Kan ik last van mijn ego hebben?

Ik kan last van mijn schoenen hebben als ze te krap zitten...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

jij niet, wij wel... ;)

tuurlijk

Ja als mensen jou alleen maar inpeperen hoe goed je wel niet bent en hoe knap bijvoorbeeld, kan dat jou ego wel op gaan wekken.

Ik denk naderhand. Dat je je bedenkt dat je misschien toch niet zo had moeten opscheppen oid.

Dat denk ik wel. Als je egocentrisch bent dan kan jij en je omgeving hier last van hebben.

Een groot gedeelte van je ego wordt door je genen bepaald en niet door je opvoeding zoals zovele denken. Wel kan je regelmatig bewust zijn van je ego waardoor je er last van zou kunnen hebben, echter veranderen is vrijwel niet mogelijk ook al zou je het soms wel graag willen, alleen er mee leren leven is dan mogelijk wat dat dan ook in mag houden.

Je ego helpt je overleven, maar als je niet meer hoeft dan is het niet zo fijn, vooral in verhouding met anderen. het ego van anderen haat men.

Voor het beantwoorden van deze vraag moet je eerst de definitie van 'ego' weten. Ik heb het voor je opgezocht en dit is het resultaat:  ego het; o -’s (psych) zelfbewustzijn, zelfgevoel Je kan bevoorbeeld te weinig zelfbewust zijn, jezelf een nietsnut vinden m.a.w., dat kan je zeer beperken in het leven. Dat kan je belemmeren je talenten aan te spreken. Aan de andere kant kun je te zelfbewust zijn, jezelf overschatten. Voorbeeld: Een jongetje van 5 zegt tegen zijn vriendje "Ik ben groot, ik kan best over die sloot van 5 meter breed springen" ...... "Plons" Op beide manieren kun je dus veel last hebben van je ego.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100