Kun je de zintuiglijke wereld zonder lichaam ervaren als geest (horen, zien, ruiken e.d.)?

Je hebt geen oren, ogen, neus enz. na je dood. En als dit kan, waarom kan een mens in een lichaam deze vermogens dan verliezen? Hij/zij is een geest

Toegevoegd na 2 dagen:
Op die laatste vraag heeft nog niemand antwoord gegeven

Weet jij het antwoord?

/2500

Voor zintuiglijke waarneming heb je zintuigen nodig. Ik denk dat je op basis van die logica wel kan destilleren wat het antwoord is. Je stelling dat er zoiets is als een "geest" zou moeten bestaan in jouw lichaam is daarmee ook direct een stuk minder aannemelijk. Jouw bewustzijn en zintuigelijke waarneming bestaan bij de gratie van goed functionerende hersenen, zintuigen en zenuwstelsel. Toegevoegd na 4 minuten: En met "een stuk minder aannemelijk" bedoel ik dan eufemistisch een waarschijnlijkheid van pak 'm beet 10^-100, of zoiets.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zintuig

Ons lichaam heeft zintuigen nodig om te kunnen waarnemen. We kunnen ook via onze intuïtie handelen, dan handelen we niet op basis van onze zintuigen, maar op basis van ons gevoel. Beide waarnemingen kunnen zeer waardevol zijn. De geest ""weet" , hij slaat dus gewoon de zintuigelijke waarnemingen over, hij kan ook niet anders, hij heeft geen lichamelijke zintuigen meer. Het "weten"van de geest, is een soort samenvoeging van zintuigen, maar dan beter en sneller. Toegevoegd na 3 dagen: De mens kan alleen via zijn eigen menselijke zintuigen dingen waarnemen, het zijn zijn instrumenten en instrumenten kunnen stuk gaan, waardoor hij een of meer mogelijkheden om waar te nemen kan verliezen. Pas na je dood , ben je dat lastige lichaam kwijt met al zijn tekortkomingen en kan je geest het gewoon weer "weten". Dat "weten" kan de mens als zodanig niet, die moet het van zijn zintuigen hebben, het zou mooi zijn, dat we het allebei kunnen, maar helaas, dat kan niet.

Ja dat kan! mensen met een bijna dood ervaring kunnen soms goed navertellen wat er met hen gebeurd is, ze treden dan uit hun lichaam. Waarom zou je geen neus en oren hebben na je dood, er zit een geestelijk lichaam in jou lichaam, dit noemt men het etherisch lichaam. De Bijbel geeft het zelfs aan. 1. 1 Kor 15,44 Er wordt een natuurlijk lichaam gezaaid, en een geestelijk lichaam opgewekt. Is er een natuurlijk lichaam, dan bestaat er ook een geestelijk lichaam.

Ja, geen probleem. Als je bedenkt dat de beelden die je ziet, het geluid wat je hoort, alle zintuigen verwerkt worden in je hersenen en hoofd. De ogen zijn niet nodig wanneer je direct in je hoofd de beelden kunt zien. Daarmee hoef je niet met je ogen te kijken. Dromen zijn een voorbeeld. Dit kan je ook doortrekken naar de geest/ziel. Die ziet niet, die weet.

Als je de wereld zou kunnen ervaren zonder je lichaam dan zal het waarschijnlijke een heel andere ervaring zijn dan wat je in je lichaam ervaart. Alles wat wij kunnen zeggen hierover kunnen wij niet wetenschappelijk bewezen. Het is puur spiritueel dus niet van de materieel wereld. MAAR heel veel mensen met BDE ervaring en mensen met buiten lichaam ervaring vertellen over een verhoogde staat van gevoeligheid en extra scherp en fijn gestemd zintuigen tijdens hun ervaring. Ik geloof het wel.

Je lichaam bestaat uit vele lagen. De buitenkant is de stoffelijke, en de laag eronder de geestelijke. Zodra je dood intreedt, zal je geestelijke lichaam verrijzen, en zul je in staat zijn om te horen te ruiken en te zien. Alleen zal alles fijner werken, en je lichaam zal ijler wezen.

Ja, dat is! Zonder stoffelijk lichaam is 'de ziel' haar intuïtie sterker als ooit! Je gevoel, hetgeen je waar kan nemen zonder een stoffelijk lichaam. Je kan spreken zonder tong, horen zonder oren, zien zonder ogen enz... Je hebt je lichaam niet meer nodig, je bent de ziel die weet, voelt, ziet en zelfs een ander iets kan laten weten. Het is de energie (ziel/geest) die voort leeft, alles is immers energie. Ooit wel eens gehoord van iemand met een BDE ervaring die bij aards leven blind is en bij een BDE kan zien? Verdiep je er maar eens in, dan worden deze dingen heel duidelijk. Toegevoegd na 2 dagen: Toevoeging van je vraag; Het lichaam leeft niet meer, dus zullen zintuigen ook niet meer werken.

deel 1: Nee Horen, zien, ruiken en dergelijke is materieel. Dus hoor ik niet meer tot het materiële, dan kan ik ook niet zintuiglijke ervaringen ervaringen hebben. Dat is dan een nadeel voor deze wereld. Het heeft ook voordelen, ik kan namelijk reizen op afstemming en ben onmiddellijk op de plaats van waar ik wil zijn. Ik heb geen grenzen en kan overal doorheen materieel gezien. Zelfs chronologische tijd kan mij niet beperken. Ik moet wel hier op deze wereld leren hoe ik me kan bewegen in die andere wereld. Daar is geen tijd en wacht ik daar op een ontdekking dan kan het eeuwen duren voor ik het in de gaten krijg. Hier op deze wereld ga ik niet trainen om door een muur te lopen, maar als ik daar niet weet dat ik zo door een muur of berg kan gaan omdat ik niet er aan denk dat het kan, laat ik me daar beperken door mijn overtuigingen opgedaan op aarde... deel 2: Ja En nu ik toch voluit spreek hoe het daar toegaat aan gene zijde zal ik je alles zeggen dat je dus toch heel goed kunt horen, zien, ruiken en dergelijke, maar alleen als je weet te herinneren wat ik hier schrijf in die andere wereld, want als je het niet weet dan probeer je het niet eens. Zo kun je tijdelijk bezit van iemand nemen door je op die persoon af te stemmen en dan beleef je alles wat die persoon zelf in eigen ervaring ook beleeft, hoort, ziet, ruikt en dergelijke. Wees wel netjes en verlaat die persoon zonder schade aan te richten. Dit noemen ze bezetenheid op aarde, maar het is niets anders dan afstemming van een niet- materiële mens op een materiële mens en het gebeurt iedereen dagelijks. Gelukkig merken slechts weinigen, zo niet niemand iets van, uitzonderingen daargelaten. Dus resumé. Voor hen die niet geloven in die andere wereld is het antwoord NEE en zij die weten van die andere wereld is het antwoord ja. Waarom veroorzaakt geloven hier een andere werkelijksheidswaarde van je omgeving? Simpelweg omdat je deuren niet als deur ervaart en je kunt geen deur openen die jij niet ziet als deur. Ga je naar een dierentuin en doet daar je ogen niet open,dan mis je de ervaring van vreemde dieren, zo simpel is dat. Kun je de natuur wekelijk zien, hoef je niet eens naar een dierentuin om het wonder van het leven te ervaren. Een goede film die hierop aansluit is: the Sixth Sense, die film laat dit onderwerp heel duidelijk en waarheidsgetrouw de revue passeren.

wat een geestige vraag.