Nee, alles wat er in de koran over wetenschap staat was al reeds eerder door bijv. door de grieken ontdekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fout !! Ga aub eerst op onderzoek uit voor je zulke dingen zegt :-)
De koran is zo ongeveer 1400 jaar oud en kon toen natuurlijk geen uitspraken doen over de wetenschap in de toekomst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ,er staat bijvoorbeeld op waardat er zoet water naast zout water stond. Men wist zelfse voor de europeanen dat de Aarde een bol is en dat de aarde rond de zon draait en niet andersom. Men wist van Amerika. Men wist van de DNA. Men wist van de celgeheugens. Men wist van de mutaties in verschillende dieren. Men wist dat de aarde een veel kleinere massa heeft dan nu. Men wist dat de zon aan het uitdoven was. Men wist dat er 2 hersenhelften zijn. Men weet dat de hersenen zich meer en meer ontwikkeld. Het staat er allemaal op. Zoek het op. En dat is nog niet alles !!! Er staat zelfs op over de verschillende aardverschuivingen zoals de poolshift!
Men wist zelfs over de varkensweefsel.
De varkensvet wordt opgeslaan! Bij een plantenetende dieren zoals schapen , koeien ,.... wordt hun vet omgezet in ons lichaam in menselijk vet. Bij de varken is dat niet het geval. Evenook bij vleesetende dieren.
Dit zal ervoor zorgen dat er allerlei fysische en psychologische veranderingen zijn.

Hoe dan ook,er is nog véél meer te vinden in de heilige boek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Koran is geen glazen bol, dus nee, het antwoord staat al in je vraag, van moderne wetenschap konden ze toen niet weten.
Wel is het zo dat de basis van heel veel wetenschappelijke vindingen al duizenden jaren in het oosten gelegd is.
Veel vindingen zijn in de vergetelheid geraakt en opnieuw uitgevonden in het westen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Koran is toch het woord van God en die is toch alwetend?
Veertienhonderd jaar geleden heeft Allah de Koran als een boek ter leiding aan de mensheid neer gezonden. Hij riep de mensen op zich door de waarheid te laten leiden door zich aan de Koran te houden. Want het vers zegt immers:

Maar het is niets anders dan een overdenking voor allen van de wereldwezens.
(Koran 68:52)

Vanaf de eerste dag dat hij geopenbaard werd tot aan de dag des oordeels, zal dit laatste goddelijke boek de enige gids voor de mensheid blijven.

De ongeëvenaarde taal en stijl van de Koran en zijn superieure wijsheid zijn beslist een bewijs dat dit het Woord van Allah is. Verder heeft de Koran nog vele wonderbaarlijke eigenschappen die bewijzen dat de Koran het woord van Allah is. Eén van deze eigenschappen is het feit dat een aantal wetenschappelijke waarheden die we nu pas door middel van de technologie van de twintigste eeuw kunnen ontdekken, veertienhonderd jaar geleden in de Koran genoemd zijn.

Lees aub verder mensen, het is de moeite waard :-)

http://www.ontdekislam.nl/wonderen1.php