kan ik de pijn van mijn man voelen?

Mijn man heeft te horen gekregen dat hij slecht bloedvaten in zijn benen heeft. Nu lig ik al jaren snachts wakker met kramp. Ik zei als jij nu krampen had was dat te verklaren. Maar bij mij vinden ze niet echt iets, hoewel vele onderzoek gedaan is. Zou het kunnen dat dit geprojecteerd is bij mij??

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Geen idee of je de pijn van je man kunt voelen. Je hebt zelf kramp zeg je.
Kramp in de benen kan je heel veel en heel lang last van hebben. Het leidt tot slapeloze nachten/uren en het kàn overgaan maar slimmer is het te bestrijden met *Magnesium Nacht* te koop bij een grote drogisterij (blauw potje eigen merk 60 st 1x pd).
Ik heb er veel baat bij.

Antwoorden (2)

Dat denk ik niet.
Nachtelijke kramp in de benen heeft ook niets te maken met slechte bloedvaten in de benen.
De symptomen zijn dan anders; meestal klagen de patiënten eerst over koude voeten. In een later stadium doet het lopen juist pijn in de benen. De klachten/krampen nemen juist af bij rust.
Ik weet uw leeftijd niet, maar vaak betekent nachtelijke kramp in de benen (met name bij vrouwen in de overgang) magnesiumtekort. Haal eens een goed magnesiumsublement, bijvoorbeeld magnesiumcitraat. Na enkele dagen slikken, nemen de klachten vaak al af.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
En veel water drinken tegen de kramp .
ronron1212
5 jaar geleden
@PJJMulder zonder dat je koude tenen krijgt kun je vreselijke kramp in je kuiten hebben of je nu in bed ligt of zit loopt maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hallo Ronron.
De vraag is of mevrouw de symptomen van de slechte bloedvaten in de benen van haar man kan voelen. Daarop zeg ik: ik denk het niet.
Verder zeg ik dat de symptomen van slechte vaten in de benen meestal bepaalde klachten zoals hierboven beschreven geven. Uitzonderingen zijn er altijd.
Mevrouw geeft aan dat ze kramp heeft, maar bij haar niks vinden. Dan kan een magnesiumtekort een reden zijn.
Vandaar mijn antwoord.
Groetjes.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Beste PJJMulder, ter zijde: u deelt dat nachtelijke kramp in de benen niets te maken heeft met slechte bloedvaten. Uw antwoord geeft te kennen dat u 'boekenkennis' bezit maar er geen ervaring mee heeft. Als ervaringsdeskundige van etalagebenen kan ik u melden dat nachtelijke kramp wel degelijk en in later stadia vaak voorkomt.
Het is best mogelijk om pijn te voelen/ over te nemen van een ander. Maar dan moet die ander wel eerst die pijn hebben.
En dat lees ik niet uit je verhaal.
Ik zou magnesium olie gebruiken wanneer je pijn hebt, gewoon op de krampplekken sprayen, helpt vaak meteen :).
Kristal
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Kramp in de benen kan je heel veel en heel lang last van hebben. Het leidt tot slapeloze nachten/uren en het kàn overgaan maar slimmer is het te bestrijden met *Magnesium Nacht* te koop bij een grote drogisterij (blauw potje eigen merk 60 st 1x pd). Ik heb er veel baat bij.