Hoe word je een levensgenieter?

Ik wil graag wat meer van het leven genieten. Wie wil mij hierrond advies verlenen of persoonlijke inzichten en ervaringen delen? Alvast bedankt! :-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Oefening baart kunst! Wanneer je geniet ben je in een bepaalde gemoedstoestand, die alleen jij kunt bepalen. Dat is mooi, want dat betekent dat het aan jou is. Begin jouw eigen zoektocht. Zoek uit waarvan of wanneer jij daadwerkelijk aan het genieten bent, zoek uit waarom jij het jezelf niet gunt om te genieten. Welke overtuiging of dwangmatigheid zit hier achter. Hoe moeilijk een situatie ook is waar een mens in kan verkeren, zelfs dan is het mogelijk te genieten! Koop een notitieboekje waarin je alleen de momenten van genieten in opschrijft, wanneer jij of waarvan jij aan het genieten bent. Jouw eigen speciale notitieboekje. Geniet ervan liefs Vlinder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

Ga uit van het z.g. 'Glas-principe'. Half vol, dus niet half leeg! Geniet.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik je profiel lees dan denk ik gelijk : Niet zo moeilijk doen!
Leef bij de dag, niet denken en piekeren en filosoferen. gewoon leven.
Kijk, naar wat je hebt en niet wat je hebben wil, geniet van wat je hebt. Kijk om je heen er is zoveel moois, waarom hier niet van genieten.
Hou het simpel het leven is al ingewikkeld genoeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt leuk Nelly, ik krijg ook altijd het advies om naar anderen te kijken die het nog minder dan jij hebben....en daar moet ik me dan goed door gaan voelen......
Ik kijk naar wat ik heb en dat is geen baan. En ik moet niet kijken naar wat ik niet heb, maar dat is juist die baan....snap je hem...ik niet meer..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft niet naar anderen te kijken die het minder hebben, je moet juist bij jezelf blijven.
Dat je geen baan hebt is erg, dat begrijp ik goed en je kan dan ook moeilijk de leuke dingen van het leven zien, maar die zijn er nog wel.
Het zal niet meevallen een baan te vinden denk ik, alhoewel ik toch weer snel aan de gang was, maar dat ligt misschien vooral aan wat je voor werk zoekt.
Als je zin hebt, kan je altijd in de tijd dat je nog geen werk hebt, vrijwiligers werk gaan doen. Dat geeft weer wat zín aan het leven. Probeer toch het positieve te blijven zien van deze periode, want dit gaat weer voorbij, er komt weer werk of een ander invulling voor jouw dagen.
Weet dat het makkelijker klinkt dan het is, als je er midden in zit. Sterkte
Of en hoeveel je van het leven geniet is een kwestie van genetica. levenservaring en omstandigheden. Zelf kan je er ook nog wat aan doen, maar niet veel. In ieder geval wordt je niet gelukkig door alleen maar in het hier en nu te leven en alleen maar met je zelf bezig te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan moet je meer activiteiten doen zoals:pretparken,dierentuinen, disco enzovoorts....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/leren-genieten-leven.50712

deze moet je lezen vooral besste antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het niet worden. Je kunt het zijn of niet zijn, maar zij die het niet zijn worden het nooit en zij die het zijn zullen het altijd blijven. En je kunt het dus NIET worden. Je bent het of je bent het niet.

Dus of je begint er nu mee, of je laat het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees zoveel mogelijk bewust van alles wat je doet.

Kijk naar de wereld. Verwonder je.

Wees blij dat je bent.

Adem in.

Adem uit.

Wees blij dat je bent.
13 jaar geleden
Het antwoord ligt in de woorden van het heerschap dat je als avatar gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geniet van het leven, het duurt maar even!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leef in het nu!

Ik zal het proberen uit te leggen...sta je bijv onder de douche, denk dan niet aan iets wat je nog moet doen maar geniet van het moment: De warme stralen op je huid. Dit kan je bij zoveel dingen toe passen, tijdens het eten, geniet! Tijdens een strandwandeling,(voel de wind, ruik de zee bewust) De eerste zonne stralen...Ga zo maar door. Geniet van het moment!

