Kun je met je Chi jezelf beschermen tegen ongewenste identiteit?"Hoe?

Ik help iemand die belaagd wordt, en zoek nu alle manieren uit zodat hij zichzelf kan gaan beschermen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
7 jaar geleden
als iemand belaagd word, dan moet je naar de politie gaan om aangifte te doen.
bamibal
7 jaar geleden
Ongewenste identiteit?
fremar
7 jaar geleden
http://www.startpagina.nl/v/persoon-gezondheid/gezondheid/vraag/75869/allemaal-chi
Cryofiel
7 jaar geleden
Je zult eerst moeten zeggen wat "chi" is. Ik weet dat het in de mythologie een "levens-energie" zou zijn. Maar als dat is wat je bedoelt, dan zul je moeten uitleggen wat dat voor "energie" is. Zolang je dat niet doet, is het een leuke hypothese, of een theorie zo je wilt, maar heeft het weinig met de realiteit te maken. De tweede vraag is: wat bedoel je met een "ongewenste identiteit"? Ik ken vanuit de mythologie wel entiteiten, maar geen identiteiten. Bedoel je dat misschien? Maar ook dan geldt: voordat je je tegen iets kunt beschermen, moet je eerst weten wat dat "iets" is. Een "entiteit" is een puur hypothetisch iets, dat ondanks vele, vele pogingen nog nooit is waargenomen. Voor zover ik je vraag nu begrijp wil je een hypothetisch iets gebruiken om je te beschermen tegen een ander hypothetisch iets. Is dat wat je bedoelt?
Erna55
7 jaar geleden
Gaat je vraag over "geesten" ?
Amadea
7 jaar geleden
Bedoel je in plaats van 'identiteit' entiteit of intimiteit?
Erna55
7 jaar geleden
@christaltarro :
Wil je duidelijk geven of er sprake is van ongewenste entiteit ( geest ) of dat er sprake is van ongewenste intimiteit ?

Antwoorden (2)

Als je belaagd wordt kun door middel van TaiChi of Chi leren zichzelf te verdedigen tegen een ander persoon. Dat kan tegen iemands ongewenste intimiteiten zijn, dat kan zelfs iemands eigen identiteit zijn.
Het is een bijzondere manier van bewegen. Door intensief en nauwkeurig de bewegingen te volgen, leer je bewust omgaan met je lichaam en geest.
Tai Chi Chuan is een vechtkunst van de hoogste graad, de letterlijke vertaling is 'het meest verheven boksen'. Omdat je in Tai Chi Chuan met je energie werkt in plaats van spierkracht, ben je vele malen sneller en krachtiger dan iemand die louter spieren gebruikt. Chuan heeft de betekenis 'boksen'. In Tai Chi leer je jezelf verdedigen. Echter begint de interne zelfverdediging bij jezelf te beschermen tegen alle invloeden van buitenaf; stress, het weer, ziekten, enz. Pas veel later kun je met Tai Chi leren jezelf tegen een ander persoon te verdedigen.

De bovenstaande theorie wordt aangehangen door de Golden Flower Tai Chi™ School,
In Nederland zijn de scholen in Utrecht, Den Haag, Arnhem, Apeldoorn en Amerongen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, Tai Chi gaat je beperkt helpen. Met name omdat bewegingen ook erg langzaam worden uitgevoerd en het ook meer een 'vechtkunst' is in plaats van een zelfverdedigingsvorm. Een meer realistische vorm van zelfverdediging is Krav Maga.