De RK kerk kent alleen de volwassenendoop als er vooraf onderwijs is geweest, en veel biechten enzo.
In de RK kerk wordt de kinderdoop, en wel direct na de geboorte noodzakelijk geacht.
Dus je moet proberen bevrijd van je zonden aan het doopvont te staan. Dat in ieder geval.
Ja, of de Paus aan jou zou beginnen...... Hij is hierarchisch ingesteld, misschien delegeert hij het wel naar de plaatselijke pastoor.

Zonder gekheid, als iemand wil intreden in de RK kerk, kan er alsnog doop plaatsvinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans is wel heel erg klein maar je kan het proberen

Zeven volwassenen, afkomstig uit Italië, Kameroen, China, de VS en Peru, werden tijdens de Paaswake in 2008 door de paus persoonlijk gedoopt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja wel dat kan. De paus heeft absoluut de juiste opleiding gehad om te mogen dopen.
Alleen zul je zelf even uit moeten fiegelieren hoe je het voor elkaar kan krijgen dat de Paus jou gaat dopen.
(Ik zou het trouwens wel fantastisch voor je vinden als jou dat gaat lukken en ik denk sbs 6 ook wel)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zal hij niet aan beginnen , daar heeft hij zijn werknemers voor (als ik het zo kan zeggen ) , anders was het hek van de dam . Maar dat wist je al !!