Zijn tarot kaarten nou moment opname? Of is het de toekomst zoals het is?

ziin tarot kaarten nou een moment opname waar je nu in zit of is het echt zo dat ze de exacte toekomst kunnen voorspellen zoals het gaat gebeuren? Ik heb niet lang geleden tarot kaarten laten leggen voor mij door 2 verschillende personen en beide zeiden dat mijn ex terug zou komen waar het pas mee uit is gegaan. Ze zeiden ook dat mijn ex terug komt maar dat er wel problemen gaan zijn in de toekomst waardoor het niet goed gaat komen. Kan dit de exacte toekomst zijn of kan je alles nog veranderen als je zoiets hoort? Wel gek

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6K
Ritsuka
6 jaar geleden
Het is maar wat jij wilt geloven, niemand kan de toekomst voorspellen.
Lees je eens in in cold reading en hot reading, is eerder zoiets.
Ritsuka
6 jaar geleden
"Je ex komt terug, maar er gaan problemen komen". Dat is gewoon een inkopper, het is niet voor niets je ex.
Rieneke1
6 jaar geleden
En wat nou als je ex ook de tarot heeft laten leggen, en hem is verteld dat hij binnenkort een nieuw meisje tegenkomt waar hij drie kinderen mee gaat krijgen?
Cryofiel
6 jaar geleden
Natuurlijk zeiden beide kaartleggers hetzelfde. Tarotlezers lezen geen tarotkaarten, ze lezen jou. Daarna "spelen ze voor spiegel", ofwel: ze vertellen jou precies datgene wat jij hen hebt verteld.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Welk 'medium' je ook neemt of verkiest om "jouw toekomst" te laten voorspellen, het blijft jouw verantwoordelijkheid hoe je ermee omgaat. Volg je het advies [zij zullen je nooit zeggen wat je moet doen] of volg jij je eigen verstand en gevoel...

Antwoorden (2)

Tarotkaarten zijn noch een momentopname, noch een exacte weergave van de toekomst.

Uit onderzoek is gebleken dat het interpreteren van tarotkaarten met twee woorden samen te vatten is:
- als ‘interactiepsychologie’ (de interpretatie wordt bijgestuurd op basis van de terugkoppeling van de cliënt) en
- ‘waarmakerij’ (feiten in je leven zoeken die passen bij een willekeurige uitspraak die je als cliënt te verwerken krijgt).

Toegevoegd na 13 uur:
Er is dus voor een groot deel sprake van "cold reading". Kenmerken hiervan zijn:
- Analyse van het uiterlijk van de gesprekspartner:
- Gebruik van gemeenplaatsen: door het doen van algemene uitspraken, die veel mensen van toepassing achten op zichzelf, stijgt het vertrouwen van de gesprekspartner.
- Schieten met hagel: door een groot aantal opties aan te dragen worden genoeg algemene suggesties aangereikt zonder dat vooraf wordt aangegeven waarop die betrekking hebben, dan is - statistisch gezien - de kans op een treffer zeer groot.
- De gesprekspartner blijven observeren: door op kleine seintjes te letten, zoals een knikje, een veranderende blik of een veranderende houding, weet het medium of deze op het goede pad zit.
- De cliënt veel aan het woord laten.
- Dubbelzinnige vragen stellen. " Bijvoorbeeld met de vraag: "Je hebt toch geen kat hè?" Na de reactie van de cliënt kan het medium ofwel zeggen: "Zie je wel, ik dacht al je bent helemaal geen kattenmens." of "Oh je hebt wel een kat....ik dacht al waarom zie ik toch een kat?"
6 jaar geleden
Het leggen van tarot kaarten is een van de mogelijkheden om informatie te verkrijgen, die je niet kan weten.
Vroeger hadden ze het ook over koffiedik kijken, wel daarin was echt niets te zien, maar het was wel een mogelijkheid zich te concentreren om in een vorm van een lichte trance informatie te krijgen.
Ook werken via een foto , of voorwerp , of handoplegging of wat dan ook, werkt precies zo.
Het zijn sterk omstreden manieren, waar al veel onderzoek naar gedaan is.
Onze toekomst lijkt voor een groot deel al vast te staan ( ook omstreden ) en als je op een van deze manieren achter informatie kan komen, dan is het niet eens zo belangrijk of dat nu net tarot kaarten zijn of wat anders.
Zie het als een sleutel om bij informatie te komen.
Voorspellingen op deze manier gekregen zijn niet meer dan verwachtingen die mogelijk zo gaan lopen.
De kans dat ze ook zo uit komen, lijkt bij de een aanzienlijk meer succes te hebben dan bij de ander
Niets in ons leven staat echt vast, alleen dat we dood gaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Je eerste zin is al onjuist. Met tarotkaarten kun je geen informatie verkrijgen. Geen enkele. Als dat wel zou kunnen, zou dat al lang zijn aangetoond. Dat is niet zo. Kennelijk kan het dus niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dat is ook aangetoond, heb je even gemist, je kan ook niet alles weten.