We leven in een hectische wereld, er moet zoveel dat we wel eens vergeten te genieten van de "gewone" momenten in het leven, en vaak in ons hoofd alweer met iets anders bezig zijn....ervaar de fijne momenten in het leven bewust!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kun je niet worden. Dat ben je of dat ben je niet.
Kom je er niet zelf uit, stuur me dan een berichtje, dan help ik jou op weg in dit leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door tijd te nemen om te genieten, en net zo eenvoudig en ongecompliceerd als een kind te worden, om wat op je weg komt te verwelkomen en te aanvaarden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga even uit van vrij normale omstandigheden.Je kot ter wereld en krijgt een liefdevolle opvoeding,Je gaat naar school en diet goed je best, je hebt wat talent en studeert door. Krijgt een goede baan en leuk inkomrrn, je ontmoet een leuke vrouw en sticht een gezin.
De pubers maken je helemaal gek maar je blijft hard werken en spraat wat geld. De kinderen gaan de deur uit en jij verkoopt de keet en van het gespaarde geld koop je een boot. Samen met je nog steeds lieve vrouw ga je aan boord. Je trekt een lekkere wijn open en vaart de zonsondergang tegemoed. Je hebt het hele leven geleeft en genoten en je mateloos geiriteertd aan je koters maar je weet dat je 1 ding hebt bereikt door alle strubbelingen heen.

Je bent een levensgenieter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een flink aantal uren ingeleverd van mijn verlof met de bedoeling een bepaalde periode meer vrij te zijn dan te werken, en daarna ook nog eens vakantie.Als iets je interesse hebt, doe dat gewoon.
Pak lekker een keer de sauna en ga lekker zonnen.
Lekker drankje erbij, bakje eten (ik hou van olijven bv) en vooral geen horloge of telefoon bij je, die kun je in de auto leggen.
Kortom, doe gewoon waar je zin in heb en maak er tijd voor.
Met dit huidige weer is het moeilijker maar zodra de zon er echt is kun je je gang gaan. Je weet zelf wel waar je blij van wordt.
Probeer je niet druk te maken over wat anderen zeggen of denken en doe je ding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sta stil bij het NU!

Leef bewust!

Leer jezelf te zijn, voel je innerlijke liefde.
Maak kontact met je ziel, je ik!
Laat het 'kind' in jou leven, jouw innerlijke kind!
Voél die éénheid.

Mijn innerlijke kind was ooit zo geschaad, ik heb het mogen helen door kontact te maken met mijn innerlijke kind, dit heeft mij een stuk gelukkiger gemaakt.
Zolang jouw innerlijke kind pijn, verdriet heeft, zich niet geborgen voelt, zul jij dit ook ervaren.
Kijk naar dat kindje in jou!
Hou jij van dat kind? Zo ja, vertel het aan dat kind, zodat er weer verbinding komt, vertrouwen, liefde, geborgenheid. Dit kan jij je innerlijke kindje geven!
Geef het onnoemelijk veel liefde en jij zult je 'rijker' , gelukkiger voelen!

Sta stil bij wat je hebt en niet bij wat je niet hebt!

Geniet van vandaag, morgen is niet!
We hebben alleen dit moment.
Zo geniet van dit moment!

Adem!!!!! Adem is Leven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp het niet zo goed:
Jij, met je "Inzichten over het leven, zowel filosofisch als pragmatisch, zowel individueel als maatschappelijk"..
en daar heb je al veel mensen gelukkig mee gemaakt.

Maar zelf tob je met allerlei persoonlijke ellende, zoals weinig zelfvertrouwen, vriendschappen die niet lukken omdat je er een tweelingziel van maakt. Het verleden niet accepteren, niet goed begrepen worden, liever een levensgenieter zijn, etc. etc.

Al die levensvragen in zo'n kort tijd!
Ik neem tenminste aan dat ze van en voor jouwzelf zijn.

Je zeg in je profiel dat je expertise o.a. is:
"Ideeën over creatieve levenswijze, improviseren en je intuïtie benutten."

Hoe is het dan mogelijk dat je dat allemaal niet op jezelf creatief kunt toepassen?
Wat zegt jouw intuitie dan?
Hoe is het mogelijk dat jij allerlei mensen vertelt hoe ze gelukkig kunnen leven, helpen met jouw inzichten, terwijl je er zelf niet in slaagt een gelukkig en onafhankelijk en genietend leven te hebben?

