Waarom krijg ik nachtmerries na meditatie?

Elke keer dat ik ga mediteren vlak voordat ik ga slapen, heb ik zeer ernstige nachtmerries. Dit is raar omdat ik dat normaal nooit heb. Mijn moeder zegt dat het komt omdat dan 'boze geesten' toegang tot mijn onbewuste krijgen door het mediteren, maar daar geloof ik niet in.
Heeft iemand een idee waarom dit gebeurt en wat een oplossing hiervoor is?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.9K
Ritsuka
6 jaar geleden
Probeer eens te mediteren in de ochtend in plaats van in de avond, dan is het waarschijnlijk weg.
Het bestaan van geesten is niet bewezen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het kan stress zijn als gevolg van ervaringen uit het verleden.

Het beste antwoord

In je onderbewustzijn zit de ervaringen van je hele leven opgeslagen en die maken o.a. dat je bent geworden wie je nu bent.
Normaal gesproken kan je daar niet bij komen, of oproepen.
Ga je mediteren en doe je dat goed, dan zal een deel van al die informatie toch vrij komen.
En dat moet dan weer verwerkt worden in je dromen, dan kan heel erg fijn zijn, maar ook dramatisch.
Het is dus een manier van verwerken van deze informatie.
Heb je hier echt veel last van, dan kan je je zelf aanleren, bewust te worden dat je aan het dromen bent.
Hierdoor kan je je dromen sturen.
je kunt er alles over vinden op internet onder 'lucide droom'
Toegevoegd op 12 maart 2018 16:41: tekst
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heb je zelf een idee waar het door zou kunnen komen? Ik ben christen en ik vind je moeders verklaring plausibel. Al zou ik dan wel meer informatie willen hebben over je mediteren. Wat doe je en hoe, dat soort dingen. En ook over wat je zelf verder gelooft. Ik kan er een boel over zeggen maar dit is niet de plek. Misschien kan je eens proberen om tijdens het mediteren bij Jezus te komen. Ik ben benieuwd wat dan je ervaring is.