Sacre Coeur schildering, wat stelt het voor?

Hoi, ik had een vraag over de volgende afbeelding:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/ce/Sacre_Coeur_-_Mosaique_de_l%27abside.jpg/800px-Sacre_Coeur_-_Mosaique_de_l%27abside.jpg

Wat gebeurd er nou precies op deze afbeelding en heeft deze afbeelding connectie tot een (Christelijk) bijbels verhaal, want ik vind het een erg mooi kunstwerk en zou er dus graag meer over willen weten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie

Antwoorden (1)

Het is het grootste mozaïek ter wereld, het bedekt een oppervlakte van 475 vierkante meter. Het is gemaakt door Luc-Olivier Merson en stelt Jezus voor die geëerd wordt door Frankrijk en de Kerk.

Toegevoegd na 13 minuten:
Het mozaïek is niet gebaseerd op een verhaal uit de bijbel, maar is symbolisch. Jezus toont zijn hart en spreidt zijn beschermende armen uit naar de christelijke wereld. Aan zijn voeten bevinden zich Maria, sint Michel, paus Leo XIII, Jeanne d'Arc, en Frankrijk.
Amadea
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Mooie gemaakt.