Geef je een kado op een jehovaansgetuige bruiloft? En zo ja, wat geef je dan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een strijdkreet?
burgos
7 jaar geleden
Das een goeiii
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@roqueTrader,
Jij wilt dus van een getuige een heilsoldaat maken!

Antwoorden (1)

Getuigen vieren doorgaans geen verjaardagen. De redenatie is dat in de bijbel nergens wordt gezegd dat je een verjaardag moet vieren, en op de verjaardagen die er in voorkomen worden mensen gedood. Een verjaardagscadeau geven of aannemen mag evenmin.

Bruiloften worden wel gevierd, met de reden dat Jezus zelf ook deel nam aan zulke feesten. Huwelijkscadeaus geven en aannemen is dan wel gebruikelijk. Wat het bruidspaar op prijs zou stellen kun je het beste overleggen met de ceremoniemeester.