Wat moet ik doen als er spullen in huis bewegen zonder dat er iemand is?

Hoi
Er gebeuren allerlei dingen in huis wat ik best wel eng vind en niet prettig vind kan iemand me helpen hoe ik het een beetje kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
9.6K
Ritsuka
3 jaar geleden
Kun je meer uitleg geven wat er precies gebeurt?

Antwoorden (5)

Zoek naar een logische verklaring.

Wie weet heb je een oud huis dat tocht,
en dat er dingen gaan bewegen door de wind.

Wat voor spullen gaan er bewegen?
3 jaar geleden
MasterSword
3 jaar geleden
Zie je het bewegen ?
of bedoel je dat spullen niet door jou op een andere locatie komen te staan.
( Misschien heeft iemand dan een 2de sleutel van jou huis. ) Als je er echt achter wilt komen, plaats camera's.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Borden en bekers lamp aan en uit deuren
AnnBoo8146
3 jaar geleden
@Daveny1122 als een lamp uit zichzelf aan en uit gaat, zou dit kunnen duiden op een probleem met de lamp zelf of me de elektrische bedrading in dat deel van je huis. Als dat inderdaad het geval is kan dat voor gevaarlijke situaties zorgen in je huis. Laat daar daarom een elektricien naar kijken om dit uit te zoeken.
Ik heb dit zelf ook gehad,, het beste wat je kunt doen is meerdere malen best wel een beetje flink boos worden en hardop zeggen dat je dit niet accepteert en dat ze je met rust moeten laten. Wees dan ook ECHT boos en niet doen zoals of je boos bent. Waarschijnlijk heb je hier te maken met een entiteit die verdwaald is en nog niet is "overgegaan". het kan weinig kwaad want ze kunnen je niets doen. maar accepteer het in GEEN geval.
3 jaar geleden
Heel vaak is er een logische verklaring. Ook is het zo dat als je bang bent eerder ontvankelijk zal zijn voor dit soort waarnemingen en je perceptie erop. Een pak koffie die omvalt omdat die niet goed is neergezet kan gezien worden als een entiteit die het omgooit. Daarnaast kunnen spullen verplaatst worden door een luchtstroming (wind), een muis, stress kan je doen vergeten dat je iets elders hebt neergezet. Ook alcoholgebruik kan dit vergeten in de hand werken.

In de video hieronder bijvoorbeeld vind je de tedtalk van Carrie Poppy die dacht dat ze een geest in huis had.Echter de verklaring was een gaslek in haar huis die haar auditieve hallucinaties gaf. Er kan dus van alles aan de hand zijn die een logische verklaring kan geven ook al denk je er in eerste instantie niet aan.
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
Mee eens. Het vinden van die logische verklaring is vaak niet eenvoudig.
Ga eens boeken lezen over psychokinese: bewegen door geestkracht. Vroeger ook wel telekinese genoemd: bewegen op afstand.
Als zonder dat je het wilt voorwerpen gaan bewegen, heet dit: onbewuste psychokinese (ook wel Poltergeist genoemd).
In veel gevallen van psychokinese blijkt bij nader onderzoek een verklaring te worden gevonden: de oorsprong van de verschijnselen heeft soms/vaak te maken met psychische problemen.
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
Ja, die minpunten...
Mijn advies om boeken te lezen was bedoeld om kennis te vergaren.
Toevallig heb ik een -veelverkocht- boek geschreven over dit soort zaken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hallo, ik geef absoluut geen min, maar is het geen idee om de titel van het boek te vernoemen. Ook omdat in uw antwoord staat dat er in veel gevallen toch een verklaring wordt gevonden en het ook met de psyche van iemand te maken kan hebben (waar ik me ook iets bij kan voorstellen).
Voila een plus van mij! Ben oprecht benieuwd naar het boek
SentWierda
3 jaar geleden
@Simonsdochter. Het is niet gebruikelijk bij Goeie Vraag om te citeren uit eigen werk. Hoewel het heel vaak volgens mij wel gerechtvaardigd is want waarom zou je als bron niet eigen werk kunnen noemen? Vooral als je één van de gezaghebbende publicisten op een bepaald terrein bent.
Nu wil ik me zeker niet een gezaghebbend publicist op het terrein van de psychokinese noemen omdat ik er vrij sceptisch tegenover sta. Dat was ook de reden dat ik destijds werd gevraagd er een boek over samen te stellen.
Het boek is getiteld: Parallax. Ondertitel: De schijnbare werkelijkheid. Bij de gelijkamige tv-serie van Veronica over paranormale zaken. De serie is uitgezonden in 1989.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik zie er ook niks verkeerds in, omdat het (vind ik) heel waardevol is bij het antwoord.
Bedankt voor de titel. Ik vind het oprecht leuk om me te verdiepen. Bedankt, super!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Al gevonden!
Logisch alleen nog tweedehands te bestellen.
Ga ik zeker doen.
Het boek geeft ook duidelijk aan: schijnbare werkelijkheid.
De minnen zijn dus ook onterecht (vind ik). Uw antwoord wordt verkeerd geïnterpreteerd.
Groet!
SentWierda
3 jaar geleden
@Simonsdochter: dank!
Dat mijn constructieve antwoord niet voor iedereen als 'gewenst' overkomt, hoeft mijns inziens geen reden te zijn om meteen maar een min te geven. Een min geven is soms wel erg gemakkelijk.
De logische verklaring kan ook zitten in het moment waarop de dingen bewegen.
Zo is er op YouTube een filmpje te vinden, van een antiek Egyptisch beeld in een museum. Dat lijkt iedere dag rond te draaien in de glazen vitrine. Onderzoek heeft uitgewezen, dat de beweging een combinatie is van de onderkant van het beeld (dat niet helemaal vlak is) en het zware verkeer dat een paar keer per dag langs het museum rijdt. Dat verkeer veroorzaakt trillingen, die het beeld deed draaien.
Met andere woorden, als dingen in je huis bewegen, kijk dan naar wat is er bewogen en wat is eraan vooraf gegaan. Er zal een natuurlijke verklaring zijn.
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
Meestal is er een natuurlijke verklaring. Maar het kan veel tijd kosten om die te vinden.