Doen spirituele mensen over het algemeen wel of niet mee met loterijen en gokspelen?

En als dit niet zo is, waarom dan niet?

De vraag gaat niet over paranormalen of helderzienden.
En met spiritueel bedoel ik meer diegene volgens de nieuwetijds gedachten (new-age).
Elke antwoord wordt gewaardeerd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Spiritueel mensen hebben dezelfde behoeften zoals iedereen. In mijn optiek zal een spiritueel denkend persoon alles met mate doen. Hij (of zij) zal precies genoeg doen om zijn/haar behoefte te vervullen maar niet tot overvloed. Hij/zij zal gokken voor 5 euro niet voor 5,000, Hij/zij zal twee hapjes nemen van de chocolade taart en enorm genieten in plaats van een hele taart vreten. In het kort hij/zij gat oordeel gebruiken en bewust een grens leggen om zijn/haar plezier (of het licht van geluk), tot het maximum te ervaren. Toegevoegd na 1 minuut: "gaat oordeel....

spiritueel is een heeeeeeeeeel breed begrip. Dus op heeeeeeeeel veel manieren kun je spiritueel bezig zijn. dus er zijn heeeeeeel veel spirituele mensen die mee doen aan een loterij ja maar niet omdat ze spiritueel zijn maar gewoon omdat ze een prijs willen winnen. En er zijn dus ook een hele boel spirituele mensen die er totaal geen behoefte aan hebben om mee te doen omdat ze het geld liever ergens anders aan besteden. iedereen heeft even weinig kans of even veel kans om die lotto te winnen spiritueel of niet.

Gokken en loterijen maken naar mijn inziens het slechtste bij een mens wakker, en daarom zal ik nooit meedoen aan dit soort dingen. Ik deel liever geld uit aan mensen die het echt kunnen gebruiken, en er wat goeds mee doen. Dit geeft veel meer positieve feedback, dan onvervalste goklust.

Ik kan alleen maat voor mezelf spreken: ik doe wel mee aan loterijen. Aan de Postcodeloterij omdat ik daarmee ruim 50 goede doelen steun. Ik heb nog nooit wat gewonnen, maar dat beschouw ik dus niet als weggegooid geld. En natuurlijk hoop ik dat ik ooit wel wat win, al acht ik die kans heel klein. En af en toe koop ik een Staatslot. Waarom? Omdat ik toch wel graag een prijs wil winnen. Waarom zou dat niet mogen als je spiritueel bent? Geld maakt niet gelukkig, maar je kunt er wel veel mooie dingen meedoen. Ook voor andere mensen.

Ik durf me zelf spiritueel ingesteld te noemen en doe wel mee aan een loterij die goede doelen steunen. En zou ik ooit iets groots winnen dan kan ik anderen hier mee mogelijk helpen.

Persoonlijk gesproken , ik probeer te leven als een spiritueel mens. Ik voel mij verbonden met de mensen en met het universum en ik heb de afgelopen jaren kennis gemaakt met de onzichtbare wereld ( waar de geesten zich openbaren en waar we contact kunnen maken met de zielen van overledenen) . Maar in mijn leven speelt het kansspel ook een rol. Ik verzeil graag in de glitter en glamour wereld van roulette , poker en blackjack. Ik ben in Las Vegas geweest en ik vond het fantastisch daar door de glitterlichtjes en shows vermaakt te worden. Ik kan de twee prima uit elkaar houden ( spiritueel en kansspel ) . Dus ik zie niet in waarom andere spiritueel ingestelde mensen dit niet ook zouden kunnen hebben. Hetzelfde geldt trouwens voor drank , seks en fantaseren over vrouwen en mannen die niet jouw relatie bemensen. Ik bedoel spiritueel of niet , we zijn allemaal mensen en we genieten graag. Waarom zouden we niet van de dingen genieten die ons lekker doen voelen ?

Ik zelf kan aura's zien. Dat hoort ook al bij spirituelezooi. En ik doe gewoon aan die soort dingen. Maar ik snap je punt. Je bedoelt ze weten toch al wie er wint. Ik denk dat zulke mensen al een apart leven lijden, dus dat ze niet meedoen.