Waarom plegen (over het algemeen) moslims meer aanslagen dan christenen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.4K

Het beste antwoord

Zij kennen het fenomeen van de Heilige Oorlog waarin alle middelen geoorloofd zijn. Christenen denken dat Moslims ook onze naasten zijn die we moeten liefhebben, maar de Koran spreekt over de ongelovigen.
Men zegt dat degenen die zich opofferen een grote beloning in de hemel wacht.
Christenen weten dat"" gij zult niet doden"", overal geldt.
En ze geloven lang niet allemaal meer in de hemel.

We hopen maar dat er een syncretische Islam komt, een Islam vermengt met andere godsdiensten, zoals Bhoeddisme, Hindoeisme en Christendom. Dat zal er wel van komen. (mag ik hopen).
Je hoort wel steeds meer spreken over de vredelievende kant van de Islam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou graag voorbeelden willen zien van de vredelievendheid van de islam. Ik zie nog teveel voorbeelden van moorden uit naam van "Allah". Dat is het ergste motief voor moord; denken dat je je god daar een plezier mee doet. Hoe dom kunnen mensen zijn, en GEVAARLIJK. Zou er ooit een stille tocht van moslims komen na een terreuraanslag door radicale moslims?
En als er een fanatieke moslimpartij komt in ons land, mogen we dan vertrouwen op enquete-uitslagen onder gematigde moslims dat ze nooit op zo'n partij zullen stemmen. Ik ga daar niet op wedden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leonardus, ik ken moslims zat die het geweld wat zogenaamd in hun naam wordt gepleegd, verafschuwen.

Andere antwoorden (3)

Gewelddadigheden komen meestal van de kant van mensen die in de verdrukking zitten. Op dit moment zijn dat de moslims. Christelijke naties als USA en Europa zijn oppermachtig. Israel kan zkich handhaven dankzij steun van USA. Als je echter naar de geschiedenis van het christendom kijkt is het aantal gewelddadigheden van de christenen enorm geweest. Veruit de meeste moslims zijn vredelievend. Veruit de meeste christenen zijn dat ook. Wie moslims over een kam scheert is verkeerd bezig. Mannen over een kam scheren doe je ook niet als je weet dat bijna alle gewelddadigheid van mannen van een bepaalde leeftijd afkomstig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De christenen waren,toen het Christendom de leeftijd had van de Islam nu,zo'n 1400 jaar dus ook beslist geen lieverdjes . Denk maar eens aan de kruistochten en niet alleen tegen de Islam,maar ook tegen hun mede christenen. Dat valt wel niet niet onder de noemer aanslagen,maar de moslims zien dit niet als aanslagen,maar als heilige oorlog. Dat ze deze "oorelog "voeren in Afghanistan en Irak waarbij vele moslims om het leven komen,begrijp ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Christenen horen de medemens net zo lief te hebben als zichzelf.