Kan een overledene een waarschuwing geven?

Een oom van mij is onlangs overleden. Sinds een week of 3 ruik is steeds sigarettenrook. Er staat niemand te roken in mijn omgeving. Ik heb het gevoel dat het mijn overleden oom is. Waarom hangt het zo om mij heen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee. Althans... meerdere eeuwen intensief speurwerk hebben nog nooit ook maar enige aanwijzing kunnen vinden voor iets, wat dan ook, na de dood. Wat jij voelt komt dan ook geheel uit jouzelf. Het zijn *jouw* gedachten aan je oom, en het zijn *jouw* hersenen die ervoor zorgen dat je bepaalde associaties (de geur van sigarettenrook) ervaart alsof ze er echt zijn. Koester de herinnering aan je oom. Maar blijf realistisch: hij is er niet meer, hoeveel pijn jou dat ook doet. In jouw herinnering leeft hij toch een beetje voort. Zorg dus voor een positieve herinnering. Zoals mijn wijze oma zei: "Over de doden niets dan goeds."

Hallo. Ja een overledene kan een waarschuwing geven. Ik weet dit uit eigen ervaring. Het is echter wel zo, dat je ook even beter met beide pootjes op de grond blijft. Het kan namelijk ook zo zijn dat je die geur zo ruik,t en denkt, dat hij van je overleden oom afkomstig was. Ik had dat ook met de sigaren lucht van mijn opa wat ik dacht. Werd er helemaal gek van. Ben toen gaan zoeken op google. Vond verschillende artikelen maar geen oplossing. Als je echter 5 keer intens door de neus ademt zal de geur vaak gewoon verdwijnen. Er is ook een woord voor. Dat weet ik echter niet. Deze tip kwam van mijn overleden vriendin. Vandaar mijn ja. Je zou ook kunnen denken. Als de geur niet verdwijnt. Wat is dan je ooms bedoeling? Is het niet gewoon een groet. En dan hoef je er ook niks mee. Nu weet ik niet waarom die oom je zou moeten waarschuwen ,maar de gedachte dat hij het zou doen Zegt misschien ook genoeg. Misschien wil jij jezelf wel waarschuwen en geeft het uit handen geven van verantwoording je op ener vander manier rust. veel liefde en wijsheid toegewenst.

Neen. De bijbel zegt: „De levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven; maar wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust.” — Prediker 9:5. Toegevoegd na 1 week: King James 2000 Bible For the living know that they shall die: but the dead know not any thing, neither have they any more a reward; for the memory of them is forgotten.

Bronnen:
https://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/10201...