Wie kan mij, in een notendop, uitleggen wat de fundamentele verschillen zijn tussen Judaisten en Christenen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duizenden jaren geschiedenis in een notendop samenvatten.... Hmmmm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach wel, een fundamenteel verschil past daar doorgaans prima in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, zie dan ook mijn antwoord hieronder... :P

Antwoorden (2)

De Joden wachten nog op de Messias en de Christenen hadden hem in Jezus gevonden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een judaist is een tot Christen bekeerde jood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo iemand heet dan toch gewoon een christen? Of ben ik nou gek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie mijn antwoord.
Een judaïst is een tot Christen bekeerde jood die verder echter nog blijft leven volgens de Joodse gebruiken.
Zij menen (net als de Joden) dat het echte heil is voorbehouden aan het Joodse volk, en vinden dat Christenen dus de Joodse wet moeten naleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het niet precies andersom? Zijn de Christenen niet juist bekeerde Judaisten? En zo niet, welke religie heerstte er dan in Israel VOOR de komst van Jezus?