljoen is een 1 met 18 nullen, dus 1000000000000000000.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal je proberen een antwoord te geven, op deze moeilijke maar wel gedurfde vraag.
Zelf ben ik van mening dat jarenlange onderdrukte gevoelens zeker een rol kunnen spelen bij het vormen van kanker.
Als voorbeeld gebruik ik mijn tante, zij had een ongelukkig huwelijk en een kromgegroeid misvormd kind waar zij jarenlang voor gezorgd heeft.
Al haar aandacht en liefde en zorg ging uit naar dit kind.
De band tussen moeder en kind was zeer sterk.
Op een gegeven moment overleed haar kind, doordat haar organen zo in de knel kwamen te zitten.
Jarenlang onderdrukte zij haar gevoelens en ze werd steeds verbitterder.
Niets had zij nog om voor te leven, en dat veroorzaakte bij haar kanker.
Nu is zij bij haar kind en zijn beiden weer gelukkig.
Dus er bestaat zeker een verband tussen negatieve energie en kanker.
Ook sprak ik vandaag mijn zeer oude buurvrouw, zij is 83 jaar.
Het viel haar op dat veel mensen tegenwoordig die alles hebben, en het voor de wind gaat, zo ontevreden zijn.
Zij jagen en jachten alleen maar om rijkdom te vergaren, en in hun haast en jacht naar geld vergeten zij zichzelf.
Vroeger zei zij hadden mensen bijna niets, en waren toch gelukkig met elkaar en met het weinige wat ze hadden.
Misschien zit hier ook wel een verband naar kanker.
Ook kan het zeker in je genen zitten, en ik denk ook in alles toegevoegde troep die ze tegenwoordig in je eten stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel antwoorden al, maar een wijd spectrum van oorzaken. Als je op het KWF afgaat, is veel kanker te voorkomen door gezond te eten!!! (groenten en fruit), veel te bewegen (3 uur sport per week). Nou joh, meer dan 50% van de Nederlanders vallen hier al af... Da's eeuwig zonde. Roken en alcohol komen pas op plaats 3 en 4 geloof ik.

Ja, er zijn bepaalde vormen van kanker erfelijk. Borstkanker bijv. kan "in de familie zitten". Het blijft statistiek. Maar andere vormen weer niet. Huidkanker is vaak nog te genezen (en relatief makkelijk te herkennen).

Uiteindelijk is kanker een "familie" van ziekten, met meerdere symptomen, oorzaken en vormen van bestrijding. Mede daarom krijgen "vage oorzaken" daarmee een platform.

Haat en wrok zullen geen direct aanleiding zijn, ik heb er in ieder geval nooit wetenschappelijk bewijs van gelezen. Maar er zijn mensen die geloven dat je kanker kunt genezen door te bidden, of met een Moermans-dieet. Wie ben ik dan om hun hoop te ontnemen?

Persoonlijk geloof ik dat gezond eten, bewegen en niet roken, matig met alcohol, de beste preventie is. Maar het blijft uiteindelijk statistiek, en daarmee kun je geluk hebben (80 jaar geworden, altijd gerookt) of botte pech hebben (1 jaar oud, kinder-kanker, gezond leven is dan niet eens een optie geweest).

Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iedereen heeft kankercellen daar wordt je mee geboren bij de een ontwikkelt zich kanker en bij de ander niet het heeft te maken met celdeling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ervan overtuigd dat het krijgen van kanker niet kan verhinderd worden door gezond te eten en te leven,ik heb namelijk al te veel mensen zien gaan die het echt niet hadden moeten krijgen dan.
Ook zie ik hoogbejaarden die niet gezond geleefd hebben en nog steeds roken, drinken en bourgondisch eten en ze mankeren niets.
Daarom ben ik geneigd te denken dat kanker genetisch bepaald is, wat niet wil zeggen dat je het zal krijgen als zowat je hele familie van kanker gegaan is,maar je hebt wel meer kans.Zelf moet ik regelmatig op onderzoek om deze reden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor je openhartige antwoord!
Héél erg vervelend dat jij onder controle staat, wens je sterkte bij de onderzoeken en hoop dat jij een goede gezondheid mag behouden!