Misschien moet je je huidige inzichten en ideeen en gevoel daarover eens wat los laten. Afstand van nemen. Je af vragen of die inzichten wel zo waar zijn.
Je zou je eens serieus kunnen afvragen of jij met je inzichten en ideeen wel op de goede weg bent.

Misschien ben je wel te veel geindoctrineerd door de figuur van je avatar.
Volgens mij word je er knap somber van.
Misschien ben je door omstandigheden wel te veel met jezelf bezig zijn. Anderen voortduren helpen met "goede raad" kun je toch alleen maar vanuit een sterk zelfbeeld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ke je de uitdrukking "de schoenmaker gaat bloodsvoets" Iedereen heeft goede schoenen behalve diegene die er voor gezorgd heeft.
Voor sommige mensen is het helpen van anderen een levenstaak, zonder welke ze zich niet happy kunnen voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kínderen van de schoenmaker gaan barrevoets. Je mag er toch van uitgaan dat hij zijn eigen spulletjes wel voor elkaar heeft, anders is het een vakman van niks.

OF deze meneer hij is he-le-maal de weg kwijtgeraakt door al dat sprituele gezever, OF hij zit de boel hier gewoon vreselijk te bedonderen en er wordt massaal steeds weer ingetuind.
Ik stop er in elk geval geen energie meer in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Janine Ook met het helpen van anderen voelt hij zich niet happy. Hij voelt zich helemaal niet happy. Daar gaat het juist om.
Maar eigenlijk denk ik dat Marleen gelijk heeft.
Door vanaf nu van het leven te genieten, geniet alsof je leven ervan af hangt. Je hoeft er niets verder over te weten, je moet het gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het draait volgens mij om een evenwicht tussen bezinning en afleiding (werk, sport, amusement). Persoonlijk werk ik wat te veel en zou ik meer tijd moeten besteden aan bezinning. (Jaja, ook aan sport, dat weet ik wel!)
Als ik lees wat jij hier allemaal op GV schrijft, denk ik dat jij te veel met bezinning bezig bent. Dat slaat om in piekeren en daar schiet je niets mee op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk, zie, ervaar de 'kleine' dingen.
van alles zonder oordeel
zonder voorwaarde
oneindig is van alles
met, en zonder ons
wauw!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te genieten van alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trouw met iemand die chronisch ziek is, en een bijna dood ervaring heeft gehad. Nou ja, dat is wat ik in elk geval gedaan heb (niet om die reden ofzo hoor). Maar het heeft mij wel verder gebracht in het levensgenieten, omdat mijn man mij geleerd heeft dat het leven letterlijk veel te kort is om niet te genieten. Door zijn ziekte word ik er telkens mee geconfronteerd. En in plaats van in angst te leven, geniet ik juist van de momenten die er zijn. Want angst is ook maar verspilling.

Nog een paar tips: leef in het hier en nu, denk niet teveel aan het verleden en plan niet teveel in de toekomst. Ga opnieuw leren kijken naar dingen en let daarbij op details. Het helpt ook om redelijk ondernemend te zijn. Doe de dingen die jij leuk vind, waar jij van geniet. Of dat nou een glaasje wijn/bier is, of een paar uurtjes in de sportschool. Dingen voor anderen doen is ook wel een goeie. Omdat je van het geluk van anderen ook vaak gelukkig wordt (soms zelfs nog wel meer).

Laat al je angsten, zorgen en onzekerheden los. Heb vertrouwen in jezelf en het leven, jouw leven. Ga er wat van maken! Doe wat je leuk vind! En laat jezelf daarbij niet tegenhouden door geld, de maatschappij of de cultuur. Laat je inspireren door anderen. Met andere woorden: Leef! Haal er alles uit wat er in zit. Sta open voor alles en iedereen. Kinderen zijn goeie voorbeelden van levensgenieters.

Bovendien helpt het ook wel om geen nieuws meer te volgen via radio of tv ofzo. Er komt tegenwoordig toch meer negativiteit en leed dan wat anders. Ik werd er in elk geval bijna depressief van, en volg al een aantal jaar het nieuws nog nauwelijks. Het is dat ik af en toe mensen erover hoor praten

Ik ben nu op het punt van levensgenieten, dat ik per direct mijn leven compleet om zou kunnen gooien als ik dat zou willen. Zonder angsten en zonder onzekerheden. Ik hecht geen waarde aan geld, materiaal en bezit. Het echte genieten zit hem in het leven zelf.