Heeft Jezus tussen zijn 12e en 30ste levensjaar naar Azië gereisd ?

In de Bijbel is er niets over Jezus bekend tussen de tijd dat hij rond zijn 12e jaar de tempeltoespraak hield en de tijd rond zijn 30e voor zijn kruisiging.

Toegevoegd na 6 dagen:
het gaat mij om historisch materiaal waaruit zou kunnen blijken dat Jezus bijvoorbeeld in aanraking is geweest met andere culturen en godsdiensten. Dus het gaat er niet om of je wel of niet gelooft, het gaat om aantoonbare feiten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Israël ligt in Azië, dus hij hoefde daar niet naartoe te reizen. Hij was er al.

Er is niet bekend wat Jezus in deze tijd deed. Zijn werk op aarde begon echter pas bij de bruiloft te Kana, dus als Jezus daarvoor in Azië is geweest, dan zou Zijn werk daar niet te vergelijken zijn met Zijn werk vanaf zijn dertigste tot zijn kruisdood. Tijdgenoten weten echter dat Hij uit Galilea kwam, Jezus zal dus een belangrijk gedeelte van Zijn leven in Galilea hebben gewoond.

Hij trok zijn werkkleed als timmerman uit op zijn 30 jaar. Het leven van de Here Jezus veranderde bij de doop door onderdompeling. Het leek alsof de hemel boven hen openging, en er daalde een duif op Jezus neer, die op Hem bleef. Op hetzelfde moment hoorde Johannes een stem van boven die riep: “Deze is mijn geliefde Zoon, in Hem vind Ik vreugde” De duif was een zichtbaar symbool van de kracht van de Geest van God, die op Christus kwam. De Here Jezus werd gezalfd door de Heilige Geest. Markus 4 vers 18 ‘De Geest van de Heer rust op mij, want hij heeft mij gezalfd. Vanaf dat moment ontving Hij de kracht van God om de beproeving van de duivel te weerstaan en op het wereld toneel te komen met wonderen en tekenen. Omdat de Here Jezus ook mens was, was Hij afhankelijk van de Heilige Geest. Daarvoor leerde hij wat nodig was om als mens te leven en van God te leren, maar bleef in Israel. Markus 6 vers 3 en Matteus 13 vers 55 bevestigd dit in Israel. 3 Hij is toch die timmerman, de zoon van Maria en de broer van Jakobus en Joses en Judas en Simon? En wonen zijn zusters niet hier bij ons?’ En ze namen aanstoot aan hem.

Jozef, de aardse vader van Christus (hij was met Maria , de moeder van Jezus Christus , getrouwd en die was timmerman . Het onderstaande vond ik via de kanttekeningen van de bijbel , dus lees u maar wat daar vermeld staat . Het wordt wel vermoed dat Jezus zijn vader hielp Markus 6 : 3 kanttekening uitlegging: Dewijl Jozef een timmerman was, Matth. 13:55, zo is het waarschijnlijk dat Christus hem in dit handwerk geholpen heeft, totdat Hij zijn leerambt heeft aangevangen; hetwelk ook een deel Zijner vernedering geweest is, Luk. 2:51.

Bronnen:
Bijbel en kanttekeningen