Ja zeker,en dat heeft hij op vele plaatsen gedaan die we terug vinden in de Bijbel.
Jezus bewees hier Jehovah zijn vader heerlijkheid en liet uitkomen dat zijn vader de bron van al het goede is.
Bovendien vestigde Jezus de aandacht op de grondwaarheid dat alleen de Schepper van alle dingen, Jehovah God, het recht heeft te bepalen wat goed en wat slecht is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Onwaar! Het is kristalhelder en overduidelijk bewijsbaar vanuit de Bijbel dat Jezus (ook) God is. Zie b.v. 1 Johannes 5;20 en Hebreeen 1 waar de engelen zelf zeggen dat Hij God is. Jehova's getuigen willen dit niet snappen, maar de Bijbel is hierover duidelijk

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zijn zeer vele teksten overigens waaruit dit blijkt. O.a.ook als Jezus zelf zegt "Ik en de Vader zijn EEN", Zoek in een concordantie maar naar trefwoorden als Waarachtige, Heilige, Alfa en Omega etc. Dat gaat over God EN Jezus.
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
In de door jou vermelde bijbelverzen kan ik geen bewijs vinden voor wat jij stelt. Jezus is de Zoon van God.
poppetje54321
6 jaar geleden
Dan moet je maar eens goed lezen, en dan niet uit die Nieuwe Wereldvertaling want die is zo slecht en gemanipuleerd, pak de Statenvertaling (die hebben jullie trouwens zelf ook tot 1961 gebruikt!) of pak de Herziene Statenvertaling. Of vraag in de Konikrijkszaal naar een interlineaire vertaling, een LETTERLIJKE vertaling woord voor woord van het Grieks naar het Nederlands en je zult zien dat de NWV op talloze punten de mist ingaat.
Amadea
6 jaar geleden
Ik lees de bijbel in de Nieuwe Bijbelvertaling van het Nederlands Bijbelgenootschap. Ik heb geen moeite met lezen en het begrijpen van de gelezen tekst.
poppetje54321
6 jaar geleden
de Nieuwe Bijbelvertaling is mijns inziens eveneens een misbaksel. Lees nou maar de SV of de HSV of de NBG en blijf maar weg van al die supermoderne vertalingen , want die zetten je alleen maar op het verkeerde spoor. Vaak zijn dit geen vertalingen, maar parafrases of hele vrije vertalingen. Vraag maar eens aan iemand die goed Hebreeuws en Grieks kan, zelden zul je iemand de NBV of een andere moderne vertaling horen ophemelen.
poppetje54321
6 jaar geleden
kijk, dat bedoel ik dus, de NWV als bron nemen. Lees dit eens:
https://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/nieuwe-wereldvertaling-jehova-getuigen/
en:
http://www.avjg.info/artikelen/de-nieuwe-wereld-vertaling.aspx