Waarom klopt mijn horoscoop sinds een half jaar ineens nooit meer?

Ik ben na bepaalde gebeurtenissen in mijn leven ineens gevoeliger geworden voor het "bovennatuurlijke", of je horoscopen zo moet noemen weet ik niet. Maar dat is van de 1 op andere dag weer verdwenen. En nu klopt mijn horoscoop zelfs, zo goed als, nooit meer. Wat is er mis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het ligt eraan hoe je naar de horoscoop kijkt, want zover ik weet maak je zelf de klik met gebeurtenissen gebaseerd op je horoscoop. de horoscoop klopt hierdoor (bijna) altijd omdat deze wel zooooo breed is uitgelicht.

ik vond dit stukje nog op internet:

Het enige wat ervoor nodig is, is een tamelijk algemene omschrijving, en je brein maakt er automatisch iets van dat persoonlijk relevant is. Zodra je het woord ‘extravert’ leest, denk je terug aan dat feestje waar je steeds zo goed op dreef was. Maar als je ‘moe’ ziet staan, dwalen je gedachten naar een ander feestje, waar je bekaf in een hoekje hebt gezeten. Lees je in de krant dat je die dag een “opmerkelijke ontmoeting” hebt gehad, dan schiet je ineens de in het roze geklede dakloze bij de supermarkt te binnen. Waarop je hersenen triomfantelijk concluderen: zie je wel, het klopt precies!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als een horoscoop al klopt is het puur toeval. Die dingen worden zo globaal geschreven, dat ze op tig mensen betrekking kunnen hebben. Dus als het een tijdje voor jou is uitgekomen is het gewoon toeval. Niet meer en niet minder.