Ik zou me graag bij de Anglicaanse kerk willen aansluiten. Hoe kan ik dat het beste doen en wat is daar voor nodig?

Ik ben al heel lang op zoek naar een kerkgenootschap. Ik heb in Engeland met een Engelse vriendin een kerkdienst van de Anglicaanse kerk bijgewoond en ik heb me daar meteen thuis gevoeld

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

Zoek hier een kerk:
http://anglican.nl/where-we-are/
en meld je daar aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
De Anglicaanse Kerk in Nederland is onderdeel van de Church of England. Het decanaat Nederland is een van de twee decanaten in het aartsdiaconaat van Noord-West Europa, onderdeel van het bisdom Europa.
In 1585 ontstond de eerste Anglicaanse kerk in Den Haag. In de loop van de 17e eeuw werden er Anglicaanse kerken gestart in Rotterdam, Utrecht, Nijmegen, Arnhem, Amsterdam en Haarlem. De afgelopen 25 jaar zijn er nieuwe gemeenten ontstaan in Voorschoten, Heiloo, Maastricht en Amsterdam Zuid en Zuidoost. De nieuwste gemeenschappen groeien in Amersfoort en Groningen.
Elke gemeenschap heeft zijn eigen karakter en heeft leden uit zeer diverse achtergronden en landen. We voelen ons deel van Gods ene, heilige, katholieke en apostolische Kerk. Die eenheid uit zich in onze bisschop en de synodale structuur waarin leken en geestelijken samen optrekken.