Kan het dat ik iemand die ik niet meer zie noch hoor zijn gevoelens ook aanvoel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag ja +1

Antwoorden (8)

Dat kan!

Soms hoef je maar aan iemand te denken en kun je voelen wat diegene voelt.

Je bent dan 'helder voelend'.

Mooi dat je deze 'gave' hebt! Is en blijft wonderlijk!

't Zou goed voor je zijn wanneer jij je ook leert om je hiervoor af te sluiten, anders kan het soms vervelend worden.

Stel jij voelt je erg goed en je denkt aan iemand die zich negatief voelt, dan kan het heel goed dat jij je ook negatief gaat voelen, tenzij jij je er heel goed van bewust bent en blijft wat van jou of van de ander is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan heel goed, je bent dan inderdaad heldervoelend, net zoals Jeanette het al in haar antwoord vermelde.
Gebruik deze gave ten goede, voor heling en het welzijn van de mensheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is volstrekt onmogelijk. Mocht je toch goed zitten, dan is dat gewoon toeval.

Toegevoegd na 4 minuten:
Even als aanvulling:

Eigenlijk is er geen correct antwoord op jou vraag, het kan namelijk niet bewezen worden. Daarom kunnen wij geen conclusie trekken over dit onderwerp, bovenstaande is slechts mijn persoonlijke mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even als aanvulling: Eigenlijk is er geen correct antwoord op jou vraag, het kan namelijk niet bewezen worden. Daarom kunnen wij geen conclusie trekken over dit onderwerp, bovenstaande is slechts mijn persoonlijke mening.
Nee.
Je zou wel willen, maar je bent het echt helemaal zelf.
Eigenlijk denk je aan iemand, en komen er gevoelens bij je op, die hij/zij zou kunnen voelen, zoals jij het kunt bedenken.
Die persoon is niet met jou bezig.
Jij bent met die persoon bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan.
Alles in de universum stemt af van een stuk materie die niet groter was dan een tennisbal. Dat is de rede dat alles en idereen verbonden is op de alle diepste niveau. Alle mensen die wij ontmoeten in ons leven, alle kontakten die wij hebben gehad, van een korte gesprek met een onbekende op de rij in de supermarkt tot een langdurig liefdes relatie. En natuurlijk familie vrienden etc. In het kort alle interakties met mensen in ons leven versterken de oer verbindingsveld. De langer en intenser de interaktie was des te krachtig de verbinding blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He, weer wat geleerd. Een tennisbal zeg je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tennisbal of zelfs kleiner: kijk hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Oerknal
Een mooie uitleg hier ook: http://www.ted.com/talks/brian_greene_on_string_theory.html Grappig maar deze informatie bestaat al meer dan 2,000 jaar inclusive een 10 dimmensional universum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 heel juist Jacob207
Ten eerste zou ik willen vragen, hoe weet je dat zo zeker?

Het meeste wat we doen in het leven is ons zelf spiegelen. Zijn het niet jouw gevoelens? Misschien kan je die gevoelens vertellen?

Maar heldervoelend bestaat. Evenals helderwetend. Uit de vraag blijkt dat jij beide bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet direct plaatsen in de categorie "heldervoelendheid", al bestaat dit zeker, ben ik het niet eens met enkele mede vraagbeantwoorders/-sters. Als je daadwerkelijk heldervoelend bent dan is er meer informatie nodig dan die je nu geeft. Ik ben er dus voorzichtig mee om het direct in die categorie te proppen.

Het kan zijn dat jij een goed invoelend vermogen hebt. Dat heeft niets met "paranormale" zaken te maken, je inlevingsvermogen in anderen is gewoon goed. Dat kan ermee te maken hebben dat jij iemand, al zie je hem/haar niet, goed kent en in kunt schatten hoe die persoon zich voelt. Daarvoor hoef je iemand niet te zien en hoef je ook niet over bijzondere gaven te beschikken.

Controleer wel of het inderdaad de gevoelens van die ander zijn. Misschien denk je dat het zo is, maar klopt het niet. Verder spiegelen anderen altijd jouw eigen gevoelens. Je kunt dus veel leren, zowel van mensen die je ziet als van mensen die je niet ziet. In feite voel je dus je eigen gevoel, je kunt niet het gevoel van een ander voelen. De gevoelens van anderen kunnen zich wel vertalen in gevoelens die jij zelf hebt. Reflectie heet dat. Anderen zijn jouw spiegel.

Wat jij voelt/ervaart komt altijd uit jezelf. En zegt dus iets over jezelf. Doe daar je voordeel mee, je kunt er veel van leren en er sterk van worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker kan dat! Dat komt omdat mensen energetisch met elkaar verbonden zijn. We zijn allemaal hetzelfde, komen allemaal uit dezelfde bron, zitten allemaal samen in hetzelfde universum, en hebben allemaal iets als wat je kunt vergelijken met een zender en een ontvanger. Dus het maakt totaal niet uit of iemand nu naast je staat, of helemaal aan de andere kant van de wereld bevindt. Door dat stukje 'intuitie' zal ik het maar noemen, zijn wij mensen in staat om elkaar te voelen. Overigens hoef je hier niet een speciale 'gave' voor te hebben. Iedereen kan dit, omdat dit in ieder mens zit. Het is hetzelfde als dat ieder mens een hart heeft. Het zit zeg maar in ons 'pakket'. Toch is het wel zo dat ieder mens dit 'pakket' kan ontwikkelen en trainen. Verder is het zo dat al wetenschappelijk bewezen is dat de structuur van het menselijk DNA aan het veranderen is, zodat we dit stukje steeds beter kunnen uitvoeren. We gaan weer terug naar de basis!