welke rol spelen vrouwen in het orthodoxe jodendom geloof?

ik ben de bijbel aan het lezen en mij valt op dat vrouwen meestal als eigendom worden behandeld. Klopt dat? Ik ben vooral geïnteresseerd in het orthodoxe geloof. Wat voor rol spelen vrouwen daar in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Dezelfde rol als bij alle godsdiensten. Net zoals bij de Islam mogen ze niet in dezelfde gebedsruimte als de mannen.
Verder mogen ze alleen het huishouden doen, de kinderen opvangen en de man verzorgen. Ze moeten de ingewikkeldste zaken van het geloof afhandelen. (bij Joden o.a. de zeer gecompliceerde spijswetten, dmv twee gescheiden keukenshandhaven)
Op straat moeten ze meters achter hun echtgenoot aansjokken. Echte orthodoxe Joden hebben seks door gaten in de lakens, dus veel plezier zal moeder daar ook niet aanhebben.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankje wel