mag ik deze klok weggooien?

ik heb een klok met arabische/islamitische woorden met ook bv ALLAH swt erop staan maar deze is een paar keer gevallen en is stuk mag ik deze gewoon in de vuilbak gooien of wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Religie
3.1K
Pieterke
3 jaar geleden
Bedoel je omdat er Arabische/islamtische woorden op staan?
Ivana
3 jaar geleden
Ik begrijp je vraag heel goed. Het heeft iets met eerbied en gevoel te maken. Maar je moet ook bedenken dat een klok geen GOD of ALLAH is en er slechts naar verwijst.
Als iets, en meer dan "iets" is dit niet, zijn tijd heeft gehad, mag je het weggooien. Maar als het tegen je gevoel indruist, stop het dan ergens in een kast tot je zelf weet, dat weggooien geen 'godslastering' is
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Een Imam zal dit beter kunnen beantwoorden, Bewaar de klok even en vraag het na
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja je mag deze klok weggooien. Je zal er heus niet door vervloekt worden en geen enkele god zal het jou kwalijk nemen. Het is een gewoon levenloos ding dat stuk is gegaan.

Antwoorden (2)

Als het een elektrische klok is, hoort deze in de wecycle bak ('kleine apparaten', zie je bv bij bouwmarkten). Haal anders iig eventuele batterijen er eerst uit; batterijen zijn klein chemisch afval en dat mag niet in de vuilnisbak als restafval (dus idd niet zomaar weggooien).
3 jaar geleden
Klok is maar een object gemaakt door mensen. Het is belangrijker dat je niet teveel waarde hecht aan objecten. In mijn ogen mag je het gerust weggooien. Allah is meer dan een geschreven woord op een klok. Daar hoef je dus geen schuldgevoelens voor te hebben. Zolang je goed bent voor de medemens en andere bewoners van deze aarde eer je God.