Mijn rozekwartssteen is aan de bovenkant helemaal doorzichtig geworden......

Dit komt niet door de zon of licht. Iemand n idee hoe dit kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Edelstenen worden gebruikt om iemand mentaal te helpen en verlichting van kwalen te krijgen. Hierdoor heeft de steen een bepaalde geneeskundige kracht.
De steen zal (in mijn optiek) je daarbij helpen en zal werken voor je.
Het is ook nodig om de stenen regelmatig te reinigen onder stromend water en natuurzout.

Edelstenen kunnen ook uitgeput raken. Hierdoor kunnen er barsten ontstaan en kan de kleur veranderen.

Beschouw het maar dat hij trouwe dienst heeft geleverd en dat hij met pensioen mag gaan.
Dan kan je een ander exemplaar gaan vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik vermoed dat de atmosfeer de oorzaak is
zie het als een soort roest
13 jaar geleden
Dat soort stenen verliezen hun kleur op ten duur en dus ook hun kracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit een bergkristal gedragen tegen onrust, naar mate ik rustiger werd, werd de steen doffer en scheurde uiteindelijk.

Het antwoord van Gdanonym in mijn beleving/ ervaring heel juist!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor een praktijk voorbeeld. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel, jij ook dank voor je leerzame antwoord!