Is een descendant hetzelfde als iemand zijn sterrenbeeld of het zelfde als iemand zijn ascendant?

Als mijn sterrenbeeld bijvoorbeeld Schorpioen is en mijn ascendant Steenbok. Passend bij mij is iemand met het descendant Stier. Is dat dan diegene zijn sterrenbeeld of diegene zijn ascendant?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4.9K
Ritsuka
3 jaar geleden
Dat een bepaald sterrenbeeld bij je zou passen hoef je je niks van aan te trekken.
TurfGraver
3 jaar geleden
Waarschijnlijk passen alle in meer of minder mate bij je. ;)

Antwoorden (1)

De Ascendant is in de astrologie het punt van de dierenriem dat op het moment van een geboorte aan de oostelijke horizon staat. Dat is dus het sterrenbeeld waaronder je geboren bent.
In een horoscoop begint het eerste huis in de ascendant. Het teken tegenovergesteld aan de ascendant is de descendant (dat is dus het sterrenbeeld tegenover jouw sterrenbeeld).