Dat het een goede vraag van je is, is wel duidelijk want het roept veel weerstand op.
De hemel is een plaats waar je na je lichamelijke dood naar toe gaat.
Je legt je lichaam af, want die heb je niet meer nodig, en je ziel vervolgt zijn reis daarheen.
Je had hier op aarde de mogelijkheid om te leren in het stoffelijke, en in de hemel ga je gewoon die weg vervolgen.
Als je een liefdevol mens bent geweest, zul je daar de taak krijgen, om mensen hier op aarde te helpen en te bewegen om goed te doen.
Ook kan het zijn dat je mensen moet helpen om de oversteek te maken naar de weg van het licht.
Er is daar alleen maar liefde, en duisternis zal daar niet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Lees de Bijbel en je hebt je antwoord..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is ook mijn antwoord.
De hemel is er. Kijk maar naar boven!

Er de tijd doorbrengen kan bijvoorbeeld in een vliegtuig, helikopter of luchtballon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze maar internet hebben daar. Dan kom ik de tijd wel door.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En daar is hij weer:onze scepticus.Waar ben je zo bang voor?
AWM
13 jaar geleden
Dat ik met jou daar opgesloten zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Antwoordman: nou verslikte ik me bijna in mijn bier...:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mocht het willen antwoordman!
AWM
13 jaar geleden
Okay, maar ik wil altijd eerst even kennismaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, daar begint de romance...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben niet geinterreseerd,ik ken je langer dan vandaag antwoordman.
AWM
13 jaar geleden
Was sich liebt, das neckt sich.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles Klar!
AWM
13 jaar geleden
Danke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AM, "Proest!!!", m'n hele scherm weer onder de theespatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijn dat we voor animatie hebben gezorgd.
Dat staat heel duidelijk in de Heiligen Schrift

De Heere Jezus zit als het Lam Gods op de troon en alle gelovigen en engelen dansen een eeuwigheid om hem heen

Met ons verdorven en nuchter verstand is dat niet te bevatten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hemel is een planeet volgens een pseudepigraaf dat bijna in het canon van de bijbel zou zijn opgenomen. Maar ja, zoals zoveel andere geschriften paste dit niet bij de gewenste beeldvorming van de kerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je avatar is prachtig!
De hemel is een hersenspinsel van de mensheid, dus hoe het er daar uitziet en wat je er kunt doen mag je geheel naar wens invullen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hemel is er voor jou als je waarlijk vrij bent, niet meer gebonden aan enige beperking.

Je hoeft daar je tijd niet door te brengen, want tijd bestaat niet. Het idee van tijd is een verzinsel van de mensenmind en bestaat niet werkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk een paradijs voor je zelf hoe mooi dat ook uitziet. In de hemel heb alles die je wilt hebben zonder dat je iets ervoor hoeft te doen... Het ziet heel anders eruit dan deze wereld..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je Christen bent moet je daar de hele tijd zingen en God verheerlijken. Nu houd ik ontzettend veel van zingen, maar niet van die duffe kerkliedjes met belachelijke teksten. Dus voor mij geen hemel svp want dat is de hel. (De moslims maken het in hun hemel tenminste nog een beetje leuk met die houri's. Misschien zijn er nog andere geloven die er daar wat leukers van weten te maken dan de Christenen; shop maar eens op het internet en kies er een uit).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij moet de hemel er zo uitzien:

-Ik kan de hele dag gratis snoepen en snaaien zonder dik te worden en gaatjes in mn gebit te krijgen.
-het is er altijd lekker weer
-er is een goede loungestoel en genoeg tijdschriften
-er is altijd koel water om te drinken
-er is tv en internet
-er is een lekker bed en ik mag elke dag uitslapen
-er is een heerlijk zwembad
-er zijn kledingwinkels waar ik gratis mag shoppen zoveel als ik wil

Pffff ik kan niet wachten :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hemel ziet er volgens mij uit als een wereld vol met wolken, waartussen mensen als engelen rondzweven, met aureooltjes boven hun hoofd en vleugels op hun rug. Je hoeft je dan niet meer te vervelen want je kunt er je overleden dierbaren weer terug zien ( ik hoop het tenminste). Ik hoef me dan echt niet meer te vervelen want ik heb dan nog héél wat te vragen en te vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook geen idee en ben er erg benieuwd naar. Maar ik weet zeker dat ik daar de mensen die ik nu zo moet missen weer zal zien. En dat is voor mij voldoende informatie zo.

Ik denk dat de hemel net als de relatie met God voor iedereen anders zou kunnen zijn. En dan is er geen antwoord op jouw vraag mogelijk. Want voor jou zou de hemel dan een heel andere ervaring kunnen zijn dan voor mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij kunnen ons er moeilijk een voorstelling van maken
.
Het is zeker geen mooi landschap, met vijvers vol waterlelie's en prachtige watervallen.
Het is zeker geen engelengedoe met mooie vleugels en dan maar een beetje op de wolken hangen en naar beneden kijken.
Het is zeker geen grote feestruimte waar dag en nacht, ( oh nee dat is er niet) , muziek is en er gedanst wordt.
Het is zeker geen plaats waar de Heer aanbeden wordt en geprezen.
Het is zeker geen paradijs waar de leeuwen met de lammetjes spelen en er niemand honger heeft.
Het is zeker niet hoog boven of onder de aarde.

De hemel is geen eens een plaats of plek, in de hemel bestaat geen tijd, geen ruimte, geen afstand.
De hemel is net zo goed daar , hier als boven.
De hemel is net zo goed hier op aarde, gewoon tussen de mensen in, als we over gaan zijn we nog steeds hier, zijn we nog steeds bij onze dierbare, maar ook bij onze vijanden, deze bestaan aan gene zijde niet.
De hemel is een staat waarin je, je bevindt, een staat van ultiem bewustzijn, een staat van weten, een staat van liefde.
Omdat er geen tijd bestaat , is er ook geen vorm van tijd doorbrengen, er is geen ledige tijd, er is geen verloren tijd.
De hemel is hier, straks, daar en overal tegelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet je dat, ben je er geweest?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Telkens krijg ik er stukjes van de puzzel bij, door spirituele activiteiten.
dat word niet precies verteld, Openbaringen heeft er wat vertellingen over maar er word geen exacte uitleg gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hemel is vast een enorme bibliotheek, met koffie machine's en een groot grasveld met bomen waar je onder kan zitten lezen. Dan is hoe je je tijd doorkomt ook gelijk beantwoord.