jij niet, wij wel... ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja als mensen jou alleen maar inpeperen hoe goed je wel niet bent en hoe knap bijvoorbeeld, kan dat jou ego wel op gaan wekken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk naderhand. Dat je je bedenkt dat je misschien toch niet zo had moeten opscheppen oid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat denk ik wel. Als je egocentrisch bent dan kan jij en je omgeving hier last van hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een groot gedeelte van je ego wordt door je genen bepaald en niet door je opvoeding zoals zovele denken. Wel kan je regelmatig bewust zijn van je ego waardoor je er last van zou kunnen hebben, echter veranderen is vrijwel niet mogelijk ook al zou je het soms wel graag willen, alleen er mee leren leven is dan mogelijk wat dat dan ook in mag houden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je ego helpt je overleven, maar als je niet meer hoeft dan is het niet zo fijn, vooral in verhouding met anderen. het ego van anderen haat men.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor het beantwoorden van deze vraag moet je eerst de definitie van 'ego' weten. Ik heb het voor je opgezocht en dit is het resultaat:
ego het; o -’s (psych) zelfbewustzijn, zelfgevoel
Je kan bevoorbeeld te weinig zelfbewust zijn, jezelf een nietsnut vinden m.a.w., dat kan je zeer beperken in het leven. Dat kan je belemmeren je talenten aan te spreken.
Aan de andere kant kun je te zelfbewust zijn, jezelf overschatten. Voorbeeld: Een jongetje van 5 zegt tegen zijn vriendje "Ik ben groot, ik kan best over die sloot van 5 meter breed springen" ...... "Plons"
Op beide manieren kun je dus veel last hebben van je ego.