Dit is een zeer boeiende vraag, die mij als componist sinds enkele jaren sterk bezighoudt. Voor alle duidelijkheid: het antwoord over subliminale boodschappen in muziek is boeiend, maar geen antwoord op de vraag. De muziek is er immers eerder het voertuig van affirmaties. Wat niet wegneemt dat het kan werken, maar ik ben er nog niet uit tot op welk niveau affirmaties echt (dus duurzaam) werken dan wel tijdelijk zelfbedrog van het ego is.

Andere antwoorden duiden aan dat sommige muziek je energie geeft en andere muziek (daar draait de new age business op) je helpt ontspannen.

Toch kan het nog veel verder gaan. Muziek, of eigenlijk elke klank, is een geheel van trillingen. Maar elk orgaan (of elk object in het algemeen) heeft zijn eigen trilling. Als een orgaan ziek is, verandert de trilling. Sommige mensen beweren dat je door het zieke orgaan bloot te stellen aan de "gezonde" trilling van dat orgaan, je het orgaan kan genezen.

Ik ben dit aan het onderzoeken en wil deze vraag aangrijpen (hopelijk vind je 't niet erg) om een voorstel te doen: vertel me (mag gerust in een anonieme mail) wat je klachten zijn en ik maak een muziekstuk helemaal op maat voor jou (gratis). Speel dit muziekstuk dan gedurende een maand zoveel mogelijk af (bijv. op een mp3 speler als je slaapt, jogt, onderweg bent...).

Laat mij na een maand weten of je klachten verbeterd zijn!

Zo kan ik daarna ook laten weten in hoeverre ik er althans in slaag om met mijn muziek op een positieve, helende manier in jou onderbewuste door te werken.

Ik ga zeker niet werken met subliminale onhoorbare boodschappen, weest gerust! Dat kan te gemakkelijk misbruikt worden om iemand te brainwashen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.spirituelemuziek.nl/

Bezoek deze link eens, daar kun je de nummers beluisteren en on-line bestellen.

Erg veel keus en zo kan je misschien voelen wat het beste bij jou past!

Succes en slaap lekker!

Toegevoegd na 38 minuten:
Music from the Garden of Souls

Magical Atmosphere (Fridrik Karlsson)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gôh, dan woon je neit ver bij mij vandaan.
Het zijn ontzettende aardige mensen in die winkel maar hoe kan het ook anders.
Dank je doepie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je de muziek van Ad Visser gaan beluisteren .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle muziek, sterker nog alle geluid werkt door...het ligt er dus maar net aan wat je wilt bereiken, energieke muziek geeft je na het slapen meer energie en andersom ook met rustige muziek.
Belangrijk is ook de manier waarop je in slaap valt of je meditatie ingaat.

Ik heb zelfs wel eens gehoord dat je een bandje met een vreemde taal af kunt draaien terwijl je slaapt en dat het dan makkelijker wordt om uiteindelijk die taal te leren omdat je onderbewuste al de klanken etc heeft opgenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Subliminale programmering

!
Er is heel wat bekend over beïnvloeding van de menselijke geest door suggestie. Hypnose is daar een voorbeeld van. Toch is het vaak zo dat bijvoorbeeld een jongeman die zijn hele jeugd te horen heeft gekregen dat hem toch niets lukt, het heel moeilijk is om zo iemand door suggesties te overtuigen dat hij wél iets kan. Zijn oordelende zelfbeeld, dat verankerd is in het onderbewustzijn, zal deze suggesties steeds pareren met negatieve reacties. Sub-liminale programmering (d.w.z. onder het liminale, onder het bewustzijn) kan dit probleem omzeilen.

Dick de Ruiter heeft zich gespecialiseerd in het maken van subliminale opnames, die het onderbewustzijn bereiken zonder dat het bewuste oordeel daaraan te pas komt.
Hoe werkt dat?

Dick: ‘Deze opnames bevatten een ‘dag-’ en een ‘nacht-deel’. Het ‘nacht-deel’ is een zogenaamde slaapprogrammering, waarbij mijn stem je naar een ongekend diepe ontspanning voert, ondersteund door speciale brain-mind muziek en natuurgeluiden, waarin je je kunt visualiseren op de plek waar jij je op je gemak voelt. Ben je half of helemaal in slaap dan klinken de suggesties, die je onderbewustzijn zullen programmeren.

Track twee is het subliminale deel dat je overdag kunt beluisteren tijdens je dagelijkse bezigheden. Wat je hoort is aangename new age muziek, waarin echter de niet of nauwelijks hoorbare boodschappen verweven zijn. Bewust neem je deze niet waar, maar het onderbewustzijn neemt ze wel over, waardoor oude, negatieve patronen vervangen worden door nieuwe, positieve. Oude, niet werkende software wordt dus vervangen door perfect werkende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is zeer persoonlijk. Iedere persoon heeft een bepaalde supergevoeligheid voor een bepaalde toon/muziek. Deze kan zo enorm tot je doordringen dat je het gevoel hebt alsof het je ziel raakt.

Het nadeel is dat je waarschijnlijk een heel leven op zoek bent daar deze toon. (ik heb de mijne nog niet gevonden). En dan geldt natuurlijk ook nog, als je te graag zoekt, zul je het niet vinden.

Ik heb een OM-muziek die aardig in de buurt komt, maar het is het niet.
Dus hier op GV kan ik je zeker niets aanraden omdat datgene wat ik je zou aanraden voor mij zou zijn en niet voor jouw.

Je kan wel eens verschillende meditatie clubjes bezoeken, workshops TaiChi, QiGong, indische, boeddhistische, japanse dingen volgen. Daar heeft iedereen weer een eigen muziek.
Je kan ook een geluidshealing (ik ben de term even kwijt) ondergaan, waarbij je in een groep zit en er verschillende geluiden/muziek wordt gespeeld die men op gevoel uitoefent. Er zit vaak altijd wel iets tussen voor ieder.
Maar dan heb je het nog niet op cd.