Omdat wij in Nederland een democratische samenleving hebben, waarin kerk en staat strikt gescheiden zijn. De religie is niet van invloed op de wetgeving, zoals bij de sharia wel het geval is. De sharia bepaalt wat mensen wel en niet mogen doen, vooral op zedelijk gebied, en hoe ze gekleed dienen te zijn. Dat maken wij in Nederland gelukkig zelf wel uit. En als het echt te ver gaat, is er altijd nog het OM en de politie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

omdat staat en kerk gescheiden zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Denk dat de meeste Nederlanders niet op die manier willen leven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom zouden ze?Je kan toch niet met iedereen rekening houden? Dat doen we toch al te veel in Nederland. Er zijn grenzen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sharia. Ach ja.
Veel zal het in sommige plaatsen in Nederland niet gaan schelen ;-)

Maar even serieus.
Er is volgens de grondwet een scheiding van kerk en staat. Wat niet wil zeggen dat de meerderheid niet voor een bepaalde wet kunnen kiezen.

Met andere woorden, er is gewoon geen meerderheid voor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is een provocerende vraag uit het straatje van Wilders.
(Ik had bijna op 'misbruik' geklikt)
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Links zeker?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misbruik? Hoezo? Verwar je 'een andere maatschappijvisie dan die van mezelf' hier niet met 'misbruik'?
AWM
15 jaar geleden
Lees de andere vragen van dit heerschap nou maar eerst even. "Ordnungspolizei" noemt ie zich zelf.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ordnungspolizei
Hij gebruikt deze website om zijn zielige ideeën uit te dragen. Totdat een moderator ingrijpt...
Omdat nog niet genoeg mensen dat willen.
(vervang "sharia"met een ander zelfstandig naamwoord om hetzelfde antwoord te krijgen)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de Taliban nog niet verkozen is met meer dan 50% van de stemmen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat vroeg ik me ook al is af. Veel van die "kaalkopjes"roepen het hardst om straffen uit te delen die regelrecht uit de "sharia" opgelezen lijken te worden. Een groeiende meerderheid, mijn inziens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat denk jij alleen maar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
misschien is JP machtiger dan Allah
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat kerk en staat gescheiden zijn net zoals in Turkije!